şükela:  tümü | bugün
  • almanlar ve amerikalılar arasındaki savaşı konu alan stratejik savaş oyunu..
  • bana kalırsa strateji türünde yapılmış klasik oyunlardan birisi ve nerdeyse hiç entry girilmemiş olması bir ayıp. ii. dünya savaşını konu alır. bildiğim kadarıyla seri olarak 5 e kadar yapıldı. gerek grafikleri gerekse içerdiği öğelerle her haliyle çok yoğun bir oyun. saatlerce almanlara şehri kaptırmamak yada yeniliosam bari bi tanede tiger indirmek için başında uğraştığımı bilirim. bi kere oyun çok gerçekçidir. mesela askerler ateş altında verdiğiniz her emri uygulamaz hatta teslim bile olabilirler. mutlaka alınması oynanması en azından bi denenmesi lazım.
  • (bkz: rts)
    (bkz: adamlar yapmış)
    (bkz: helal)
  • el ve ayak kullanılarak gerçekleştirilen yakın dövüş tekniği
  • savasin insan psikolojisi uzerindeki etkilerini en iyi yansitan real time strateji oyunlarindan biri. ornegin karsidan gelmekte olan bir tiger tankina ates etmesi emrini verdiginiz bir makineli tufek birligi size deli misin diye sormakta ve olay mahalini (bkz: olay mahali) derhal terketmekteler. oysa ki diger strateji oyunlarinda karsidan gelmekte olan elli tanklik suruye saldir emrini verdiginiz tek bir piyade bile bu emri sorgulamadan tam bir teslimiyet icerisinde uygulamaktadir. (bkz: vur de vuralim ol de olelim) bu insan psikolojisi dusunuldugunde pek mumkun olmayacak bir durumdur ancak turk askerinde siklikla gorulebilen bir durumdur.
  • serinin 2. oyununun ismi a bridge too farşeklinde geçer.
  • zamaninin en ba$arili strateji oyunu.askerlerin a$iri gercekci davrani$lari ( yaralanmak,yorulmak,yogun ate$ altinda iskalamak ve altina kacirmak , birliginden ayrilip kacmak , emirlere kar$i cikmak,teslim olup dusman birliginin pe$inde gezmek,delirerek kar$i sipere atlayip onune geleni sungulemek, mermisinin bitmesi akabinde tekme tokat dovusmek gibi ) olan, mg42 ile acik arazide dusman bicmenin zevkine vardiginiz , hicbir supersonik 3d efekti olmayan bir oyun nasil bu kadar gercekci olabilir dedirten hede.
  • serinin her oyununda oyunun geçtiği zaman ve dahil olan ülkelere göre askeri birliklerle ilgili çok gerçekçi modellemeler yapılmış, savaşın askerler üzerindeki etkisini bile neredeyse birebir yansıtabilen bir oyun serisi. askerlerin üzerlerine havanlar düşmeye başladığında morallerini düşmeye başlaması, takım komutanları öldüğünde, eğer yakınlarında başka bir takım komutanı yoksa bir müddet sonra korkudan kaçmaya başlamaları, veya etrafındaki herkes öldüğünde askerlerden birinin moral göstergesinin"heroic" (kahraman tadında) olup ölene kadar karşısına çıkan adamları tek tek öldürdüğünü görmek mümkündür. araçlar içinde aynı durum geçerlidir, zira oyunda askerlerin her aracı havaya uçurması çoğu zaman mümkün değildir. bunu yerine hafif zırhlı araçları taciz ateşleriyle saf dışı bırakabilirsiniz. taciz ateşlerinde hafif zırhlı araç içindeki personelin morali yavaş yavaş azalıyor ve aracı terketmek zorunda kalıyorlar. eğer askerleriniz açık alanda koştururken havan ateşine maruz kalırsa zaiyat cok fazla olabiliyor, yaralanmamak için askerleriniz yatıyorlar ve siz koşturmaya çalışsanız bile ateş devam ettiği sürece bunu yapmıyorlar. bina, çevre ve rakım modellemeleride çok başarılıdır. binaların tipine çalılıkların, ağaçların ve hatta oyun esnasındaki havan deliklerinin tipine göre korunma katsayısı değişmektedir. sesler çok muhteşem olmasada sizi sıkmıyor çünkü kuş, börtü böcek sesleriyle birlikte diğer cephelerdeki top, silah sesleri ambiyansı kuvvetlendiriyor. grafik olarak iki boyutlu o kadar göz alıcı olmayan ama oyun içindeki işlevi açısından kesinlikle eksiklik hissetmediğiniz grafikleri var. adamlarınız görev sonunda üstün başarı göstermişlerse madalya alabiliyorlar ve yaralanmışlarsa bir sonraki oyuna daha az moralle ve yaralı başlayabiliyolar. bazen liderlik kabiliyetleri ve diğer özellikleri de artabiliyor.

