• intihara meyilli insanlara oynatılması gereken oyun. hayatın ne kadar kolay olduğunu görüp vazgeçsinler amk. git gud.
  • ng+'a başladım ve çok kısa sürede bitirdim. morion blade'i alabilmek ve irina'nın ilginç quest'ini yapabilmek için bir kez daha bitireceğim sanırım. seriye yeni başlayacak oyuncuları da düşünerek bu entry'mde biraz daha genel bilgiler vermek istiyorum.

    ingilizce biliyorsanız reddit'te ve özellikle youtube'da mükemmel bir dark souls camiası var. vaatividya, davecontrol, epicnamebro (daha önceki oyunlarda official guide'ların yapımında görev aldı), terramantis, fextralife, plagueofgripes, lobos jr (dünya üzerindeki en iyi soulsborne oyuncusu olma ihtimali çok yüksek), a german spy, aegon of astora takip edebileceğiniz youtuber'lar, neredeyse tamamen ve sadece soulsborne serisi için video üretiyolar. lore ağırlıklı video yapan quelaag var, henüz dark souls 3'e girmedi (zaten oyunu derinlemesine bitirip de lore'a başlayan pek kanal yok daha). pvp ve multiplayer kısmı ile daha çok ilgileniyosanız praise the sun, pvpskillz, sunlight blade de ilginizi çekebilir. bir de fazla bilinmeyen fungo var ama o da henüz dark souls 3 içeriği üretmeye başlamadı. yakında başlar sanırım (edit: yoel ve yuria ile başlamış videolara). ha bir de jerks sans frontieres var. bloodborne için yaptığı ince detayları derinlemesine masaya yatıran videoları mükemmeldi, dark souls 3 için de içerik üretmeye başlamış sanırım henüz inceleyemedim ama. soundcloud'da da bonfire side chat var, ona da bakın mutlaka. az önce saydığım fextralife'a bağlı bir wiki de var. diğer soulsborne serileri için de var. bulabileceğiniz en detaylı bilgilere genelde buradan ulaşabiliyorsunuz. (edit: abi öyle bi community ki leafyishere / pyrocynical / yorekok'a denk gelen aşırı geyik içerikli video çeken bir souls youtuber'ı bile var, indeimaus. top dark souls waifus, top dark souls stones, top dark souls cats, family friendly dark souls gibi videolarında özellikle gülmekten yerlere yattım. bi de vaatividya gibi avustralyalı olduğu için sürekli vaati geyiği yapıyor çok eğlenceli oluyo bence. umarım ilerde birlikte bi collobration yaparlar)

    edit: gene ingilizce bilen arkadaşlar için şu guide'ı önerebilirim. vaatividya ile junglist diye avustralya'lı bir arkadaşın birlikte ortaya çıkardığı bir video (dark souls 2 için de yapmışlardı: buradan bakabilirsiniz), seriye yeni başlayacakların bilmesi gereken hemen her şey anlatılmış. bir de sunlight blade'in başlangıç class seçimi videosunu önerebilirim.

    başlangıç class'i oyunun ortalarına doğru önemini kaybediyor. eğer belli başlı statlere yoğunlaşan bir pvp build'i yapmayacaksanız başlangıç sınıfınızın orta ve uzun vadede gerçekten hiçbir önemi yok. eğer böyle bir build yapacaksanız da zaten bu entry'de anlatacaklarıma ihtiyaç duymayacak kadar souls serisini biliyosunuz demektir. orta ve uzun vadeyi bir kenara bırakırsak kısa vadede class'ların sunduğu farklı statler ve farklı ekipmanlar oynayış stilinize de etki ediyor. özellikle büyücülerin ilk iki oyuna göre daha zayıflatıldığı bu oyunda sorcerer ve cleric gibi başlangıç class'leri seriye yeni giren oyuncular için pek önerilmiyor. pyromancer da seriye uzak olanlar için biraz zor bir class olabilir. çünkü yapısı gereği çok fazla state puan vererek jack-of-all-trades bir karakter yaratmanız gerekiyor. ilk deneyiminizde yaratılması biraz daha basit bir karakter tercih edebilirsiniz. deprived falan zaten oyunun zorluğuyla yetinemeyen veteranlar için, hiç bulaşmayın. assassin ve herald, knight, mercenary, warrior gibi savaşçı kökenli classların sorcerer ve cleric gibi büyü class'larıyla karma versiyonu olarak düşünülebilir.

