şükela:  tümü | bugün soru sor
  • şebnem ferah'ın kelimeler yetse adlı albümünün dokuzuncu parçası.

    ben otuz yaşında hayatın ortasında
    küçücük şeylerle mutlu olmanın peşinde
    bazen bir şarkıda bazen de sokaklarda
    hayat bulan genç bir kadınım

    sen erkektin ben de kadın
    gittiğinde yarım kaldım sandım
    sana çok bağlıydım ama bağımlı değildim

    ardında bıraktığın karmaşayı
    kökünden tamamen kazıdım
    biraz uzun sürdü ama adeta yenilendim

    bir kahve içseydik
    sarılarak ayrılsaydık
    daha iyi olmaz mıydı?

    kaldığın bir otelden
    ayrılır gibi gitmeseydin
    daha iyi olmaz mıydı?

    sözü hiç uzatmadan
    doğruları söyleseydin
    daha kolay olmaz mıydı?

    ayrılmak yeterince zor
    bunu zaten biliyordun
    ama hayatımın en kötü günü haline getirmeseydin

    daha iyi olmaz mıydı?

    ben başı önünde rüzgar nerden eserse
    "evet" diyen biri olamam
    içimden gelen sesi dinlerim durmadan
    ister çok güçlü ol ister kahraman

    ben istemez miydim seni andığımda gülümseyebilmeyi
    sana çok bağlıydım ama bağımlı değildim
    elbette beni sonsuza dek sevmek zorunda değildin
    sahibin değildim sadece sevgilindim
  • şebnemin kendini çok iyi anlattığı, albümün sonlarına doğru artık kabullenme sürecini yansıttığı şarkı.
  • -daha iyi olmaz miydi
    -olurdu ama sen cabuk pes ettin
    -fakat sen de yeterince caba gostermedin
    -bak yine topu taca atiyosun
    -asil sen yanlista israr ediyosun
    -......................
    -......................
  • vokal overdubları acaip güzel olmuş olan kelimeler yetse şarkısı.. outrosu da oldukça hoştur..
  • kualaklarımdan hiç eksik olmayan şebnem ferah şarkısı.
  • sebnem ferahın kelimeler yetseadlı son albumunun ** b bolumunun sondan ikinci parcası.
    muthiştir kendileri ** *
  • (bkz: #2846113) genel ifadesi ertesinde belki de eleştirilmeye en açık ve incelenmesi gereken şarkı.
    şöyle ki; ya artık gerçekten de bir takım şeyleri kabulleniş ve olgunlaşma süreci söz konusu ya da gelin kendimizi kandıralım mode on.
    her iki durumda da takdire şayan bir eser olmakla beraber, ben kandırmaca kısmının ağırlıkta olduğunu düşünmekten kendimi ne yapıp edip alıkoyamadım. buradan buyrun:

    ben otuz yaşında hayatın ortasında
    küçücük şeylerle mutlu olmanın peşinde
    bazen bir şarkıda bazen de sokaklarda
    hayat bulan genç bir kadınım

    meali: burada belirtilmiş olan yaş çok önemli olmamakla beraber önemli olan yaşanmışlıklardır diyerekten, aşırı bir samimiyet ifadesi görüyoruz bu dizelerde. nelerde hayat bulduğunu belirtmekte, gayet samimi.

    sen erkektin ben de kadın
    gittiğinde yarım kaldım sandım
    sana çok bağlıydım ama bağımlı değildim

    meali: burada biraz aldatmaca kısmı başlıyor, aldatmaca belki de yanlış ifade, nitekim nacizane fikrimce ortada kendisine albüm yapılacak derecede* bir adanmışlık ve büyük bir aşk ise söz konusu olan, sanılmışlıklar da bir yalandan öteye geçemezler, çünkü di'li geçmiş zaman kullanılmakta olsa dahi, söz konusu kişi gerçekten de yarım kalmıştır, zaman biraz hafifletecek olsa da bir takım acıları, bu değiştirilemeyecek bir gerçek olarak kalacaktır.

