şükela:  tümü | bugün
  • red hook studios tarafından, ufak bir ekiple geliştirilen sıra tabanlı rpg ve strateji karışımı, harika çizimlere sahip oyun. açmamla 6 saat başından kalkamamam bir oldu. özellikleri kısaca sıralayacak olursam,

    -ışık ve stres faktörleri bu tarz bir oyunda ilk kez gördüğümüz özellikler olarak karşımıza çıkıyor. karakterlerin sağlığından ziyade stres seviyesine dikkat etmek zorundasınız. stres ise ışığın azalmasına, karakterlerin yara almasına ya da trait'lerine (kişilik özelliklerine) göre artıyor ya da azalıyor. oyunda savaştığınız en büyük şey stres yani.

    -oyun 2 bölüme ayrılıyor. estate ekranı: burada takımınızı düzenleme, yeni karakterler alma, binaları geliştirme, karakterlerin özelliklerini, zırh ve silahlarını geliştirme, kötü özellik veren hastalıklarını tedavi etme ve en önemlisi karakterlerin stres seviyelerini azaltma gibi kararlar alınıyor. oyunun stratejik bölümü diyebiliriz. dungeon ekranı ise seçilen 4 karakter ile bir takım oluşturup görevlere çıkıp zindanlarda savaşma ve eşya toplama bölümü.

    -estate ekranında zindanlardan topladığınız kaynaklarla binaları geliştiriyorsunuz. karakterlerin stres atacağı 2 bina var, taverna ve manastır. tavernada içki içme, kumar oynama ve seks seçenekleri varken, manastırda meditasyon, dua etme ve kefaret seçenekleri var. fakat şöyle ki karakterleriniz dinsiz ya da inançlı olabiliyor, veya bazısı "ben sadece içki içerek stres atarım" diyor, oyunun başında bunlar için tek bir slot var, birini içmeye yolladığınızda başkasını yollayamıyorsunuz. burada seçimler önemli. bina geliştirmeleri ile maksimum 3 slot açılabiliyor bu binalarda. ayrıca bu saydığım stres azaltıcı etkinlikler elbette paralı. oyun başında tanesi 1000 altın diye hatırlıyorum, bunu da bina geliştirme ile azaltıyorsunuz sonra. bununla birlikte bu stres azaltıcı etkinliklerin yan etkileri de oluyor bazen. bir görevden geldiğinizde kefaret ödemek için manastıra yolladığınız adam biraz "abartmış" olabiliyor ve bayağı bir altınınız gidebiliyor ya da içmeye yolladığınız adam ortadan kaybolabiliyor. ortadan kaybolanlar sonraki hafta dönmüş oluyor ama, o yüzden en iyi adamınızı takımda göremezseniz benim gibi panik olmayın.

    -dungeon ekranı odalar şeklinde tasarlanmış. odalar arasında koridorlarla geçiş sağlıyorsunuz. bu sırada ekranın yukarısındaki meşale göstergesinin sürekli takip edilmesi gerekiyor. ışık 70'in altına düştüğünde etraf kararmaya ve karakterler korkmaya, stres seviyeleri artmaya başlıyor. bunun için göreve çıkmadan önce satın aldığınız meşaleleri kullanmanız gerekiyor. her görev öncesi eşya satın alma ekranı geliyor. burada elzem olarak yemek ve meşale, ayrıca önünüze çıkacak engelleri hasar almadan geçmek için kürek, kanama durdurmak için bandaj vs. alabiliyorsunuz. yemek de şu şekilde işliyor: takım random zamanlarda acıkıyor ve kişi başı 1 ünite yani toplamda 4 yemek gerekiyor. yediklerinde sağlıkları artıyor ama eğer o anda yemeğiniz bitmiş olursa aç kalıyorlar ve doğal olarak stresleri artıyor. oyunun başındaki görevler genel olarak "odaların %90'ını keşfet" ya da "odalardaki bütün düşmanları yok et" şeklinde. daha sonra boss öldürme, eşya bulma gibi zorluk seviyesi yüksek görevler de açılıyor. kısa, orta ve uzun olmak üzere 3 çeşit dungeon var. buna göre görev başında alacağınız yemek ve meşale sayısına karar vermeniz gerekiyor. orta ve uzun olanlarda kamp yapma imkanınız oluyor. bu da tamamen apayrı bir özellik. sadece odalarda kamp kurabilirsiniz. kampta yemek yiyerek takımın sağlığını arttırıyor(yenecek olan yemeğin miktarını seçebiliyorsunuz, sağlık iyiyse yarım yemek yenebilir mesela) ve karakterlerin "kamp yetenekleri"ni kullanarak stresi azaltıyorsunuz. veya görev bitene kadar sürecek olan buff'lar alabiliyorsunuz. bu kamp yetenekleri için sınırlı sayıda hareket puanınız var ve her bir yetenek 2 ya da 3 puan istiyor. takımın durumuna göre doğru seçimi yapmak önemli. eğer işler çok kötü gidiyorsa (ki gidecek) görevi bırakıp geri dönme şansınız var. bunun sonucu olarak görev ödüllerini alamıyorsunuz ve karakterleriniz başarısızlık sebebiyle strese giriyor ama bu ölmelerinden daha iyi olduğu için duruma göre karlı bir seçenek olabiliyor. ayrıca geri dönene kadar topladığınız eşyalar ve altınlar da sizde kalıyor.

