şükela:  tümü | bugün
  • ben de çok bilmiyorum dün bir bugün iki ama en azından link vereyim. aşağıdaki adresten indirebileceğiniz bir oyun motoru editörü.

    http://cocos2d-x.org/download

    görüldüğü üzere windows ve mac versiyonu mevcut ancak build export seçenekleri geniş. yani aslında geniş demeyelim de işte en önemli platformlara (win, mac, android, ios) çıktı verebiliyor.

    editör müthiş hızlı, fişek gibi ve stabil.

    dökümantasyonunda eksikler var ama varolan kısmı az ama öz. doyurucu bence.

    şimdilik kod kısmını javascript ile çözüyoruz ama ileride tıpkı cocos2d-x gibi c++ desteği geleceği söyleniyor. zaten ukteyi veren arkadaşın da dediği gibi kendisi cocos2d-x üstüne kurulmuş bir editör.

    unity ve defold denedim ancak hiçbirinde bunda olduğu kadar rahat hissetmedim kendimi.
  • şimdilik içinde fizik motoru barındırmıyor malesef. ileride box2d ile entegre hale getirileceği söyleniyor.

    edit: fizik motoru 1.5 sürümünde geliyormuş. yol haritasına aşağıdan bakabilirsiniz.

    https://trello.com/…/jwvrrxmg/cocos-creator-roadmap
  • 1.5 sürümü ile beraber box2d ve typescript desteği geldi.

    http://discuss.cocos2d-x.org/…-v1-5-0-release/37004
  • (bkz: badland)
  • typescript destegi ile daha hizli ve strong typed kod yazmaniza olanak veren editor. node modullerini de kullanabiliyor olusunuz ayrica pek sahane. basit ve kullanisli. pek cok yerine mudahale edebiliyorsunuz. bazen caninizi sikan sacma seyler yapsa da oldukca stabil calisiyor.

    forumlarinda sordugunuz sorulara hizlica cevap alabiliyorsunuz ya da github'da issue actiginizda mutlaka cevap aliyorsunuz.

    su an flash ile yazilmis bir oyunu kendisi ile typescript/webgl'e port etmeye calisiyoruz. hersey guzel gidiyor da deadline bu kadar yakin olmasaydi keske.