1. basketbolda topu bir elinden diger eline onunde ziplatarak gecirirken ko$u yonunu de degistirme hareketi.
  2. baskebolda savunma oyuncusunun ağırlık ve denge merkezlerini oynatarak onu geçmenin en kolay yolu olan topu müdafacının kalça hizzasına doğru vurup penetre edebilmek için kullanılan optimum dripling. top bir elden diğerine diz altı yüksekliğinden daha alçak bir dripling ile geçirilir ve hiç bekletmeden ikinci dripling müdafacının kalça seviyesine yapılır. allen iverson kendine özgü stilini geliştirirken crossover öncesi bir kafa fake i kullanır ve müdafacının psikolojisini de alt üst eder.
  3. kadikoy kargada ayda bir olmadi , iki ayda bir , bahadir yada berk djek tarafindan duzenlenen programin adi... karganin en guzel gecelerindendir kanaatimce... 90 lar ile iyice yerlesen muzigi isler tema olarak... pearl jam / alive in chains / faith no more / mad season / temple of the dog / soundgarden / nin gibi gruplara yer verilir ...
  4. amerikan çizgiroman aleminde (bkz: marvel) (bkz: dc) bir maceranın çeşitli değişik çizgi romanlarda devam etmesi.
    misal ilk sayı amazing spiderman'dedir de ikinci sayısı web of spidermandedir, üçüncüsü de ghost rider'da falan diye gider. amerikalılar herşeyin olduğu gibi bunun da bokunu çıkarmışlardır yani.
  5. hoparlorlerin crossoverlari genel olarak ikiye ayrilir:
    pasif ve aktif olanlar olmak uzere.
    pasif crossover devreleri ise induktor, kapasitor ve resistorlerden olu$an devrelerdir. aktif devrelerin yapilarinda ise opamp denilen entegreler de bulunmakta ve sinyali henuz line level`dayken, yani hoparlore gitmezden once degi$tirmek uzere du$uk voltajdayken i$leme tabi tutucu bir yapida bulunmaktadirlar.
    crossover larin turlerine gelince, bunlar bulan ki$ilerin adlari ile anilmaktadir , bir ce$it ki$isel masturbasyon tadinda sayarsak; chebychev, bessel, linkwitz-riley gibi. bir crossover devresinin sinyali i$leyi$i de , yani bir sinyali kesip , belirli bir ses araligini devreye gondermesi de desibel ile olculmektedir, yani bu ismi gecen devrelerin yaptiklari duzenleme sinyal uzerinde olu$turduklari acisal degi$ime gore 6/db oktav, 12/db oktav , 18/db oktav gibi degerlere denk gelmektedir. bu deger yukseldikce sinyalin acisi da degi$mekte ve daha keskin bir zaman/aci degeri kazanmaktadir. pasif devrelerin dizayninda ise genel trend tweeter yani tiz ses uretici icin yuksek bir aciya sahip (18/db oktav gibi) crossover noktasi kullanmak ve bunu tweeter'in harekete gecme hertz'inden maximum derecede ,mid hoparlor ile entegrasyonu bozmayacak bir noktada kullanmaktir; ornek olarak 3000 hz gibi.
    mid hoparlorlerde ise bandpass denen hem alt hem ust sinyal duzenleyeci bir crossover topolojisi kullanilarak hoparlorun bass notalarda xmax denen ileri gitme sinirini zorlamayacak bir bass nota ile yuzyuze gelmeleri saglanir,ust sinirlandirici ile de tweeterin cali$ma alanina girmemeleri icin bir ust sinirlama devresi konmu$ olur.
    bass hoparlorlerin crossover devreleri ise genelde oktav olarak mid hoparlorun alt sinirlandiricisi ile simetrik ve onlarla ayni crossover noktasini (hertz olarak) kullanirlar.
    daha fazla bilgi icin : (bkz: siegfried linkwitz)

crossover hakkında bilgi verin