    başlangıç ekipmanı oyun stilinizi büyük ölçüde değiştirebilir. örneğin knight (bir de sanırım herald) dışında fiziksel atağı %100 karşılayan kalkanı olan class yok. bu şu demek oluyor: knight seçtiyseniz gönül rahatlığıyla gelen ataklara karşı gard alabilirsiniz, stamina'nız bitmediği sürece hasar almadan atağı karşılayacaksınız. diğer class'larda ise gard aldığınız zaman ufak da olsa bir hasar alıyorsunuz. dolayısıyla gard almak yerine dodge-roll-evade çok daha mantıklı olabilir başka bir class'la oynarken. başka bir örnek vermek gerekirse benim şu ana kadar açtığım ilk ve tek karakter mercenary sınıfından. oyunun başı için fena olmayan bir kalkanla geliyor, ancak bence oyunun başında alınan en iyi yakın dövüş silahlarından bir tanesine sahip (sellsword twinblades). bu silahın normal bir paladan daha verimli kullanılabilmesi için iki kılıcı birden kullanmanız gerekiyor (bu şekilde l1 ve l2 kombolarına da ulaşabiliyosunuz). bu sebeple twinblades kullanıyosanız çok gard almanız gerekebilecek spesifik noktalar dışında kalkana başvurmak çok akıl kârı değil. kalkan kullanımını olabildiğince azaltıp bunun yerine dodge temelli savaşırsanız twinblades'den elde edebileceğiniz maksimum verimi elde ediyosunuz.

    birden fazla dövüş stilinde uzmanlaşmak orta - uzun vadede hayatınızı kurtaracak. oyundaki tüm bölgeleri ve bossları tek bir silah kullanarak da geçmek teoride mümkün. ancak farklı silahlara adapte olmak işinizi her zaman kolaylaştıracaktır. bana kalırsa her oyuncunun en az bir tane yakın dövüş silahı (straight sword, thrusthing sword, curved sword, hammer, axe vb.), orta mesafeli silahı (greatsword, greataxe, greathammer, ultra greatsword vb.), uzak mesafeli silahı (spear, pike, halberd vb.), menzilli silahı (bow, crossbow, büyü, vb.) olması lazım. bu sayede farklı durumlara daha iyi adapte olabilen bir oyun stiliniz olacaktır. ben ilk oyunumun en az %70'ini twinblades ile oynadım. ancak sonlara doğru bazı bosslarda çok zorlanmaya başladığım için dragonslayer spear'de de biraz uzmanlaştım. ng+'ta ise zweihander, farron greatsword, wolf knight greatsword vb. pek çok silahı kullanmaya başladım. ng+'ın çok daha rahat geçmesinin en büyük sebeplerinden birisi buydu. menzilli silah olarak temelde pyromancy flame kullandım. ancak her daim yanımda bir bow veya crossbow bulundurdum. özellikle undead settlement bölümünde ulaşılmaz gözüken yerlerde baş aşağı asılmış cesetlerin üstlerinde item'lar var. bunları yere düşürmek için ok kullanabilirsiniz.

    zırhlar ve giysiler açısından silahlar kadar olmasa da çeşitlilik etki edebiliyor. sonuç itibariyle atıyorum alevle vuran bir bossa fire resistance armor giydiğiniz zaman 2 vuruşta ölüyorduysanız 3 vuruşta ölmeye başlıyorsunuz. dolayısıyla çok da aman aman bir etkisi yok. hiç hasar almamaya çalışmak her zaman en iyi strateji. bir de fiziksel hasar - büyü hasarı dengesini tutturmak çok kolay bir iş değil. ama mesela aldrich sadece büyü ile vuruyor, dolayısıyla ona karşı fiziksel defansınızı tamamen boşlayıp sorcerer, pyromancer vb setleri giyerek gönül rahatlığıyla savaşabilirsiniz. kalkanlar da burada dahil edilebilir. özellikle bir noktadan sonra pek çok crest shield bulacaksınız. bunların hemen hepsi fiziksel defansa %100 verirken hep bir alanda çok iyi oluyorlar. örneğin bir tanesi fire resistance'a %80 bandında bir defans veriyor, öbürü aynı şeyi lightning resistance için yapıyor. dolayısıyla boss savaşlarına girerken kalkanınızın uygun olup olmadığına da dikkat etmek önemli.

    o esnada kullandığınız ekipman ve zırh bir arada ağırlık yaratıyor. toplam taşıyabileceğiniz ağırlık vitality stati ile artıyor. dark souls 1'de fast roll - mid roll - fat roll varmış. açıkçası ben bu oyunda %0 - %69,9 arasında pek bir fark göremedim. %70'e dayandığınız anda ise fat roll başlıyor. %100'ü geçince koşamaz ve hiç roll yapamaz hale geliyosunuz. %70'in üzerine çıkmamaya dikkat edin. gerekiyorsa vitality puanı verin. zaten vitality dayanıklılığınızı en fazla artıran stat. strength falan 1 puan artırıyosa vitality genelde 2 puan artırıyor.

