şükela:  tümü | bugün
  • realizmin sekillendirdiği bir egitim felsefesi.
    evrimin evrensel nitelikteki belli gerçeklere göre şekillendirilmesi gerekir düşüncesini savunan daimiciler, insanın doğası ve ahlaki ilkelerinin değişmez olduğuna inanırlar. bu yüzden de insanlar bu değişmez ilkelere göre yetiştirilmeli, sağlam doğru karakterli insan tipi yetiştirmek için eğitim verilmelidir. daimicilerin entelektüel eğitime önem vermelerinin altında yatan sebep, insan doğasının en önemli yanı olan aklın entelektüel bir eğitimle gelişeceğine olan inançlarıdır.
    realizm felsefesine dayanan daimiciliğin başlıca ilkeleri şunlardır:
    •eğitim evrenseldir ve değişmez.
    •eğitim entelektüel bir içerikle yapılandırılır.
    •eğitim hayata bir hazırlıktır ancak hayatın bir kopyası değildir.
    •eğitimin içeriği dünyanın hem maddi hem manevi gerçeklerini tanıtacak şekilde düzenlenir.
    •klasiklerin eğitimi vazgeçilmezdir.
  • -bu felsefede öğretmen öğrencilerinin düşünmeleine yardımcı olur ve soru-cevap yöntemini kullanır.
    -bugun, gelecek ve geçmiş ilişkilendirmesi yapılır.
    -edebiyat, klasik, felsefe, tarihi ve dini eserler okutulur.
    -en önemlisi de üstün zekalı, akıllı bireyleri seçme ve elit kişileri eğitmeyi temel alır.

    onlara göre varolan şey gerçektir, asıl olan ise maddedir. nesnellik düşüncesi hakimdir, bilginin kaynağı yaşanan çevredir. toplumsal değerleri korumak ve yeni kuşaklara aktarmak esastır. bilgiye deney ve gözlem ile ulaşılır. herşey bir gerçeklik zeminine oturtulmalıdır.
  • (bkz: daimyo)
  • en eski ve en tutucu eğitim felsefesidir. alt tabaka insanların eğitime ihtiyacı olmadığını savunur.
  • yasama hazirlik on plandadir. ogretmen merkezli, ogrenci dinleyicidir. sunus yoluyla ogrenme yapilir. tumdengelim yontemi kullanilir. bireylerin ihtiyaclarini karsilamaya yonelik degildir.

    egitim amaci: bireyin aklini gelistirmek.
    ogretmenin rolu: ogretimden sorumlu olmak.
    ogrencinin gorevi:aklin ve dusunce becerisini gelistirmek.
    bilginin kaynagi: klasik eserler ve kutsal kitaplar.
  • bu egitim felsefesine gore egitim, yasama hazirliktir. degismeyen evrensel ve entellektuel egitimi savunur.
  • zihinsel gelisme yonunden ust duzeyde seckin bireysel yetismesini amaclar.
  • egitim felsefesi akimlarindan biridir.

    (bkz: egitim felsefesi akimlari)
  • anlatim ve soru cevap yontemleri kullanilir.
  • daimicilik: idealist bir felsefi anlayışa dayanan daimicilik gücünün bir kısmını ilahi olandan diğerini de akılda bulunan değişmeyen gerçekliklerden alan bir akımdır. thomas agunias’ın çalışmalarını takiben oluşmuş bir felsefi akımdır. daha sonra çeşitli düşünürler tarafından geliştirilen bu akım öğrencilere zaten evrende var olan bilgileri aktarmak amacıyla görev yapan kişiler olan öğretmeni merkeze almaktadır. bu akım eğitimin ilkelerinin değişmez ve daimi olduğunu savunur. aynı zamanda platonun idealar evreninde olduğu gibi görünen kısmın aktarılma çabasına eğitim demektedirler. dünya sabittir, bilgi sabittir bu nedenle çok fazla değişime uğramaz diyerek eğitimin dünyanın her yerinde aynı olması gerektiğini savunur. bu açıdan bakıldığında küreselleşen dünyaya çok uygun bir akım olduğunu düşündürmesine rağmen aslında eğitimi katı ve disiplinli bir şekilde ele aldıkları, değişimi, farklılıkları yadsıdıkları için günümüzde etkili bir akım olma özelliğini kaybetmiştir. her ne kadar genel bağlamda farklılıkları dikkate almasa da engelliler, sınır zekâ gibi, akademik ve entelektüel anlamda yetersiz bulduğu bireyleri mesleki eğitime yönlendirerek ara elaman yetiştirilmesine katkıda bulunmaktadır. sürekliliğin değişimden daha önemli olduğunu savunan daimiciler genelde ıq seviyeleri yüksek seçkin bir kesimin uygulayabilecekleri bir eğitim anlayışını savunurlar. bu yaklaşımı kabul eden eğitim programcıları hoşgörü, erdemli olma, büyük kitaplar dedikleri eski yunan klasiklerini programa dâhil etme, olumlu kişisel özellikleri ortaya çıkarma sürecine katkıda bulunan, bu özelliklerin ortaya çıkmasını sağlayan programlar hazırlamakla yükümlü tutulurlar. daimicilikte akıl her zaman en üstte bulunur ve dünya gerçeklerine, ahlaki davranışlara akılla ulaşılacağını savunur. sınıf ortamında yaşamın gerçeklerinin canlandırılmaz, ideal olan sunularak ve öğrencilerin akıllarını ve iradelerini geliştirecek olanakların yaratılması temel görüş olarak okul yapılanmasını oluşturur. bence bu görüş elit bir kesime hitap ettiği ve standart öğrencileri kapasitelerinin üstünde bilgi ile donatmayı hedeflediği için kalıcı olamamış ve etkisini yitirmiştir.