şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: condemned to love)...
  • x box 360 icin piyasaya cikmi$tir. pc icin de cikarak levye, kurek, ingiliz anahtari, civili tahta gibi alet edevatla suclu kovalamayi olanakli hale getirmesini bekliyoruz.

    edit: çıktı, aldım, kovaladım ve sıkıldım.
  • gerçekçiliğe olabildiğince yaklaşmış ve gerilimi insanın saç teline kadar hissettiren fps *
  • pc'de oynandiginda xbox'takinden 10bin kat daha fazla zevk veren cilgin attiran, her yarim saatte bir gidip bir bardak su icirttiren lanet olasi f.e.a.r.dan daha da lanet olasi sapik oyun. hazimsizliga cok iyi geldigi klinik deneyler ile ispatlanmistir. oynamadan once bir duble jack alinmasi uzmanlar tarafindan tavsiye edilmektedir.
  • --- spoiler ---

    normal zorluk seviyesinde iki gunde (oyle hayyvanlar gibi ba$indan kalkmamacasina falan da degil ustelik) bitiveren bir garip oyun, condemned. zayif oynanabilirligi, oyuncuya yaptigi gerizekali muamelesi ve kendi icinde habire celi$en konusuyla oynanmasa da olurmu$ dedigim bu oyunda, bakiniz neler oldu bitti:

    * oyuna ba$ladigimizda, thomas isminde koskoca bir fbi ajaniyiz. koskoca oldugumuzu ilerki a$amalarda ogrenmemize ragmen, oyunun ba$inda partner'imiz olacak dangalagin bize ofisboy muamelesi yapmasina ses etmemek gerekiyor. elimizdeki standard fbi .45'ligi nedense sadece 6 kur$un almaya karar vermi$, biz de muhtemelen buna bir tepki olarak yedek $arjor falan almami$iz. dolayisiyla, daha ba$larda silah ihtiyacimizi duvardan boru sokme, yerden tahta koparma gibi bir takim ilkel yontemlerle hallediyoruz. tabi bu sirada oyunda 'addicted' olarak gecen ve kimyasal uyu$turucudan kah delirmi$ kah tipi kaymi$ zibilyon tane adamin cogunun elinde pompali tufek, adam gibi kur$un alan .45'lik gibi zerzevat mevcut.

    * daha ikinci bolume gecmeden ortaya cikip, sonrasinda da en ucubik yerlerde habire belirip vicdanimizin sesi gibi 'aslinda sende bir potansiyel var, parmaklarini yersin' diye ahkam kesen ya$li adam o kadar lafin arasinda bir silah, iki mermi, veya ne bileyim bir health kit vermeyi neden akil etmiyor, hadi o etmiyor biz buna neden isyan etmiyoruz anlami$ degilim.

    * bir ko$eyi donerken uzerimize yuruyen pompali tufekli serseriyi dovup elinden silahini alabiliyoruz bir $ekilde, bu iyi. hatta, saldiriya gecip de silahini almadan once mermisinin bitmesini beklersek kendisi yeniden dolduruyor ve bu sayede silahi tam dolu halde de alabiliyoruz. ancak oncesinde silahi aldigimizda uzerinden mermi cikmiyor, nasil i$tir anlamadim.

    * oyunda ziplamak gibi bir $ey yok, ko$mak da karneyle. dolayisiyla yava$lik bir sure sonra cidden sinir bozucu bir hal aliyor, ki ozellikle deli danalar gibi gizli gecit zart zurt aranan yerlerde quicksave de olmasa (koridorun ba$inda save et, dibine kadar ilerle, bir numara yokmu$ de, load sonrasinda diger tarafa yonel vs.) muhtemelen delirir insan.

    * kullanilan bir takim "forensic" aletlerin grafikleri super, insan sahiden de 'ulan $ahane de delil buldum, helal be' diye gaza gelebiliyor.