    edit: fast roll - fat roll meselesiyle ilgili gominist redar'dan gelen ekleme: "dark souls 3'te temel olarak evet, sadece fast roll ve fat roll mevcut ve lakin ekipman yükü azaldıkça karakterin yuvarlanma hızı ve kazandığı iframes değişmese de yuvarlanırken kat ettiği yol büyük oranda değişiyor."

    statlere de kısaca değinelim. str - dex savaşçılar için, intelligence ve faith büyücüler için önemli. her silah bu 4 statin bir veya birkaç tanesinden scaling alıyor. bu şu demek, örneğin strength'ten d, dexterity'den b scaling alan bir silahınız var. bu durumda str ve dex'e puan verdikçe silahla verdiğiniz hasar da artıyor. öte yandan dex scalingi daha üstün olduğu için dex'e puan verdiğinizde silahın hasarı çok daha hızlı artıyor. bazı büyülü silahlar 4 statten birden scaling alabiliyor. örneğin dancer of the boreal valley'in kılıçları ve chaos gem takılmış silahlar tüm statlerden scaling alıyor. strength genelde ağır ve güçlü silahlar için, dexterity ise hızlı, hafif ve kıvrak silahlar için önem taşıyor. ıntelligence sorcerer'ların kullandığı sorcery'ler için önemliyken faith ise cleric'lerin miracle'ları için önem taşıyor. pyromancer'lar ise hem intelligence hem de faith ile uğraşmak zorundalar. öte yandan üst seviye sorcery ve miracle'lar 50'ye kadar uzanan intelligence ve faith gerektirirken pyromancy'nin en güçlü büyüleri yanlış hatırlamıyorsam 30 intelligence ve 20 faith gerektiriyor. başta da dediğim gibi jack-of-all-trades olma sebeplerinden birisi bu. hele bir de dark souls 3 saf büyücü class'ına pek de izin veren bir yapıda değil, normal savaşçı olarak da biraz becerikli olmak gerekiyor. dolayısıyla pyromancer'ın bu paragrafta bahsi geçen 4 state birden (str, dex, int, faith) yatırım yapması gerekebilir.

    savaşçılar ve büyücülerin ihtiyaç duyduğu üçüncü bir stat daha var. savaşçılar için bu endurance, büyücüler için ise attunement. endurance temelde staminayı artırmaya yarıyor. str bazlı bir karakterin her atağı fazla fazla stamina yediği için onlar için endurance önemli. dex bazlı bir karakter ise ataklarında genelde daha az stamina kullanıyo ancak stamina'nın artması bu sefer soluk kesilmeden önce daha fazla vuruş yapabilmek demek oluyor, dolayısıyla onlar için de endurance çok önemli. attunement ise büyü slotlarınızı belirleyen stat. her class zaten bir slot'la başlıyor, yanılmıyorsam sorcerer ve cleric iki slotla başlıyolar (belki bir class daha emin olamadımm). üçüncü slot için 18 attunement, dördüncü slot için 24 attunement, beşinci slot için 30 attunement gerekiyor. bana kalırsa 5 slot büyücüler için yeterli olabilir ( ben büyücü karakter oynatmadığım için pek de hakim değilim açıkçası). attunement ayrıca fp'yi de (focus point yani bu oyunun manası) artırıyor. bazı spell'ler iki slot birden harcayabiliyor ama genellikle pek çok iyi spell yalnızca bir slot istiyolar. ayrıca büyücü değilseniz bile işinize yarayabilecek çok iyi büyüler var. örneğin pyromancy'de carthus flame arc silahlarınızı alevle kaplıyor. savaşçı karakterler bunu kullanabilir (benim pyromancy flame seçmemin temel sebebi bu büyüydü). gerçi aynı etkiyi pine resin'ler ile de elde edebiliyosunuz ama sınırlı sayılı item'lara güvenmek bana çok akıl kârı gelmiyor.

    ring olarak çok farklı yüzükler var. kimi yüzükler doğrudan oynanışınıza etki eden sonuçlar yaratırken kimileri de görsel değişiklikler yapıyor yalnızca. dört yüzük takabiliyosunuz. benim gibi dex odaklı bol vurmayı seven bir karakter için en önemli yüzük chloranty ring (stamina geri kazanma hızını artırıyor. ayrıca grass crest shield ile stack oluyor yani birbirlerini destekliyolar. bu kalkanla birlikte kullanınca staminanız çok hızlı artıyor.). bunun dışında carthus yüzükleri baya güzel. milkring roll animasyonunu güzelleştirirken dexi de artırıyor. bloodring ise roll esnasında düşmanların vuramadığı zaman aralığını artırıyor. bloodring özellikle yüksek staminası olan karakterler için boss savaşlarını oldukça kolaylaştırıyor. büyücülere yönelik ise attunement slotu artıran, sorcery'leri miracle'ları pyromancy'leri vb güçlendiren bi ton yüzük var.

