• kimsenin niye kılındığını dahi bilmediği bidat davranışına en uygun örnektir.

    bir imam'a zuhr-u ahir i niye kılıyoruz diye sorduğunuzda dunyanın en saçma cevaplarıyla karşılaşırsınız.

    ilk sebep
    bulunduğunuz belde islam halifesi tarafından yönetilmiyorsa orası harb ülkesiymiş o yüzden cuma namazı'nın kabul edilmeme ihtimaline karşı zuhr-u ahir adı altında bir de öğlen namazı kılınırmış. bugün bir halife olmadığı göz önüne alınırsa dünyanın neresinde olursanız olun cumanız kabul edilmeyecek manasına getiriyorlar.

    ikinci sebep
    bir belde de sadece bir camide kılınırmış. örnek olarak medine ufacık bir yerken sadece hz. muhammed'in cumayı kıldırdığı camide cuma kılınmasını örnek gösterirler. yani istanbulda sadece bir cami bu iş için tayin edilmişse diğer tüm camilerde kılınan cuma namazı geçersizdir şeklinde bir beyinsizlikle karşılaşırsınız.

    işin daha da saçma tarafı neredeyse tüm din otoriteleri bu sebeplerin geçersiz olduğunu söyleselerde hala daha türkiyedeki tüm camilerde, neredeyse bütün imamlar cuma kıldırdıktan sonra 'belki kabul olmamıştır' diyerek bir de öğlen namazı kılar.

    namaz kıldıran birinin kendi kıldırdığı namazdan şüphe duyması onun arkasında namaz kılanların namazlarını ne derece geçerli yapar o da bir soru işareti.
  • teravih namazındaki uydurma ilaveleri de masaya yatırmak gerektiğini hatırlatan bid'at'tır.
    maalesef bazı uyanık arkadaşlar uydurma ibadetler getirince daha bir müslüman olunacağını sanıyorlar ancak nafile. islam dini ve ibadetleri bellidir,sadelik esastır,müslümanlar üzerine yük değildir. allah ve kur'an'nın söylemediği hiç bir, sonradan ilave müslümanlara görev ya da farz değildir. uyduruk ibadetlerin,arınma gün ve gecelerinin peşinden koşup kendini helak edene allah acısın.

    edit: kandil geceleri uydurukluğuna hiç girmiyorum millet öğrendi artık bunu.tabii uygulamaya koyması zaman alacaktır.

    düzeltme: silme-ekleme,yazım yanlışı.
  • benim bildiğim herkesin kendi kıldığı bir namazdır. yani cuma nazında imam sadece 2 rekat cuma'nın farzını kıldırır sonrasını herkes kendi kılar. hatta 4+2 mi kılcan 4+4+2'yi de kılcan mı diye tanıdıklarıyla gidenler muhabbet eder hep.

    yani cuma namazı olarak kılınabilecek maksimum rekatlar;
    4 (cumanın ilk sünneti) + 2(cuma'nın farzı) + 4(cuma'nın son sünneti) + 4(zuhr'u ahirin farzı) + 2(vaktin son sünneti)

    bunlardan sadece 2 rekat cuma'nın farzını imam kıldırır gerisini isteyen cemaat kendi kılar.

    not : farzdan sonra kaçan spor.
  • amk diger herseyi akliniza yatti da bu mu kaldi tek sorun.kilmadigim seyi açiklamaya üşendim ama zamaninda ogrendigim seyi ozet geceyim.

    normalde peygamber zamaninda ve sonrasinda uzun bir sure cuma namazi yerlesimde ki en buyuk camide kilinir ve oranin valisi, ağasi kimse o imam olurmus.toplum kalabaliklastikca bunun mumkun olmadigini gormusler.demislerki herkes nerdeyse orda kilsin.ama bu defa peygamberin zamaninda boyle degildi, boyle kabul olmaz ise ögle namazi da yalan olmasin demisler.bide boyle bi namaz olsun demisler.
  • mantıklı bir açıklaması yok bence. ama bunu kim sorgulayacak. ben kılmadan çıktığımda bir de cuma yı yarım kılmakla itham ediliyorum
  • aslına bakılırsa cuma maksadına uymayan bir ritüele dönüşmüş bulunmakta. cuma toplanmaktır,istişare etmektir,yardımlaşmaktır ilim meclisinin toplanmasıdır,tıka basa yiyip geğire geğire zor eğilip kalkarak namaz kılmak değildir sadece. görüyorum cemaatin yarısı uyuyor arkadaş. diyanet dersen hutbe diye kitaba saldırıp dini kendine uyduran fetvalar verip milleti kontrollü şekilde uyutmaya devam ediyor. en kötülerinden birisi de cuma kadına da farz olduğu halde kadını öyle dışlamışız ki toplumdan cuma kadına farz mı yahu deyip erkek egemen cami meclisleri oluşturup çıkmışız işin içinden. efendim zuhru ahir falan hikaye. kılarsın farzını iş biter. sonra istediğin namaza istediğin adı verip kılmak sana kalır.
    teravih namazı da bu zihniyetin ürünüdür. adam namaz kılmıyor ama ramazan gelince uydurma bir namazı emredilen namazdan üstün tutup camiye koşuyor. (burada bana adam namaz da mı kılmasın diyenler olacaktır belki,isteyen kılar isteyen kılmaz ama öncelik sırasını bilmeden hurafe peşinde koşmak içler acısı bir hal aldı cuma da buna örnek. kılmayan kişi cuma olunca gidiyor camiye.öncelik sırası unutulunca böyle oluyor.bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu)
hesabın var mı? giriş yap