şükela:  tümü | bugün
  • trailer'ından anladığım kadarıyla mickey mouse dönemi elle çizimlerin günümüz iki boyutlu aksiyon oyunları ile harmanlanması ile yapılmış bir oyun.

    2014'te geliyormuş.
  • yil 2016 ve hala gelmemis ama cok guzel olacaga benzer oyun. xbox exclusive olarak cikiyor, tarih hala belli degil ama "2016"
  • yıl olmuş 2017 hala çıkmamış oyundur.

    pc ve xbox one için hazırlanan oyun kesin bir tarih verilmese de 2017 yılının ortalarında çıkacak. yapımcı firma istedikleri gibi bir oyun olması için sürekli ertelediklerini açıklamış.
  • sonunda geliyor. 29 eylül'de windows 10 ve xbox one için çıkacakmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=ahbif279s80
  • bugün steam'de çıkmış oyundur. sonunda.

    http://store.steampowered.com/app/268910/cuphead/

    tr fiyatı 31 tl.

    oyunun müzikleri güzel gelse de tavsiyem arkada şunu açıp oyunu oynamanız.

    https://youtu.be/6vbdtlvq92i
  • 1930'lar çizgi filmleri temasında olan, bolca boss fight içeren bir 2 boyutlu oyun.

    www.howlongtobeat.com sitesinde kaç saatte bitirildiği yazılmamış henüz.

    edit: dayanamadım satın aldım. buraya inceleme yazabilirim.

    edit 2: çok zor lan. bilinçli oynanmazsa kanser eder. gamepad ile oynadım, klavye ile oynansa nasıl bir tecrübe olur bilmiyorum. görsellere diyecek laf yok. çok başarılı bir iş çıkmış ortaya. çocukluğumuzun çizgi filmlerine, animasyonun altın çağının unutulmaz karakterlerine göndermeler görmek, o evrende takılmak çok zevkli.

    buyurun oynayın efenim.
  • evet, super meat boy kadar psikopat bir zorluğa sahip bir platform oyunu çıkar mı acaba diyordum, cuphead imdadımıza yetişti.

    bir kere görseller ve müzikler şahane ama çok hayvani zor, hele ki klavye ile denemeyin bile. (aslında bir adet arcade stick ile nasıl olur, merak etmiyor değilim) her bölümde 3 can hakkınız var ve bittiğinde baştan başlıyorsunuz. bazı boss'larda sinirden kendimi sikecek kıvama gelip rage-quit attım. ama fiyatını sonuna kadar hakediyor allah için.

    uzunca bir oynanış süresi olduğu söyleniyor ve televizyonda bu tarz çizgi filmleri izleyerek büyüyenler için bulunmaz nimet.
  • 10 dakika denedim... allah aşkına 2017 senesinde bu kadar zor olan bir platform oyununu kim oturup oynayacak?

    eskiden (90'lı yıllar ve öncesi) oynayacak oyun yoktu, insanların boş zamanı çoktu, bir bölümü geçmek için bile günlerini harcayabiliyorlardı. ama şimdi adam: "öeeeh zikerim kaphedini!" deyip çıkar, call of duty oynar.
  • kafa dagitmak ve beyne dusuk seviyeli egzersiz yaptirmak icin guzel.

    multiplayer yok sanirim. go go pirate.

    20-30tl'ye playstation vs tarzı controller ile oynamak daha kolay.

    oyun satış rekoları kırdı ve anlık oyuncu sayısı 6000'di en son baktığımda. 2 günlük bi oyun için iyi.

    oyunların sanat eseri olduğuna dair olan düşüncemi pekiştirdi diyebilirim.

    edit : ekleme
  • en başta fleischer studios olmak üzere 1930'lu yıllarda sükse yapmış animasyon öncülerinden esinlenerek, büyük bir özenle ve yılların çalışmasıyla hazırlanıp cilalanmış, contra tarzında bir platformer. konseptin temelinde ise oldukça basit soru olmakta:

    bugün bildiğimiz ve tanıdığımız bilgisayar oyunları, kavramsal olarak 1930'lu yıllarda da var olsaydı, o dönemden nasıl bir oyun çıkardı?

    cuphead'i görsel bir ziyafet yapan unsur, bütün karakter ve ortam animasyonlarının, o döneme uygun geleneksel biçimlerde elle hazırlandıktan sonra dijital ortama taşınmış olmasıdır. hele ki bütün bu animasyonlarda günümüzün yüksek çözünürlüğünde hazırlanmaları gerektiği gibi, 60 fps akıcılığında olmaları da göz önünde bulundurulunca, bu işin ne kadar zahmetli ve pahalı olabileceğini tahmin etmek zor olmuyor; oyunun yapımına 2010 yılında başlanmış.

    2014'te ilk tanıtımı yapıldı, ve ertesi sene piyasaya sürülmesi planlanıyordu. ancak topladığı büyük beğeniden sonra, microsoft firması yapımcı stüdyo ile anlaşmış, oyunun xbox ve windows pc'ye özgü olması karşılığında bütçesine ek finansman getirmiştir. bu ek finansman ile yapım süresi daha uzatılmış, daha fazla bölümler eklenmiştir.

    oyunun görsel tarzının dönemine uygun olduğu gibi, ses ve müziğide bir adım dahi geri kalmamakta. bütün müzikler canlı kayıt ile hazırlanmış, ve tamamıyla o yılların eğlenceli trendleri olan big band jazz ve swing çeşitlerinden ibaret. bölümlerdeki aksiyon ve telaşa cuk diye oturuyor.

    cuphead'in zorluğu ise başka bir öne gelen unsuru olmasına rağmen, kanımca biraz abartılmakta; karşılaştığınız her bossun tekniklerini öğrenmek, ezberlemek ve çok atik hamleler ve manevralar uygulamanız gerekiyor, ve bu süreçte 3-5 defa öleceğiniz hemen hemen garanti. ancak oyunun kontrol sistemi oldukça basit, ve sonuna kadar rafine edilmiş. zarar gördüğünüz veya öldüğünüz her seferde kesinlikle oyunu suçlayamıyorsunuz; tamamen sizin yanlışınızdan kaynaklı, ve bir dahaki seferde o hatadan kaçınmak için ne yapmanız gerektiğini hemen anlayabiliyorsunuz. zorluk seviyesi biraz terleten, eli ayağı dolandıran cinsten, ama sinirden kudurtacak kadar değil. zaten o tatlı animasyonlar ve oynak müzikler karşısında sinirlenmek namümkün.

    bu kadar kaliteli bir çalışmanın steam'de sadece 31 lira olmasıda işin tuzu biberi. çok uzun bir oyun değil, ama açıkçası ben en az 100 lira falan olmasını bekliyordum. contra tarzı platformer seviyorsanız zaten kaçırmazsınız. ama oyun cinsini geçtim, sırf şukela animasyonları için bile kaçırılmaz. naçizane tavsiyemdir.