    edit: silah upgrade'lerine de kısaca değinelim unutmuşum. oyunda titanite shard, large titanite shard ve titanite chunk'lar bulacaksınız. bunlar sıradan silahları upgrade etmek için kullanılıyor. titanite shard +1'den +3'e kadar, large titanite shard +4'ten +6'ya kadar, titanite chunk +7'den +9'a kadar götürür. dolayısıyla titanite shard'larla bir silahınızı +3 yaptıktan sonra elinizde artan shard'lar varsa hemen ikinci en çok kullandığınız silahı upgrade etmeye başlayabilirsiniz. normal silahlarda +1'den +9'a çıkmak için toplamda 12'şer adet titanite shard, large titanite shard ve titanite chunk gerekiyor. bir de büyülü silahlar var (örneğin boss soul'larından elde edebildiğiniz silahlar). bunların bir kısmı titanite scale, bir kısmı twinkling titanite kullanıyor. bunları normal metodlarla +9'a kadar değil, +4'e kadar upgrade edebiliyorsunuz. toplamda böyle bir büyülü silahı +1'den +4'e getirmek için 15'er twinkling titanite ya da titanite scale kullanmanız lazım. shrine handmaiden'a vereceğiniz ash'lerle oyunda hemen hemen tüm titanite taşlarını satın alabilir hale geliyorsunuz. ancak sonuncu taş titanite slab biraz farklı. bu her oyunda sadece 8 adet var. eğer 8'den fazla silahınızı son seviyeye getirmek istiyorsanız ng+'a geçmeniz lazım. titanite slab normal silahları +9'dan +10'a, büyülü silahları +4'ten +5'e taşıyor (büyülü silahların son seviyesi +5). silah upgrade etmek yukarıda bahsettiğim scaling meselesine de etki edebiliyor. örneğin bir silahın ham hali str'den d scaling alıyorsa +9, +10 hali a scaling, hatta s scaling bile alabilir. bu tamamen silahtan silaha değişiyor. bazılarında artış çok az oluyor bazılarında baya fazla oluyor.

    ikinci upgrade türümüz infusion. bunları sadece normal silahlara yapabilirsiniz büyülü silahlar infusion işleminden geçemez. bunların daha bilinçli yapılması gerekiyor çünkü alakasız bir infusion yaparsanız silahınızı işe yaramaz hale getirebilirsiniz. kısa kısa açıklayayım.

    shriving stone: daha önce herhangi bir infusion yapılmış silahı ham haline getirir.

    heavy gem: silahın str scaling'ini artırır, varsa dex'i azaltır. yalnızca str'ye abanıp dex'i boşlayanlar bu infusion'u yapmalı.

    sharp gem: silahın dex scaling'ini artırır, varsa str'yi azaltır. yalnızca dex'e abananlar da bu infusion'u yapmalı.

    refined gem: silahın str/dex scaling'ini dengeli şekilde yükseltir. eski oyunlardaki quality build denilen str ve dex'i aynı anda artıran insanlar için bu infusion iyi.

    raw gem: her türlü scaling'i kaldırır ham halin gücünü artırır. bu taşı oyunun çok başlarında kullanabilirsiniz. ancak belli bir level'dan sonra base damage, scaling'le alacağınız damage'dan çok daha düşük kaldığı için ilerde başka bir infusion'a geçmeniz gerekir. eğer level atlamadan oyunu bitirme challenge'ı yapacaksanız da böyle bir infusion seçilebilir.

    hollow gem: luck build'ler için bu taş önemli. silahın diğer bütün scaling'lerini kaldırıp luck scaling veriyor. bir de yoel ve yuria'nın yan quest'i ile hollow olup hollow seviyenizi sonuna kadar artırırsanız o da luck scaling'in artışına etki ediyor. pvp'lerde çok iyi olduğunu duydum ama ben pvp yapmadığım için pek bilemiyorum.

