şükela:  tümü | bugün
  • rohmer'in ikili ilişkiler üzerine kurduğu filmlerinde çoklukla kararsızlık abidesi erkek karakterlerdir. bu filmdeki gencimiz "topluluklardan sıkılmak" ve kendini müziğe vermek gibi huylarıyla başta seyirciyi bütünleştirse de, bu özelliği baskın çıkıyor ve kurduğu eş zamanlı ilişkilerde hiçbir şey sunmaksızın insanları sömürüp tüketiyor. bir albeni yahut sosyalleşme çabası da mevcut değildir. hal böyle olunca hikaye inandırıcılığını kaybediyor.

    --- spoiler ---

    üstelik, herkese sözler verir ve verdiği sözleri tutmaz. buna -ve konumundan faydalanmaya çalışmasına- rağmen kendisinden vazgeçmeyen bir dost ve iki sevgili ile, bu şımarıklığın cezasını çekmeden, filmi bitirir. mutlu olması istenen bir karakter değildir final itibarıyla, özdeşleşilecek karakterler de bu "ne oldum delisi" çocuğun etrafında pervane olduklarından, filmi kimselere tavsiye etmeden bir kenara koyarsınız.

    --- spoiler ---
  • ınsan iliskileri, ozellikle de kadin-erkek iliskileri temelli rohmer'in 4 mevsim hikayeleri serisinde kararsiz birakan bir film.
    filme deginmeden, konuyu dagitma pahasina, tatil beldesinde gecen filmin o korkunc sahilleri dolayisiyla fransizlara uzuldum. guneydeki akdeniz kiyisina ulasamadan, o yesil yosunlarin uzerinde gezindikleri, insani cekmeyen garip renkli mans sularinda yuzdukleri icin uzulmemek zor.
    filme donecek olursak, buraya belki-gelecek bir belki-sevgilisi i icin gelen genc, o sarisin gelmeden once, bir restoranda calisan kumral sacli kizla arkadaslik eder. burada da tum adimlari kiz atiyor, kendi sevgilisi olan etnolog uzak diyarlardayken. ama onun niyeti sadece iyi bir arkadaslik, cunku ilerleyen zamandaki gencin atacagi farkli adimlar ondan geri donuyor. sonradan ise bir de esmer bir bankaci kiz dahil oluyor. o
    gencle cabucak ask moduna gecmek isterken, ayni zamanda belli kurallarini da ona ifade ediyor. tam bu sirada gelmeyecek sanilan sarisin kiz geliyor ama aralarindaki gerilim kavgayla sonuclaniyor.
    filmin son 10 dakikasi ise komedivari bir gelisme ve kizlarin ayni yere onunla gezmeye gitmek istemeleriyle ilerliyor.
    onceki film olan bahar hikayesinden farkli olarak, burada karakterler arasi diyaloglar felsefi bir zemine kaymiyor gibi.
  • kalabalık içinde yalnızlık çeken esas oğlan filmi.

    garip ilişkiler ağıyla örülü; aşk ve arkadaşlık kavramlarının birbirine girdiği bu filmi, ikili ilişkiler nezdinde batı toplumu üzerine bir çıkarımda bulunmak isteyenler izleyebilir.

    bundan başka;

    masumiyet de ziyan olabiliyormuş. elde var sıfır.