    * sonlara dogru, thomas isimli kahramanin bir takim insanustu ozelliklere sahip oldugu ve fbi kanaliyla amerikan hukumetinin kendisiyle yillardir yakinen ilgilendigi ortaya cikiyor, fakat oyunun sonunda biz daha 'lan tarikat uyesi miyiz, paranormal miyiz ne bu $imdi?' diye anlamami$ bir halde dolanirken ayni fbi bir anda yakamizi birakiveriyor. (ayni fbi bir yedek $arjoru de cok gordugunden manyakligina veriyoruz bu hareketini)

    --- spoiler ---

    sonuc olarak, sozlukte f.e.a.r ba$liginda 'bu ayarda bir de bu vardir' diye haberim olarak edindigim condemned, insanin eline gecerse oynanabilecek, ama hayatta da gidip satin alinacak ve/veya emule ba$inda hevesle beklenebilecek bir oyun degil.
  • uzun zaman arayip bulamamamdan sonra bi arkadasin torrentden indirip, oynayip sonra da bana anlattigi oyun. buna gore kritigini yapalim bakalim.

    oyunda bir cinayet dedektifini canlandiriyormusuz. boyle gotlu gobekli gorunuslu armut bi adammis kendisi. oyle cok atletik degilmis yani. oyunun basinda bi cinayet mahalline gidip manyak katilin pesinde kostururken adam bizi pataklayip, bir iki ilginc sey soyleyip, silahimizi alip olay mahalline beraber geldigimiz polisleri oldurup bizi sag birakarak gidince olay bizim ustumuze kalmis gibi oluyor ve biz de bizi tutuklamaya gelen polislerden kacarak kendimizi aklamak icin kosusturmaya basliyormusuz. aslinda bu olayi bizim ustumuze atan katil diger unlu yaklanmamis seri katilleri yakalayip yakalayip olduren kendine gore bi adalet savascisiymis (ki gittigimiz ilk cinayet de yine boyle unlu bi seri katilmis) hatta ilerleyen bolumlerde bizimle degisik tarzda bi iliskisi oldugu ortaya cikiyormus. bu ilk olaydan sonra bize yardim edecegini soyleyen bi adamin direktifleri ile ilerliyor, abuk subuk psisik guclerimiz ve teskilattaki arkadaslarimiz sayesinde olayi cozumluyormusuz.

    oyunun atmosferi basarili sayilabilirmis. gezdigimiz yerlerde genel bir terk edilmislik durumu soz konusuymus cunku sehirde ani bir suc dalgasi bas gostermis, her yerlerde uyusturucu bagimlilari falan kafayi yemis sekilde teror estirmekte ve bize karsi da oldurulecek kotu adam olarak karsimiza cikma gorevini yerine getirmekteymisler. nedense bazi abuk dogaustu seyler de oluyormus misal gittigimiz ykm tarzi terkedilmis bi alisveris magazasinda mankenler canlanip bize saldiriyormus. niye olduguysa aciklanmiyormus, sadece gerilim katmak icin konulmus kotu ve gereksiz bir atraksiyonmus bu.