    buradan sonrası aslında benim de çok bilmediğim infusion'lar. ama geri kalan infusion'ların genelde gereksiz ve işe yaramaz olduğunu duydum. ha bir de ilk başta sadece 2-3 tane infusion açık, oyunda orada burada bulduğunuz coal'ları blacksmith andre'ye vererek geri kalan infusion'ları açıyorsunuz. ben mesela ilk karakterimi iyice güçlendirmeye karar verdim ng+'lara gönderdim hedefim str, dex, int ve faith statlerini 40'a tamamlamak. str ve dex çoktan bitti int ve faith için uğraşıyorum (zaten pvp yapmıyorum). onun build'ine uygun olarak bir chaos zweihander +10 yaptım (hem giantdad'e saygı duruşu niteliğinde) şu anda alabildiğim en devasa damage sanırım o kılıçta (chaos gem silahın her şeyden scaling almasını sağlıyor ama str ve dex scalingini azaltıyor) (hatta bu chaos gem olayı pve'de kendi kendime yaptığım role play açısından çok hoşuma gitti baştaki sellsword'umu da chaos twinblades +10 yaptım. nitekim yarattığım karakter çok kadim tarihlerden kalma zerdüşt bir pers savaşçısı. dolayısıyla hem str dex kastım twinblades'de iyice beceri ve güç vermek için, hem bir yandan zerdüştlüğün getirdiği bilgelikle pyromancer oluverdi. öyle olunca tabi twinblades'e chaos infusion yapıp doğrudan alevlerle donatmak hoş bir detay oldu. gerçi carthus flame arc falan yapılamıyor ama onun için sharp twinblades +10'um da bir kenarda duruyor. zaten pyromancy'de de hepten uçsun diye int ve faith'e de 40'a kadar basmaya karar verdim. demigod falan olacak yakında ahahah). bildiğim kadarıyla chaos gem pvp için pek mantıklı değil. ama pve açısından farklı farklı infusion'lar denenebilir tabi her zaman. saçma sapan bir sonuç aldığınızda düzeltmek için elinizde shriving stone olsun yeter.
  • bu oyun benim utanç kaynağımdı, şöyle ki;
    çetrefilli bir bossu ( nameless king, gael vs vs. ) defalarca yenemedikten sonra, bir kamyon adam çağırıp, sisten geçiyorum, bir özgüven, bir hadi, hadi, ne oldu amk havaları, derken bossun ilk darbesi ile gücüm yüzde yirmiye düşünce, götüm götüm en uzak noktadaki duvarın dibine çöküp, uzaktan çağırdığım adamların bossla cebelleşmesini izliyorum, adamlar baya güzel oynuyor lan diyorum, hafiften de bir utanma hissediyorum, yakışır mı lan sana böyle saklanmak, arkadaşlarını yalnız bırakmamalısın diyip, bossun da gücü bir kaç vuruşluk kalmışken, haldur huldur bossun üstüne koşuyorum, ben de bir tane vurucam ( ben de koycam), arkadaşlarıma yardım edicem derken, bossun tek atan saldırısını bile gözlemyememiş ben yaşar usta ilk darbede ölüyor ve yardıma gelenlerin, senin okuduğun mektebin amk nidaları arasında oyuna ve bossa veda ediyorum.
    sözlükte yardıma gidip de benzer bir durumla karşılaşan arkadaşlar, o benim lan,
    çağırırsam gelmeyin lan, çok sikko bir adamım ben ühühü*
  • aral'ın 300 liraya sattığı kutulusunu ingiltere'den sipariş verdim. (shopto.net)
    3 günde elinize geçiyor. takipli kargo ücreti ile birlikte 45 pound'a denk geldi. yanında da yeni çıkan dark souls çizgi romanı hediye.
    bundan sonra türkiye'den oyun alanı ve aral'a para kazandıranı siksinler.

    edit : oyun geldi. üstüne bi oyun daha aldım, o da geldi. bundan sonra buradan alırım. işyeri adresi verirseniz kafanız ağrımaz, ptt den dolayı.
  • oyunun hemen başında sağda bir su birikintisi var. içine girince signda "turn back" yazıyor. bak bak daha oyunun başına challege koymuşlar. yav biz ne ornsteinlar ne vendrickler gördük geri dönmedik, ufacık signdan mı korkucam. kendi kendimi gaza getirdim ama düşünüyorum acaba nasıl ölücem? suyun içinde delik mi var yoksa yukarıdan elemanın biri atlayıp mı kesecek. yoksa invader mı gelcek veya meğersem oyunun son bossunu en başa koyup japon twisti mi yaptılar diye düşünüyorum. acayip gaza geldim ama kesin ölücem biliyorum. neyse devam ediyorum karşıma maviş bir crystal lizzard çıktı ama bildiğimiz ufaklardan değil baya dev. döne döne geliyo yavşak. yer miyim lan ben. gwyn'i parry ile, manus'u yumrukla kesmişim, sen kimsin köpek. ulan bunu bir kestim 2 dakkada. nasıl tatmin oldum anlatamam. bir dal sigara yaktım, yakmamla sigarayı bıraktığımı hatırlayıp söndürdüm. sonra usulca çıktım oyundan, kaldırdım bilgisayardan. zirvede bıraktım oyunu.

    dark souls 3 maceram daha ilk bonfireı görmeden ve ölmeden bitti. bakın ölmeden diyorum. kısa sürdü ama önümüzdeki 1 ay boyunca yaşayacağım sinir krizlerinin önüne geçmiş oldum.
  • elden ring öncesi ısınma turları kapsamında bitirdiğim oyun. seriye alışkın değilseniz, hem hikaye hem de oynanış açısından zorlayacaktır. silah omza oyun stilleri için 3 tek başına oldukça iyi ancak büyücü kardeşler için, convergence moduna bakmanızı öneririm. iki tane de dlc'si var: (bkz: the ringed city) ve (bkz: ashes of ariandel)

    seriye yeni başlayanlara git gud temalı tavsiyelerim ise şunlar:

    - ilk seferde class olarak knight'ı seçmek çok mantıklı çünkü knight hem dengeli hem de kalkanın %100 dmg önleme özelliği var. bu özellik büyük bosslarda bile işe yarıyor.

