şükela:  tümü | bugün
  • ethereumcuların son zamanlarda kafayı taktıkları oyun. dapps uygulamalar içinde şu an en popüler olanı. dijital kedi alıp satıyorsun.

    https://www.cryptokitties.co/

    https://ethgasstation.info/gasguzzlers.php
  • manyaklik derecesine ulasip milyon dolarlik satislarla ether gonderimini cokertti. bi kac dakkada giden etherlerin gonderimi saatlere ulasti. hello kittynin kripto versiyonu. iyi fikir aslinda parayi vurdular yine.
  • ethereum'un vaadettiği decentralized app modelinin bir örneği olarak düşünüldüğünde aslında ico'ların büyük çoğunluğuna göre çok daha nitelikli bir ürün (bu zor olmasa gerek, çünkü ico'ların çoğu gazdan oluşuyor). bayağı bayağı ether'le oynanan pokemon gibi bir şey. bu açıdan baktığımda eleştireceğim bir yönü yok.

    ama şu ana kadar gerçekleşen işlem sayısı onbinlerle ölçülen (not: bu düşük bir sayı) bir oyunun koca ağa diz çöktürmeyi tehdit etmesi, ethereum ütopiklerini düşündürmeye itmesi gereken ironik bir detay olarak göze çarpıyor. hayaller world computer, cihan devleti; gerçekler cryptokitties.
  • oha, al sana gelisme. dusunenleri tebrik etmek lazim.

    her biri ayni olan bitcoin / ethereum yerine farkli (genetik) ozellikteki kedileri koyuyosun ethereum blockchain uzerine, kopyalari da olmayacagi icin degisik kedilerin fiyatlari birbirinden farkli oluyor. tabi boyle olsa degeri bir yere kadar.

    sonra bir de diyorsun ki sen bu kediyi ciftlestirip iyi ozelliklerini bir sonraki kediye aktarabilirsin. degerli kedi ile degerli kedi ciftlesince buyuk ihtimal degerli kedi cikiyor. altin yumurtlayan kedi gibi bisey.

    alsak mi ki bir kedi?
  • ethereum network'une yarattigi sikintinin temelinde asiri derecede yuksek kriptokedi talebi yatiyor. elbet bir yerden sonra kriptokedi arzi talebi karsilayacak ve network uzerinde olustugu yuk azalacaktir. vay amk bunca yildir ekonomi konusuruz sunu da yazdik ya daha ne desem bilemedim.
  • bir oyun projesi.oyun o kadar popüler hale geldi ki ethereum’un üzerine kurulu olduğu teknolojiyi zorlamaya başladı. normalde ethereum transferleri için kurulan ağda kullanıcılar dijital kediler (sanal bebeğin yeni versiyonu) alıp satmaya başlayınca transfer süreleri çok uzamaya başladı.
  • benim evdekini dijital'e yükleyebilir miyim diye düşündüren oyun. bi işe yarasın bari. yiyip yiyip uyuyor namıssıs.

    nasıl oynandığını bilen yeşillendirebilir mi?
  • ilerde üniversitelerde blokchain tarihi dersi verilirken "para kazanma hırsı o kadar vahimdi ki insanlar hiçbir evet hiçbir karşığlı olmayan 3 satır kod parçasına 100 binlerce $ yatırdı" şeklinde bahsedilecek olan psikolojik deney. son durumuna gelince ağda transaction sayısı %98.5 düşmüş yani bu miyawlara olan ilgi tükenmiş gibi gözüküyor. ağın güncel durumu buradan* takip edilebilir.
  • 8 dolarlık bir kitty'yi almaya çalıştığınızda size 2.5 ether gas fee yani 5,258.49 amerikanes dolares bedel çıkaran bir nft platformu.
  • oyuncuların sanal kedileri satın almasına, toplamasına, üretmesine ve satmasına olanak tanıyan, kanadalı stüdyo dapper labs tarafından geliştirilen, ethereum blok zincirini kullanan bir oyundur. eğlence sektöründe blok zinciri teknolojisini kullanan eski girişimlerden biridir.