    -10 çeşit sınıf var. tank sınıfı diyebileceğimiz crusader, leper, hellion. healer olarak vestal ve occulist. support ve crowd control olarak ise plague doctor, highwayman, bounty hunter, grave robber ve jester. bu çeşitliliğin yanında, aynı sınıftaki iki karakter bile birbirinden farklı oluyor. bu farklılık traits yani karakter özellikleri ile oluşuyor ve karakter seçerken bakılması gereken en önemli kısım burası. her karakterin olumlu ve olumsuz özellikleri olduğu gibi kiminin olumlu özelliği daha fazlayken kiminin olumsuz özelliği daha fazla. olumlu özelliğe örnek verecek olursam 70 ve üzeri ışıkta %10 daha fazla hasar verme özelliği mesela. kötü olanlar ise genellikle zihinsel hastalıklar ve fobiler oluyor. karakter geliştikçe iyi ya da kötü özellik ediniyor. zihinsel hastalıklarını sanitarium binasında iyileştirme şansınız var ama pahalı tabii.

    evet oyunun genel özellikleri bu şekilde. fakat oyun ciddi anlamda zor, insafsız ve acımasız. karakter öldüğü zaman geri dönüşü yok. çeşitli tavsiyeler;

    -healer olmadan hiçbir göreve gitmeyin. vestal'in 2 tane heal yeteneği var, biri bütün grup için, biri tek bir target için. takımın en arkasına vestal koyup onu sadece heal için kullanın. ciddi anlamda hayat kurtarıyor. vestal yoksa occulist'in 10 puana kadar heal'leyen bir yeteneği var ama bu kanamaya da yol açabiliyor. gerçi karakterleriniz genellikle kanamaya resist atıyor o yüzden vestal yoksa mutlaka occulist bulundurun. eğer o özelliği default olarak açık gelmediyse guilds binasında parayı bastırıp özelliği açın.

    -tank olarak en önde crusader ya da leper çok iş görüyor. özellikle crusader unholy düşmanlara karşı çok etkili. 2. sırada hellion olursa barbaric yawp yeteneği ile öndeki 2 düşmanı stun ediyor ki bu da hayat kurtarıcı. plague doctor'ın da blinding gas özelliği arkadaki 2 düşmanı stun'da bırakıyor. o yüzden o da takımda bulunması elzem olan karakterlerden. highwayman birden fazla düşmana aynı anda hasar verme özellikleri açısından faydalı. jester'in de çok faydasını gördüm, özellikle solo özelliği ile 4 düşmana debuff atıyor. bounty hunter'ın çok bir şeyini göremedim, grave robber'ı da henüz deneme şansım olmadı.

    -estate ekranında ilk yapmanız gereken kesinlike stagecoach'u upgrade etmek. bütün kaynaklarınızı bunun için harcayın. böylece her görev dönüşü en az 4 yeni karakter alma şansınız olacak. adamlarınız gayet kolay ölmekle birlikte kötü trait'leri yüzünden bir çoğunu def etmeniz gerekebiliyor. karakter almanın ya da kovmanın hiçbir götürüsü yok bu arada. kötü özellikleri fazla olanları, ruh hastalarını salıverin gitsin. bu oyun çok acımasız. siz de öyle olacaksınız. zira 4 kötü trait'e sahip adam diğerlerinden daha tecrübeli olsa bile görev sırasında çabucak stres yapıp korkudan altına sıçmaya başlayabilir ve onun yüzünden tüm takım harcanabilir.