    ardında bıraktığın karmaşayı
    kökünden tamamen kazıdım
    biraz uzun sürdü ama adeta yenilendim

    meali: gerçek olmasını temenni etmekle beraber maalesef biliyoruz ki böylesine fazlaca paylaşımlar yaşanmış ve aşk denen olgunun da ötesine geçilip, bambaşka duyguların tadıldığı nadir ilişkilerde bir şeyleri kökünden kazıyabilmek falan hayal ürünüdür. burada birebir şarkının baş rolünde bulunan kişiye bir nispet sergilenmekte, ben çok iyiyim, çok güçlüyüm, kahretsin çok süperim mesajı aşılanılmaya çalışılmış. başlamak bitirmenin yarısıdır diyerekten kolay gelsin diyoruz. salona geçelim.

    bir kahve içseydik
    sarılarak ayrılsaydık
    daha iyi olmaz mıydı?

    kaldığın bir otelden
    ayrılır gibi gitmeseydin
    daha iyi olmaz mıydı?

    sözü hiç uzatmadan
    doğruları söyleseydin
    daha kolay olmaz mıydı?

    meali: bana göre tamamen yalan olan ve fazlaca uçulmuş olan ve de şarkının nşa en etkileyici, vurgulu olan kısmı nakarat, tamamen temennilerle geçiştirilmiş, pollyanna olsaydi hic usumuyorum ne guzel derdi moduna girilmiştir. zira böyle bir ayrılık şekli görülmemiştir, tarih tekerrurden ibarettir.

    ayrılmak yeterince zor
    bunu zaten biliyordum
    ama hayatımın en kötü günü haline getirmeseydin
    daha iyi olmaz mıydı?

    meali: burada biraz gerçekler göz önüne alınmaya başlanmış lakin zaten kalpte yer etmemiş bir insanın gidişi gündelik gidişatta her hangi bir değişiklik yaratmayacağından, mevzu bahis yüce aşkın varlığını göz önünde bulunduraraktan, ayrılık denen olgunun kolay olamayacağının hatırlanması gerekli görülmektedir kanımca.

    ben başı önünde rüzgar nerden eserse
    "evet" diyen biri olamam
    içimden gelen sesi dinlerim durmadan
    ister çok güçlü ol ister kahraman

    meali: burada işte güçlü karakter ortaya çıkmaya başlıyor ve karakteristik özellikler vurgulanmakta, böyle yıkık döküntü bir nakarattan sonra bir nevi toparlanma ve düzelme, kendine gelme ifadeleri sezilmekte, gayet başarılı. devamını yönetmenimizden rica edelim.

    ben istemez miydim seni andığımda gülümseyebilmeyi
    sana çok bağlıydım ama bağımlı değildim
    elbette beni sonsuza dek sevmek zorunda değildin
    sahibin değildim sadece sevgilindim

    meali: kanımca en içten en parçalanarak ve de aslında olması gerken ama ol(a)mayan gerçeklerle yüzleşilmektedir artık, seven insan kıskanır ve sahiplenir ne de olsa, kimselere bırakmak, biricik sevdiceğini başka aşklara uğurlamak istemez ama hayatın acı gerçekleri göz önüne alınmış ve denmesi gerekenler dile getirilip gene de "güçlü kadın" imajını zedelemeye yönelik herhangi bir mana bırakmak istenmemiştir.

    özetle tam anlamıyla aşık bir bireyin gelgitlerinin göz önüne serildiği, aşmış bir vokal ve arkasında desteklenmiş başarılı bir orkestrasyon ile her daim dinlenmeye değer bir eser ortaya konmuştur.

    haftaya ayni gun ayni saatte gorusmek uzere.
  • albümün en rahatsız edici şarkılarından. şebnem ablamız her zamanki gibi güzel sözler yazmış olmasına rağmen nedense şarkının bestesi biraz zorlama geliyor insana. yani sırf sözlerin tamamını söylemek için yapılmış gereksiz bateri uzatmaları, reverb-delayler şarkının samimi havasını alıp götürüyor. cık cık. olmamış hiç.
  • (bkz: muhteşem) bir şarkı idi ilk dinlediğimde de..sonra bir şekilde yaşattı kendini şarkı..tüm şarkıya karşın söylenecek tek bir cümle olabilir:olurdu, anlayabilseydim.
  • şebnem ferah'ın kelimeler yetse albümündeki en güzel parça. yükse sesle dinlendiğinde şebnem ferahın sesinin güzelliği daha iyi anlaşılıyor..
    (bkz: dizginlenemeyen sebnem ferah sevgisi)