    close combat 4 battle of the bulge'da serinin en güzel yeryüzü şekli çeşitliliğine ve detaylı hazırlanmış haritalarına sahip oyun serisi. close combat 5 invasion normandy ile bu çeşitliliğin azaldığı görülmüştür, zaten oyun normandiya çıkartmasına bir vefa niteliğinde yapılmıştır. close combat 4 hem serinin taktik strateji tarzında elindekilerle birşeyler yapmaya çalışılan oyunlar içinde en iyisiydi. close combat 5 te oyunda belirgin değişiklikler olmadığı için pek tutulmamıştır.
  • yakinda konu ve oynani$ olarak bayagi degismi$ bir $ekilde yeni versiyonu piyasaya surelecek olan tum zamanlarin en iyi 10 strateji oyunundan biri kabul edilen 6 serilik bilgisayar oyunu.oyle olmasini ummasam da eskisi gibi bir tadi olacagini sanmiyorum.
    http://www.closecombat.com/
  • mukemmel realtime strateji serisi. close combat 3 the russian front ve close combat 4 battle of the bulge'dan sonra seri besinci oyun olan close combat 5 invasion normandy ile devam etti.
    serideki butun oyunlarin ortak ozelligi 'gercekcilik'. gunumuz strateji oyunlarindaki 'bina yap-resource topla-unit uret-saldir ve yoket' trendinden siyrilmayi basarabilmis bir oyun close combat. realtime oynanis ozelliginde bir strateji oyunu olmasina ragmen benzerlerindeki unit sayisi yukseldiginde kontrolun zorlasmasi sorunu bu seride yok. amac; icinde bulunulan haritadaki victory locationlarini ele gecirmek ya da dusmani etkisiz hale getirmek. campaign secenegi secilirse her bir map tamamlaninca strateji ekranina donuluyor, ve iki taraf da (muttefikler ve almanlar) hamlelerini yaptiktan sonra oyun yine ayni sekilde devam ediyor.
    gercekcilik oyunun en on planda olan ozelligi dedik, peki nasil ? ornegin piyadeler el bombalari, panzerfaustlar ya da bazukalar olmadan agir zirhli birliklere hasar veremiyorlar. tahmin edilebilecegi gibi el bombasi disindaki silahlar sadece ozel anti-tank unitlerinde mevcut. boyle olunca da piyade-zirhli arac catismalari bilindik strateji oyunlarina gore bambaska oluyor. zirh delici silahi olmayan birlikler tanklar tarafindan goruldukten sonra kamuflaj durumlarina gore belli bir sure icerisinde sehit dusuyorlar. tanklar acik alanda bu kadar guclu olmalarina ragmen roller binalarin bulundugu yerlerde tamamen degisiyor. binalara soktugunuz askerler zirhli araclar tarafindan o kadar zor farkedilebiliyorlar ki, 5 mermisi bulunan iki kisilik bir bazuka timi ile biraz da sansliysaniz 2-3 tanki havaya ucurabiliyorsunuz. anti-tank gunlar stratejik noktalara yerlestirildiklerinde dusmana 'canakkale gecilmez' yasatilabiliyor. ozellikle medium ve heavy at gunlar hemen her tipteki dusman tankini ve zirhli aracini tahrip etmede cok etkili.