    - parry özelliğini aktif kullanmak da çok önemli, düşman size saldırırken kalkanla karşılık vermeniz gerekiyor. tamamen zamanlama ve odak isteyen bir iş, ben daha çok backstabı tercih ettim, parry ile aynı dmg vuruyorsunuz.

    - summon olayı yeni başlayanlara öğretilen bir şey değil. eğer ember aktifse, boss alanı yakınlarında yerde bir yazı çıkıyor ve böylece başka bir npc savaşçıyı boss savaşına davet edebiliyorsunuz. bu summon olayı ile çoğu bossu ilk denemede indirebilirsiniz.

    - npc görevlerinde hata yapmak veya fırsatları kaçırmak aşırı kolay, oyun sizi görevler için yönlendirmiyor. o nedenle her şeyin dikkatlice takip edilmesi gerekiyor. örneğin, rosaria covenantına üye olup ona pale tongue adamanız halinde sirris size düşman hale geliyor. genelde npc görevleri pek uzun sürmüyor.

    - soul kasmak için bazı yerler var, oyunun başları için abyss watchers bossunun öncesini önerebilirim, moblar birbiriyle kapışıyor kapının önünde. aynı zamanda şu yüzük de iş görüyor. şurası da oyunun ortaları için güzel farm lokasyonu.

    - bazı bosslar oyunda ilerlemenize engel değil o yüzden zorlanıyorsanız daha sonraya bırakabilirsiniz: curse-rotted greatwood (taşşaklara çalışın), old demon king, oceiros, the consumed king, champion gundyr, ancient wyvern, the nameless king (mk çocuuu)

    - yuvarlanma olayını tadında yapabilmek için weight ratio %70'in altında olmalı. eğer gereksiz ve fazla yük taşıyorsanız hem karakter hantal yuvarlanıyor hem de stamina daha yavaş doluyor.

    - yoel of londor'la tanıştıktan sonra seri ölerek 5 level atlayabiliyorsunuz. bunun sonrası hollow oluyorsunuz, karakter iskeletora dönüyor öldükçe. bu tersine çevrilebilir bir durum. firekeeper, ona firekeeper soul (fireshine kulesinin tepesinde, anahtarı handmaid satıyor 20k soul) vermenizin ardından dark sigil olayını bitirebiliyor. hollow olayının karakterin performansına herhangi bir zararı yok. görünüşünüzü purging stone ile düzeltebiliyorsunuz, öldükçe tip yine kayıyor yalnız.

    - bazı düşmanlar firebomba karşı çok zayıf çantanızda her zaman bulundurunuz. öncelikle şu yavşak.

    - build yapaken endurance (stamina) ve vigor (hp) de önemli. örnek buildler. yanlış başladıysanız, rosaria'ya giderek yenileyebilirsiniz.

    --- spoiler ---

    lore için şu video
    ve
    bir tutam felsefi bakış açısı

    --- spoiler ---
  • souls serisi ve bloodborne başyapıtlarını, vasıfsız fortnite twitch yayıncısı gibi bodozlama oynanmayacağını öğretmeyi geçtim, bu zevksiz insanlara bu serinin kendine has o muhteşem karanlık edebiyatını nasıl anlatacaksın? rage quit atıp sonra "bu oyun olmamış, rezalet!!!111" gibi ultra yapıcı bir eleştiri yapan güruh bunlar.
  • dark souls 3'ün the ringed city dlc'si ile dark souls serisi sona erdi ve bir teoriye göre lore olarak bir diğer from software oyunu arasında bağ kuruldu:

    --- spoiler ---

    bütün dark souls serisinin son boss'u, slave knight gael, asılar boyunca bütün dark soul'ları kendinde topluyor. onu öldürdüğümüzde ise düşen cisim blood of the dark soul. bunu painted world of ariandel'deki ressam kıza verince bizim adımıza bu blood'dan yeni bir tablo yaratacağını söylüyor. age of fire bitiyor ve bütün dark soul'lar sonucu olan kan ile yeni bir dünya yaratılıyor. yani bloodborne.