    oynanisa gelirsek basta dedigimiz gibi adamimiz donut yiyip kahve icmekten sismis klasik amerikan polisi/dedektifi modelinde oldugundan cok agir hareket ediyor ve azicik kosunca sisip kaliyormus. ayrica oyunda baska bi ilginc ozellik olarak sadece bir cesit silah tasiyabiliyormusuz. yani yeni bi silaha denk gelirsek elimizdekini atiyormusuz yeni silahi almak icin. genel olarak elimizdeki silah da oyunun %85i boyunca meele bir silah oluyormus yani sopa, balta, balyoz gibi. oyunda ilerlerken etraf devamli silah olarak kullanilabilecek ivir zivirla doluymus. eski binalarda gezinirken duvarlardan sokulen civili kalaslar yada kullanilmayan su borulari mi dersiniz, metal dolap kapaklari yada kagit kesme giyotini bicagi mi istersiniz baya bi alternatif varmis yani. elinizdeki silahla baska bi silaha yaklastiginizda bu silahin elinizdekiyle karsilastirmasi cikiyormus ekrana. neler varmis bu karsilastirmada derseniz iste klasik damage, reach, speed ve block varmis. elinizdeki silahin reach'i uzerinize gelen adamin silahindan daha fazlaysa yaniniza yaklastirmadan pata kute dovebiliyormussunuz kendisini. alacaginiz silahin block'u daha iyiyse daha kolay block yapabiliyormussunuz tabii ki. block olayini da biraz anlatmakta fayda varmis. block yapilmasi biraz zor biseymis. dusman silahini tam savururken block tusuna tam zamaninda basmak gerekirmis cunku oyle block tusunu basili tuttugumuz surece silahi block konumunda tutmuyor, sadece bi kere kaldirip indiriyormus bizim bu dedektif arkadasimiz. tam gerekli anda block yapmak biraz tecrube isiymis yani. bu saydigim silahlarin yani sira sagda solda reachi cok fazla olup da agiriligi nedeniyle cok yavas savurdugumuz itfaiyeci baltasi ve balyoz varmis ki bunlar ayni zamanda klasik fpslerdeki anahtarlar yerine de geciyormus. yani nasil oluyormus kilitli bir kapiya falan denk geldigimizde oyun bize git balta bul, balyoz bul da kir bu kapiyi diyor, biz de donup baska bi yerlere gidip cogunlukla 3-5 zayif kankasi bulunan bi dusman bulup once kankalarini sonra kendisini devirip elindeki baltayi almak yada daha seyrek bi sekilde duvarda bi yerde balta, balyoz bulup geri gelmek durumunda kaliyormusuz. atesli silahlara gelirsek oyunda az sayida karsilastigimiz atesli silahlarda sadece silahin icindeki mermilerle yetinmek zorunda kaliyormusuz. ekstra cephane diye bisey yokmus oyunda. bu cephane kitligi da head shot'in onemini cok arttiriyormus, sakinligi ve iyi nisanciligi elzem kiliyormus. cogu zaman da atesli silaha sahip birine karsi melee silahla dalmak zorunda kaliyormusuz. zar zor adami oldurunce de adamin dusurdugu silahta 3 mermi yada 2 fisek falan oldugunu goruyormusuz. kisa bi taktik vermek gerekirse boyle atesli silaha sahip abilere melee ile dalcagimiz zaman once bi adama gorunup sonra siperlenip adamin mermisini bosaltmasini bekleyip sonra o sarjor degistirirken kosup kafasina baltayi eklestirmek en akillica taktikmis. ancak adamin silahina mermi doldurmasini bitirmeden herifi oldurursek, dusurdugu silah da tabii ki bos oluyormus. o yuzden adamin kafasini kavun gibi patlatma zamanini iyi ayarlamak gerekirmis. bunlarin yanisira kotu gun dostu bir elektrik soku aletimiz varmis. ilk baslarda uzerimize kosan adamlari sadece sersemletip saldirilarini kesmeye yarasa da (ki bu bile oldukca yararli bi olaymis, boylelikle saldiri avantaji bize geciyormus, zaten adamlara vurmaya baslayinca adamlarin toparlanip karsilik vermesi zorlasiyormus) ilerleyen zamanlar da upgrade olup iki vurusta adam oldurmeye bile yaramaya basliyormus. ancak iki atis arasinda sarj olmasini beklemek gerektigi icin adami bi kere vurup sersemletince dusmanin gucune gore adamin sersemlik halinden cabuk kurtulmasi olasiligi nedeniyle sarji beklerken asil silaha geri donmek yada en azindan sersemlemis adamdan biraz uzaga cekilmek iyi olurmus.

    konuyla ilgili oynanisa gelirsek arastirmalarimiz icin kullandigimiz cesitli delil toplama aletlerimiz varmis. ancak biz onlardan hangisini kullanacagimizi secmiyormusuz, sadece delil toplama aleti tusuna basiyormusuz, oyun kendisi gerekli yerde gerekli aleti cikartiyormus otomatik olarak. nerde delile denk gelcegimiz de ekranin boyle bi flulasmasindan anlasiliyormus. demistik ya abuk subuk psisik guclerimiz varmis diye bu guclerin biri de delile yakin oldugumuzu hissetmekmis. yani aslinda toplamda bu delil toplayip olayi cozme atraksiyonu tamamen yalanmis. nerde delil oldugunu da hangi aletle arastiracagimizi da oyun otomatik olarak bize soyluyormus. sonrasinda topladigimiz bu delilleri teskilattaki arkadasimiza cep telden dijital olarak yollayip onun cevabiyla yapacagimiz bir sonraki seyi ogrenerek ilerliyormusuz oyunda. baska bir psisik gucumuz de suc mahaline geldigimizde sucun islenisini gorebilmemizmis. konu ve bilgi akisi bu sekilde bir arada tutuluyor ve sucu islenirken gostererek gerilim ve vahset hissi veriliyormus.

