• bir kayra parçası. 25 ocak 2019'da sony music türkiye'nin basemode records alt label'ından çıkan "bütün ayazların ortasında: part 1" albümünde dinlenebilir.

    dinleyiciler tarafından kayra'nın tarzı literatürde hep storytelling olarak tanımlandı, kendi de bu şekilde konumlandırdı müziğini. ancak bu albüm serisi ile birlikte yeni bir seviyeye geçmiş durumda. nacizane, kayra'nın başını çektiği bu yeni alt hiphop janrını "role playing hiphop" kısa rph olarak not düşmek isterim :) bir dönem raziel de bunu denemiş, samimiyetinde başarılı olmuş, ana karakterin koltuğuna bizleri oturtmuştu. ancak kayra birden fazla karaktere bunu uygulayarak farklı bir yol açıyor, adeta bir film sinopsisi kurguluyor, devam partlarını merak ettiriyor.

    teknik olarak kayıtların, mix ve masteringin hiç bu kadar temiz olduğu bir kayra kaydı dinlememiştim. ciddi bir kalite kazanımı mevcut. umarım sunulan bu şartlar altında üretebildiği kadar çok üretme fırsatı olur.
  • ha veysel, ha mjorate. sözleri şöyle:

    dün akşam ne oldu, ne ara geldi veysel?
    elinde balta niçin odun kırar bu veysel?
    kafam gelir gider kafamda karanlık sular
    emekli zabıt kâtibinden lüzumsuz hatıralar
    işte bir sabah ölmediğime sövdüğüm
    yaşlıyım, haddi aştım, karıştı aklım
    unuturum, hatırlarım, hatırladıkça unuturum
    galiba son günüydü sıcak bir temmuzun
    kravat iğnelerine saklanan bürokrasi
    yüzümde bütün katillerin parmak izleri
    ve ben bir doğum sancısında unuttum ismimi
    köprülerden atlamıştı zihnim
    kim demiş, kim demiş "bunak" diye?
    vazifem boyunca almadım bir çorba parası dahi
    balta sesleri hepsinin yanında şimdi ben
    kayboluşların hakiki varisi

    sana bunu nasıl derim ki kızanım?
    dünyaya ziyanım, dünyaya kızanım
    gözümü kapatır ufuklara bakarım
    gözümü açarım her şeye şaşarım
    bak bana, şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene, kaç gün, kaç ölüm daha?
    yaşlıyım, çok yaşlıyım, yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım

    gelirler bazı akşam
    konuşuruz yavaştan
    sahiden de var mı yoksa gaipten mi bunlar?
    kafamda kurşuni madeni bir ağırlık
    bıktım evrak işlerinden, bütün dilekçelerden
    baş müfettişin kendi dairesinde teftiş
    mutemetle beş kuruş yüzünden kavga ettik
    sonra sümerbank, altı top kumaş
    gri lacivert takımlar jiletten kıyak
    yanaştı ölümler her şeyin dışında
    bütün sabahların zalim aynasında
    geçtim hepsini, geçtim her şeyi
    bahçemizde odunlar kıran herif de kim ki?

    sana bunu nasıl derim ki kızanım?
    dünyaya ziyanım, dünyaya kızanım
    gözümü kapatır ufuklara bakarım
    gözümü açarım her şeye şaşarım
    bak bana, şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene, kaç gün, kaç ölüm daha?
    yaşlıyım, çok yaşlıyım, yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım
  • insanda (bkz: gemide soundtrack) hissiyatı oluşturan (bkz: bütün ayazların ortasında) a lbümünden bir kayra eseri.
  • "kim demiş, kim demiş "bunak" diye?
    vazifem boyunca almadım bir çorba parası dahi"