    --- spoiler ---
  • bitirdikten sonra sizi boşluğa bırakan oyun.

    ilk turumu 40 str/dex knight ile bitirdim ama bir şeyler eksikti. fark ettim de daha önceki oyunları hep knight ya da warrior olarak oynamışım, kullandığım tek büyü de hep magic weapon oldu. artık büyü spamlemenin vakti gelmişti.

    aranızda hala sorcerer denemek isteyen olup ta çekinenler varsa gelsinler burası çok güzel. ama şimdiden söyleyeyim oyunun başı biraz sancılı geçecek. diğer classlarda iyi bir weapon sizi çok iyi duruma getirebilir ama sorcerer için iyi bir staff gibi yeteri kadar int bir o kadar da estus shard,ring,spell ve slotlara ihtiyacınız var. fp'niz birçok yerde yetmeyeceği için yanınızda bir melee weapon taşıyın. sorcerer seçerek başlarsanız 7 str ve 12 dex için en ideal silah rapier olur. oyunun başında ilk winged knight'ın tur attığı yerde hemen sol köşede bulunmakta. bununla güzelce düşmanlara spamlayarak stun-lock atabilirsiniz. mail breaker kadar kritik hasar veremese de daha iyi gelebilir size oyun başında ve crystal sage'e karşı da ihtiyaçınız olacak. bu sırada staff ve rapierinizi upgrade etmeye ve mümkün mertebe estus flaskları hızlıca toplamaya devam.

    sizin için oyundaki ilk dönüm noktası road of sacrifice-farron keep olacaktır. burada orbeck of vinheim ile tanışacaksınız. diyalog tekrara girene kadar konuşun yollayın firelink shrine'a. bu adam sizin oyundaki en iyi dostunuz olacak ondan dolayı iyi bakın ona ara sıra gidip hal hatır sorun, scroll bulup verin yoksa terk edebilir orayı. özellikle erkenden golden scroll verin böylece oyun boyu kullanacağınız hidden body büyünüz olacak. bunu spook veya slumbering dragoncrest ring ile takviye ederek en tehlikeli yerlerden hızlıca geçebilecek, hangi item çıkacağını bilmediğiniz her beyaz ışığa atlayıp ölüm tehlikesi yaşamak zorunda kalmayacaksınız. bu arada eğer beyazlık daha parlaksa diğerlerine göre bu onun daha değerli olduğu anlamında gelir.

    abyss watchers'a gelmeden elinizde young dragon ring**,sage ring**,lingering dragoncrest ring ve slumbering dragoncrest ring olacak. ayrıca crown of dusk'ı unutmayın büyülerinizi güçlendiriyor yani oyunun geri kalan kısmında kafanızda bununla dolaşacaksınız erkenden sevin. bu arada bu yüzüklerin hepsiyle dolaşmak zorunda değilsiniz özllikle bosslara karşı hidden body pek işe yaramayacağından son iki yüzük yerine chloranthy, life ya da başka yüzükler kullanın. peki ne işe yarıyor bunlar?

    young dragon ring: sorcery spellerini %15 güçlendiriyor.
    sage ring: spell harcama sürenizi kısıyor. söylemekte fayda var dex statı sizin büyü harcama sürenizi etkiliyor ama bunu için dex ayriyeten dex kasmanıza gerek yok bu yüzük sanki fazladan 30 dex statınız varmış gibi etki edecek süreye.
    lingering dragoncrest ring: spellerin ömürlerini yüzde 30 artırıyor. yani hidden body sizi 20 saniye değil de 26 saniye gizleyecek. öyle birkaç saniyenin lafını yapmayın ileride carthus flame arc kullanacaksanız 30 saniye ekleyecektir.
    slumbering dragoncrest ring: sizi sessiz moda alıyor, hidden body ile kombonuz. bosslarda nameless king de işe yarıyor. aural decoy, farron flashsword, spook, ve pestilent mercury spellerini orbeck kankanızdan alırsanız size hediye edecek yanında bir gesture ile.
    crown of dusk: sorcery spellerini %10 güçlendiriyor.

    spell olarak da great soul arrow,heavy great soul arrow,hidden body ve bunun yanında birkaç spell daha olacak. 8 tane de estusunuz olacak artık abyss of watchers'ın büyünün tadına bakmasının zamanı geldi. burada ashen estus flasklarınızı az tutmamanızı öneririm. ben cimrilik yaptım o yüzden abyss watcher'ın canı üflesen yok olacak kadar azken ve benim estuslarım dibine kadar kurumuşken daldım rapier ile ruhunu almaya ama o da ne canım full iken onunla aynı duruma düşmüştüm. arkadan boss müziğine western remix eklenmiş gibi geldi, bayağı terledim sonda ama bir o kadar da güzel ve epikti benim için.

    sol eliniz boş kalmaması için eğer ağırlık yapmayacaksa shield of want veya grass crest shield alabilirsiniz. özellikle ben grass crest shield ile gittim bosslara karşı çünkü staminamı artırmadığım için soul speardan sonra takla atarak mesafeyi korumak sıkıntı oluyor.