    -görevlere çıkarken yemek ve meşaleyi bol bol alın. kürek dışında diğerlerine pek gerek yok. aldığınız eşyalar bir sonraki göreve aktarılmıyor. yani kullanılmasa bile yok oluyor, bu da boşuna para kaybı demek. kısa görevler için ben her ihtimale karşı 10 yemek ve 12 meşale alıyorum. orta görevlerde 16, uzun görevlerde 24 deniyor rehberlerde. eğer grup acıktığında yemeğiniz olmazsa stresleri iyice tavan yapıyor. bu yüzden yemeğe vereceğiniz paraya acımayın. aynı şekilde ışık da 80'in altına düşer düşmez yeni meşale yakın.

    -görev bittiğinde henüz açılmamış odalar olsa bile geri dönün. 2 kere görev bittiği halde "diğer odaya da bir bakayım" dürtüsü ve açgözlülüğüm yüzünden adam kaybettim. açgözlülük kötü şey.

    -trait'leri iyi olan ve seviye atlamış adamlarınıza gözünüz gibi bakın. kötü trait edinirlerse sanitarium'a gönderin. ama henüz seviye atlamamış ve bir sürü kötü trait'i olan adam için sanitarium'da boşuna para harcamayın. dediğim gibi onları salıverin gitsin, her zaman yenileri geliyor. ayrıca futbol takımı gibi düşünün, rotasyon çok önemli. zaten fm'deki gibi her sınıfın en iyi olduğu pozisyon gösteriliyor, ona göre takım planı yapın. crusader en arkaya geçerse hiçbir işe yaramıyor mesela. sınıf özelliklerinin üstünde hangi mevkideyken kullanılabilir oldukları gözüküyor. ha evet rotasyon demiştim, en iyi adamlarınız stresten kafayı yemişken onları içmeye, kumara vs. yolladığınızda yedek olacak 2. bir takım belirleyin. sakın stresi yarıya kadar gelmiş adamı tekrar göreve almayın. daha 2. odada sapıtmaya başlayacak çünkü. eğer elinizde yedek olabilecek düzgün adamlar yoksa harcayabileceğiniz adamları alıp kolay ve kısa görevlere gidin. döndüğünüzde yeni adamlar alırsınız. ama bu da şans meselesi tabii. bazen crusader bekliyorsunuz ve stagecoach'ta haftalarca gözükmüyor. ya da hep kötü trait'li adamlar geliyor. o zaman yapacak bir şey yok, ya adamları harcayacaksınız ya da henüz 2. odada bile olsanız görevi abandon edip geri döneceksiniz.

    -trinket'lara hemen atlamayın. zira hemen hemen hepsi iyi bir artı özellik verirken mutlaka başka bir özellikten çalıyor. +10 hasar verirken -10 stress resist veriyor mesela. akıllıca kullanmak lazım.

    -parayı fazla dert etmeyin. saçma şeylere harcamadığınız müddetçe kısa zaman sonra birikmeye başlıyor.

    oynadıkça eklerim belki. şurada yeni başlayanlar için çok işe yarayan bir rehber var. bu arada oyun dün erken erişime açıldı ve fiyatı 31 lira. erken erişim olmasına rağmen gayet bütün bir oyun gibi gözüküyor. bu yılın 2. yarısında tam sürümü çıkacakmış. eklenebilecek özellikleri düşünüyorum da, bir titreme geliyor. çok güzel fikirleri bir araya getirmiş çok güzel bir yapım olmuş. şimdiden 2 ödül kapmış zaten.

    eklemeler ve çeşitli düzeltmeler:

    - yukarıda "bounty hunter'ın pek bir şeyini göremedim" yazmışım, fakat o bir hata olmuş. bounty hunter her türlü mevkiden saldırı yeteneklerini kullanabiliyor, o açıdan çok kullanışlı bir sınıf. özellikle mark target ile işaretlediğiniz yaratıklara diğer adamlarınızla daha çok hasar veriyorsunuz. ve kamp yeteneklerinden biri de büyük yaratıklara %20 daha fazla hasar verme buff'ı, boss'lar için çok kullanışlı.

    - "grave robber'ı henüz deneme şansım olmadı" demişim, oysa kendisi şu anda en sevdiğim karakterlerimden biri.

    - karakterleri level 3 yapıp hem guild'ten hem de blacksmith'ten bütün geliştirmelerini yaptığınız zaman level 3 görevleri oyunun başlarına göre çok daha kolaylaşıyor.