    diger olaylara ustunkoru bakarsak yapay zekada herhangi bir sorun bulunmamaktaymis. dusmanlarin zaten yapmasi gereken cogunlukla ustumuze kosup vurmaya calismak oldugu icin herhangi bir sorun da beklenmemeliymis zaten. hatta bazen yaklastigimizi goren dusmanlar duvar arkasina falan saklanip yaklastigimizda ce-e diye firlayip cotak diye vuruyorlarmis kalasi kafamiza belimize, iyi bi atraksiyonmus bu. oyun normal zorluk seviyesinde herhangi bir zorlama yapmiyormus her yerde bol bol health pack bulunuyormus. ayrica oyunun gectigi sehirde ne oldugu bilinmeyen bir nedenden kuslar olmekteymis ve levellarda bu olu kuslari bulup toplamamiz durumunda cesitli achivement ve extra contentler aciliyormus. bu kus cesetlerine benzer sekilde daha zor bulunan metal pieceslar varmis, onlarin ne oldugu oyunun sonunda ortaya cikiyormus ancak onlarin da kus cesetlerinden farkli bir yarari yokmus oyunda.

    oyun grafik motoru olarak f.e.a.r. motoru kullaniyormus ve arkadas bu motoru bazi kisisel nedenlerle sevmese de objektif olarak bakildiginda doyurucu grafiklere sahipmis. bu arada bu motor (daha dogrusu bu oyunda kullanilan versiyon) arkadasin 1 gb ram, 1.83 ghz core2duo destekli 7600go sahibi laptopinda asil sistemindeki 2 gb ram, p4 3.2 ghz destekli 7800gt'sinden (bu sistemde ise motorun f.e.a.r. versiyonunu calistirmis arkadas) daha iyi performans vermis, anlamamis kendisi nasil oluyor da oluyor.

    sonuc olarak fazla uzun surmeden tadinda birakarak biten, zaman gecirmek icin oynanabilecek ancak pesinden kosulmasi gereksiz bir oyunmus tam adi condemned criminal origins olan bu oyun. kendisi kesin olabilecek bir sekilde ve guzel sonuclaniyormus, ancak yine de ufak bi acik kapi varmis hani oyun tutarsa devamini yapariz tutmazsa da sonu iyi olsun devam oyunu yapip hikayeyi sonlandirmadik diye kufur yemeyelim sonra demisler galiba oyunu yapanlar.

    edit: devam oyununun condemned 2: bloodshot adiyla xbox 360 ve ps3 icin screenshotlari bile yayimlanmis yeni gordum, ancak pc 'ye cikarilmasi dusunulmuyormus...
  • bir konusu olmayan,bayağı yakın dövüş sahnelerinin birbiri ardına yapıştırılmasından oluşan ve yarısından sonra iyice iç bayan aşırı basit bi' film.. ben hayatımdan 114 dakika verdim,siz siz olun;sakın!!
  • core 2 duo 2.66 ghz işlemci, 2 gb ram ve 8800 gts ile yağ gibi akan nuri alço gibi zıplatan, insandan tel yapıp quick save manyağına bağlayan oyun...öyle ki buzlu camlı bi kapının arkasında gördüğüm manyağn tekini takibetmek için kapıyı açmaya çalıştığım,kilitli olması hasebi ile ''ulan nereye kaçar bu it'' psikolojisiyle alt katta bakmak için yandan kafamı aşağıya uzatıp bakmamla burnuma kadar zıplayıp sonra tekrar aşağı düşen herifin gerçekte beni sandalyeden düşürdüğünü farkettiğim oyundur kendileri...
  • a sense of purpose'da bulunan, şu an için yazık olmuş diyebileceğim in flames şarkısı. müthiş gaz bir giriş ve aynı güzellikte devam eden yapısı, genel uyandırdığı hissiyatla çok alakasız bir nakaratla süslenmiş. çok sağlam fikirler ve riff'ler barındırıyor, fakat tek başına ele alındığında iyi denilebilecek ama şarkıyla uzaktan yakından ilgisi olmayan nakaratıyla şu an için vasatı aşamıyor.