    bir kayra şaheseri olan şarkı.
  • dün akşam ne oldu?
    ne ara geldi veysel?
    elinde balta
    niçin odun kırar bu veysel?
    kafam gelir gider
    kafamda karanlık sular
    emekli zabıt kâtibinden
    lüzumsuz hatıralar
    işte bir sabah ölmediğime sövdüğüm
    yaşlıyım, haddi aştım, karıştı aklım
    unuturum, hatırlarım
    hatırladıkça unuturum
    galiba son günüydü sıcak bi’ temmuz’un
    kravat iğnelerine saklanan bürokrasi
    yüzümde bütün katillerin parmak izleri
    ve ben bi’ doğum sancısında unuttum ismimi
    köprülerden atlamıştı zihnim
    kim demiş?
    kim demiş bunak diye?
    vazifem boyunca almadım bi’ çorba parası dahi
    balta sesleri hepsinin yanında şimdi ben
    kayboluşların hakiki varisi
    sana bunu nasıl derim ki kızanım?
    dünya’ya ziyanım, dünya’ya kızanım
    gözümü kapatır ufuklara bakarım
    gözümü açarım her şeye şaşarım
    bak bana, şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene, kaç gün, kaç ölüm daha?
    yaşlıyım
    çok yaşlıyım
    yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım
    gelirler bazı akşam
    konuşuruz yavaştan
    sahiden de var mı yoksa gaipten mi bunlar?
    kafamda kurşuni madeni bir ağırlık
    bıktım evrak işlerinden, bütün dilekçelerden
    baş müfettişin kendi dairesinde teftiş
    mutemetle beş kuruş yüzünden kavga ettik
    sonra sümerbank, altı top kumaş
    gri lacivert takımlar jiletten kıyak
    yanaştı ölümler her şeyin dışında
    bütün sabahların zalim aynasında
    geçtim hepsini, geçtim her şeyi
    bahçemizde odunlar kıran herif de kim ki?
    sana bunu nasıl derim ki kızanım?
    dünya’ya ziyanım, dünya’ya kızanım
    gözümü kapatır ufuklara bakarım
    gözümü açarım her şeye şaşarım
    bak bana, şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene, kaç gün, kaç ölüm daha?
    yaşlıyım
    çok yaşlıyım
    yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım
    sana bunu nasıl derim ki kızanım?
    dünya’ya ziyanım, günya’ya kızanım
    gözümü kapatır ufuklara bakarım
    gözümü açarım her şeye şaşarım
    bak bana, şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene, kaç gün, kaç ölüm daha?
    yaşlıyım
    çok yaşlıyım
    yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım
  • best of kayra

    hayırsız evlatla yarışır
  • hayır değilim
  • "bahçemizde odunlar kıran herif de kim ki?" der lirik susar, beat tatlılaşır baltanın oduna vuruşunun tak taklığı zihnimi mayıştırır. öyle bi şarkı.

    he bir de gözümü açarım her şeye şaşarım. ben de kayra ben de.
  • "bütün ayazların ortasında" albümünün diğer şarkılarının ana karakteri olan veysel'in, dedesinin ağzından konuşuyor "kayra" bu parçasında.

    dedenin anıları ve aslında bu parçanın tümü albümde anlatılan hikayeye bir mola niteliğindedir.

    ilk satırında "dün akşam ne oldu, ne ara geldi veysel? elinde balta niçin odun kırar bu veysel?" ile başlayıp, "kim demiş, kim demiş "bunak" diye?" devam edip; nakarattan önceki son satırında ise "bahçemizde odunlar kıran herif de kim ki?" diyerek başta hatırladığı veysel'i hatırlayamaması üzücüdür. yine alzheimer hastası olan kişilerde sıkça görülen, eski anıları daha iyi hatırlama konusunun da şarkıda olması ayrıca güzeldir.

    aynı albümdeki "kafamda cehennem" şarkısının klibinde, veysel odun kırarken dedesinin onu camdan izlediği sahne ile bu parçaya da göz kırpılmıştır.
  • bak bana şu kara bahtıma
    yazılı kaç sene kaç gün kaç ölüm daha
    yaşlıyım
    çok yaşlıyım
    yarına kapalı bir kapıyım
    paslıyım
hesabın var mı? giriş yap