    - hellion tam bir savaş makinesi. en önde 2 tane hellion ile çok rahat ilerleyebilirsiniz. özellikle blood damage'e bonus veren trinket'larla birlikte boss'lara if it bleeds ile yüklenin. bu şekilde boss'lar da çok kolaylaşıyor. fakat hellion son güncelleme ile biraz nerf yedi sanırım.
  • evet oyun çok güzel. çizim olsun, konsept olsun, tarz olsun diğer turn basedlerden farklı, yanlız...

    son donemde böyle hardcore oyun yapma modası türedi, yok oyuncunun limitlerini zorlayalım, sinirini bozalım gibi gibi gibi. güzel bir düşünce ama bunu doğru bir biçimde yapmak lazım.

    benim değinmek istediğim kısım stress. evet güzel bir fikir ama amacını aşmış durumda.

    %100 ışıkta bile yürürken 2 2 tickliyor mesela. en ufak şeyde stress artıyor da artıyor. bir süre sonra oyunda düşmanla ya da kendi canınızla değil stressle uğraşıyorsunuz.

    düşman crit vuruyo stress yükseliyor, trap'e yakalanıyorsun stress yükseliyor, ne yapsan stress yükseliyor ve bu bir süre sonra oynayan kişiyi ''aa sikerim ama böyle oyunu'' dedirtiyor. stress olayı oyunu zorlaştırmıyor, sadece oyunu sıkıcı hale getiriyor. oysa ki oyun çok güzel, fikir çok iyi.

    elbette stress yükselten şeyler olsun ama mantıklı olsun mesela. ya da bu kadar abartı olmasın. crit yiyince 12 stress yükselmesin, ya da stress i yüksek bir eleman panikleyince tüm takımın stress'i bu kadar artmasın mesela.

    bir de saçma oluyor bazı karakterlerin karşılaştıkları şeylerden korkması. mesela crusader. adam undead görüyo korkuyor. ulan sen kutsal savaşçısın zaten hayatını bunlarla savaşmaya adamışsın, nasıl korkarsın bundan. ya da occulist. dark art uzmanı adam. nasıl korkar karanlıktan vs vs.

    beğenmiyorsan oynama, ya da zor geldiyse oynama kardeş diyecekseniz de oyun zor değil arkadaşlar.

    mesela stress sorununu çözmek aslında çok basit.

    ön tarafa 2 crusader koy, arkasına plague doctor ve en arkaya da vestal koy. tek ya da 2 düşman kalınca vestal ve plague doctor ile düşmanı stunla, crusaderlarla da sürekli stree heal at. her combattan tüm takımı 0 stress olarak çıkarabilirsin mesela. hem de stress heal attığında +5 light veriyor. yani her dungeon için alman gereken meşalenin dörtte birini alarak güle oynaya bölümü bitirebilir, eşşek yüküyle de paradan tasarruf edebilirsin. ama bu bir taktik değil exploit. doğru tasarlanmış bir oyunda bunu yapamazsın.

    oyunda herşeyi aşmanın çok basit yöntemleri var, bu da oyunu zor değil sıkıcı ve tekdüze yapıyor.

    nitekim yeni patch ile muhtemelen %30 civarı en az bir nerf gelicek stress olayına ama bu yeterli değil. yani stress mantıklı durumlarda yükselmeli. gerekiyorsa daha fazla yükselsin ama full aydınlıkta yürürken de yükselmesin. mesela meşale süresi daha uzun olsun fiyatı da 5 katı olsun. 2 adım yürüyüp bir meşale yakmak bayıyor adamı bi süre sonra.

    oyuncuları saçma şeyler yapmaya itmemeli oyun. zor olsun, daha zor olsun ama oynarken keyif alınarak oynansın.

    tabi bunlar benim görüşlerim. bu kadar güzel özgün bir proje bu şaçmalıklar yüzünden çöp olmamalı bence.
  • hiper, über, süper, şükela, uçan kaçan grafiklerden çok, oynanabilirliğin nasıl satabileceğini ispat peşinde koşan bağımsız bir oyun.

    "4 kişiydik. daldık mahsenlere, bizim bounty hunter'ı adam sanıyorduk, mazoşistin önde gideni çıktı. yetmiyormuş gibi bi de kleptoman çıktı allahın cezası. o kadar sandığın boş çıkması başka türlü açıklanamaz zaten...." crusader kuruşef
  • early access olmasina ragmen 2-3 haftadir basina kitleyen rng. sistemin basitligine ragmen nasil bu kadar bagimlilik yapti anlayamadim.
  • 1 hafta boyunca ciddi bağımlısı olduğum, ama az buçuk çözdükten sonra sıkılmaya başladığım, son 2 boss'u da indirip, kişisel tarihime gömmeyi planladığım güzel oyun.
  • çıktığı ilk haftalardan beridir oynadığım ve delisi olduğum oyun.
  • çok doğal ve basit bir mekanik bulan, onun üzerinde çalışarak, onu öne çıkararak, sivrilterek ve mükemmelleştirerek en güçlü silahı haline getiren oyun.