    irithyll'da sorcery spellerinin gücünü %25 artıran bellowing dragoncrest ring'i ve %15 magic hasarını artırıp fiziksel savunmanızı düşüren magic clutch ring'i alıyorsunuz. itemlerle beraber toplamda %65 sorcery boost alacaksınız. peki elinizdeki değnek ne olacak? hangi büyüleri kullanacağınıza, int seviyenize ve kime karşı kullanacağınıza bağlı. eğer ben kara büyü kullanacam diyorsanız izalith staff tam size göre hatta kullanacağınız kara büyüler faith statından da değer alıyor. tövbe kara mara büyüyle işim olmaz ben büyücünün yolundan gidecem diyorsanız önünüzde 3 tane seçenek var. diğerlerini denemedim bunlardan biri hızlıca spell cast etmenizi,biri kazandığınız soulları artırıyor, biri luck stattından hasar değeri kazanıyor başkası da poison hasar vermenizi.

    tam hatırlamıyorum kaçta olduğunu ama 50 int'den sonra court sorcerer's staff elinizdeki sorcerer's staff'tan daha iyi bir duruma gelecek. yani sorcerer staff sizi iyi götürür. oyundaki en iy staff court sorcerer's staff mı oluyor şimdi?* saf halde iken en iyi damage veren staff court sorcerer's staff ama her zaman sap gibi kullanmayacağız bu staffları. steady chant diye bir weapon skilleri var bunu aktif edince kısa bir süreliğine spellerimizin hasarı artıyor. özellikle bosslara karşı çok faydalı olacak, bunu kullanmadan bossların karşısına çıkmayın. eğer işin içine steady chant olayını katarsak açık ara en iyisi sage's crystal staff oluyor. normal hali sorcerer staff tan bile az vuruken skill ile beraber arap atına dönüşüyor.

    değnekler ve yüzükler halloldu sırada speller var. benim spell setim hidden body-crystal soul spear-great soul arrow*-soul stream di genel olarak. soul stream 2 slot yiyor. soul stream yerine de carthus flame arc,farron greatsword,homing soulmass gibi speller de kullandım ara ara.
    carthus flame arc kullandım çünkü aldrich önünde ona muhtaç duruma düştüm. şimdiden söyleyeyim aldrich ve ocerios karşısında spellerinizden çok bir şey ummayın. ikisini de carthus flame arc ve anri straight sword* ile kesmek durumunda kaldım. ama bunların haricinde önünüze gelecek her bossu da 2-3 spell ile bakkala yollayacaksınız.

    ben anri's straight sword kullandım ama ondan daha iyileri var. mesela astora staright sword'a raw gem basabilirsiniz veya moonlight greatsword, scholar's candlestick kullanabilirsiniz. candlestick spellerinizin gücünü yüzde 25 artırıyor.

    60 küsür int+crown of dusk+sorcery boostlayan ringler+steady chant aktif sage's crystall staff+soul stream ile king of the storm'a vereceğiniz hasarı görseniz ağzınız açık kalır. sage's crystal staff'ı ve sorcery boostlayan bir yüzük kullanmayı unutarak hidden body ve soul stream ile canının neredeyse %40'ını aldım. sonra da birkaç tane soul spear atarak ilk safhayı can kaybetmeden çok rahat atayabiliyorsunuz. ikinci safhada soul stream ile ne kadar hasar verebileceğimi göremedim denemeye götüm yemediğinden ama ilk iki uzun mesafe saldırısından kaçındıktan sonra sizin üzerinize yavaş yavaş gelirken sizde geriye doğru yürüyerek soul stream'i onun üzerine basabilirsiniz.

    en hızlı ve en rahat soul farm yapan class da sorcerer oluyor. bunun için elimizde soul stream ve kazandığımız soullarının miktarını artıran itemler olmalı***. farm yapacağımız yer de lothric castle hani şu köprü üzerinde ateş püskürten ejderleri ve sonrasında lothric knightları geçtikten sonraki ilk bonfire. eğer zamanlamayı tutturursanız bonfire'ın bitişiğindeki koridorda gezen iki lothric knight'ı aynız hizadayken tek soul stream ile alabilirsiniz. yaklaşık 6 saniyede bir 12k soul toplamış olacaksınız. çok konuştun link ver diyenler için gelsin o zaman

    statlara da değinirsek attunement'e 30 vermeniz yeterli 5 slot için. ondan sonra her 10 levelde bir slot vermeye başlıyor. fp için de 35 yeterli sonrasında üçer üçer artıyor fp değeri. intelligence içinse 60 yeterlidir sonrası için vereceğiniz puanlar çok az hasar artıracaktır o yüzden 60 yaptıktan sonra diğer statlarınızı arttırın.
hesabın var mı? giriş yap