    dar ve engebeli arazide nispeten kolay bertaraf edilebilen tanklarla eger acik alanlarda karsilasilirsa yikim oluyor. ozellikle 2 makineli tufege ve bir de topa sahip tanklar piyadelere kan kustururken bir tankin karsisina diger bir tank ciktiginda ise zirh kalinligi, topun namlu capi, uzaklik ve sans gibi etkenler devreye giriyor. rakibi ilk goren olmak oldukca onemli; cunku genellikle ilk goren taraf ilk ates eden oluyor ve sansiniz da varsa rakip tanki olu bir metal yigini haline cevirebiliyorsunuz. tanka hangi acidan ates edildigi de cok onemli; cunku zirhli araclarin zirhlari genellikle on tarafta, yana ve arkaya gore daha kalin. boyle olunca arkadan dolasmak oldukca onem kazaniyor.
    unitelere verilebilen 'smoke at', 'surunerek hareket et' gibi emirler stratejik acidan zenginlik katiyor. acik arazilerdeki tepeler, agaclar ve siperler unitelerin dusman yakina gelmeden farkedilmelerini zorlastiriyor. kisitli olarak kullanilabilen topcu ve hava destegi rakibe baraj atesi acma acisindan faydali olabiliyor.
    hicbir oyunda kaybettigim birliklere bu oyundaki kadar uzuldugumu hatirlamiyorum. her haritada savas gucunuzun size verilen birliklerle sinirli olmasi her bir birimi cok onemli kiliyor. her birimin gercege uygun hareketleri yine gercekci surelerde yapmasi heyecani arttiriyor. ornegin yolun kenarindaki bir binanin tepesine bir bazuka timi koyuyorsunuz. dusman askerleri yoldan geciyor ve farkedilmemek icin dua ediyorsunuz. az sonra oradan bir sturmgeschutz cikiyor. sizi gorurse isiniz bitik. yaninizdan gecerken zirhin daha ince oldugu arka tarafina ates edebilmek icin biraz daha bekliyorsunuz. sonra bazukadan cikan roketin sesini duyuyorsunuz; ancak ardindan ding diye bir ses daha geliyor. iskaliyorsunuz.. tank size dogru donmeye basliyor. hadi diyorsunuz bazuka timinize. hadi doldur, doldur, cabuk doldur! ekranin altinda askerinizin isminin yaninda reloading yaziyor. reloading.. aiming... firing... ve iste bir patlama sesi ve yukselen dumanlar.. helal olsun diyorsunuz. map bitince cikan ekranda bazuka timinizin aldigi madalyalari gorunce gururlaniyorsunuz...
    oyunun istedigi sistem ozellikleri de oldukca dusuk oldugu icin hemen her sistemde rahatlikla oynamak mumkun. ancak serinin ilk oyunlari biraz eski olduklari icin windows xp altinda problem cikartabiliyorlar, bu durumda official patchlerini kurmak sorunu cozebiliyor.
    oyunun eksi tarafi ise gorece yavaslilik ve tam olarak ogrenilmeden yeterli keyif alamama. kimi zaman bir tiger tankinin mapin bir ucundan diger ucuna gitmesini bekliyorsunuz 5 dakika. ancak bu yavaslik herseyin kontrolunuz altinda kalmasina imkan tanidigi icin kendinizi gercek bir komutan gibi hissediyorsunuz. close combat strateji meraklilarinin ilgisini cekecek bir oyun. ancak ne yazik ki artik serinin devami gelmeyecek gibi..