şükela:  tümü | bugün
  • romalı, cesareti dağ dişil. nasıl çağımız feministi üstünlüğünü erkekleri taklit ederek kanıtlamaya çalışıyorsa, bu ablamız da cesaretini bir erkeğe, gaius mucius'a özenerek kanıtlamak istemiştir. ama cloelia'da, günümüz feministlerinin aksine, bu özentilik sadece ateşleyici niteliğindedir, ateşlemenin ardından kendi cesaret yolunu kendisi çizmiştir. böylesine bir kadının karşısında dağlar dayanmaz, nitekim kahramanlık arsızı porsenna da etkilenmeden duramamıştır. hem cloelia sadece özenmemiştir, o bir romalı olarak mucius'un eylemini derince kavramıştır. abyssus abyssum invocat derler; yani derin, derin olanı çağırır. bu yüzden de derin kavrayış, derin cesareti getirmiştir cloelia'da; bir deyişin amına nasıl konulur başlıklı çalışmamı izlemiş olsanız da, onu feminokadın'dan ayıran en önemli nokta ve nosyon deyişin amına koduğum biçiminde abyssus oluşudur.

    efenim cloelia, hikayenin başında sadece porsenna'nın tutsağıdır. hikaye biraz ilerledikçe olayın rengi ve mührü değişir; ilk önce cloelia, diğer romalı tutsak kadınlara danışık halde, ve hatta onlarla birlikte askerlerin arasından kaçıp tiber nehrine atlar, ve yüzerek roma'ya gelir. böyle bir şeyi bir 'kadın'ın yapması beklenmedikti. porsenna bu duruma sinirlenip roma'dan kadınları geri ister, roma da mecburen geri verir. ama porsenna sadece sinirlenmemiş, aynı zamanda da cloelia'nın maskülen cesaretinden etkilenmiştir de. porsenna bu etkilenmenin sonucunda cloelia'dan, tutsakların yarısını serbest bırakmak için seçmesini ister. cloelia genç erkeklerin serbest kalmasını seçer, çünkü genç erkekler roma'nın kas gücüne destek olabilirdi. bu kısa hikaye de böylelikle
    roma tarihinde küçük bir feminen boşluğu doldurur.