    stres mekaniğinden bahsediyorum tabi ki. öyle bir mekanik yaratmışlar ki bütün oyunu taşımaya yetmiş. oyundan can mekaniği çıkartılsa ruhumuz bile duymazdı, abartmıyorum. stres mekaniği yerini doldurmaya yeterdi.

    herhangi bir savaş içerikli oyunda bizi kısıtlayan, dikkat etmemizi gerektiren faktör karakterimizin fiziksel sağlığı yani canıdır. bu oyunda can tamamen ikinci planda kalmıştır. bütün oyun, karanlık bir zindanda ilerleyen dört maceracının ruh sağlığını korumanız üzerine kurulmuştur. karakterleriniz fiziksel durumları değil, ruh sağlıkları izin verdikçe ilerleyebilirler. gerçekte de böyle olmaz mıydı zaten?

    hikayesi ve atmosferi çok güzel seçilmiştir, buna diyeceğim yok fakat bu mekaniklerle oyun uzayda da geçse oyunluğundan bir şey kaybetmezdi. ama bu halini tercih ederim sanırım çünkü lovecraft mitolojisi çok uygun olmuş, hikayeyi de mekanikten koparıp ayrı ayrı incelemek yerine bir bütün olarak bakmamız daha doğru olur.

    oyunda permadeath olması da yaşadığımız stresi katlıyor. bağlandığınız ve yatırım yaptığınız karakterleri yitirebileceğiniz hissi çok dikkatli oynamanıza sebep veriyor. bir tesadüf mü bilmiyorum fakat oyundaki düşmanlar saldırılarını özellikle en sevdiğim karakterime (grave robber) odaklıyor gibi gelmeye başladı. bu yüzden en güvendiğim karakter olmasına rağmen öne sürmeye çekiniyorum. bir oyun bunun gibi ikilemlere sürüklüyorsa gönül rahatlığıyla iyi oyun diyebilirim.

    bunun haricinde karakterlerin iyi ya da kötü karakter özellikleri edinmeleri de onları daha gerçekçi kılıyor. kartondan kesilmiş şablon karakterler gibi olmalarını engelliyor.

    oyunu deli gibi oynamak istememe rağmen ilk başladığım gibi açıp saatlerce arka arkaya zindandan zindana koşmuyorum, çünkü karakterlerimin üzerindeki stres benim üzerimde de etkili oluyor. her şeyin yolunda gitmesini sağlamak için oyunun zindan kısmında harcadığım zaman kadar öncesindeki hazırlık kısmında da zaman harcamaya çalışıyorum. ince eleyip sık dokuyorum ve tadını çıkararak oynamaya çalışıyorum.

    bitirmeden önce oyuna yeni başlayanlar veya zorlananlar için birkaç tavsiyede bulunayım:

    -savaşlarda düşmanların stres saldırısı yapan adamlarına odaklanın, daha rahat edersiniz. genellikle can geri geliyor fakat stresi azaltmak daha zor.
    -meşalenizi 75'in üzerinde tutmaya çalışın.
    -provisions, yani zindana girmeden önceki alışveriş kısmında cimrilik yapmayın. bol yemek ve meşale alın. kürek, anahtar da çok önemli. diğerleri de girdiğiniz zindana göre gerekebiliyor, bazı eşyaları alırken karşılaşılan olumsuz etkilerden veya savaşta aldığınız debufflardan kurtulmak için kullanabilirsiniz.
    -para sıkıntısı çekiyorsanız trinket satın.
    -dikkatli oynayın. tadını çıkartın.

    not: stres demiş miydim?
  • bir ara ayrıntılı bişeyler karalayacağım ama şimdilik sadece şunu söylüyorum.

    dıştan içe leper, crusader, highwaymen, vestal dörtlüsü üter.
  • eğer adamlarınız çok aşırı stress damage yiyip çok az stress heal alıyorsa quirklerini kontrol edin. büyük ihtimalle, girdiğiniz zindanda aktif olan bir negatif quirki vardır, hiç kasmayın başka adam götürün. götürecek adam seçerken ilk olarak buna dikkat edin, eleman çok aşırı gelişmiş değilse hep gidilecek zindanda az stress alan, o zindanda keşif bonusu olan, o zindandaki yaratıklara iyi vuran quirklere sahip olan adamları götürün.

    adamlarınızın önemli negatif quirklerini oyun başında sanitoryumda tedavi etmek yerine itemle dengelemeyi tercih edin. çok para yiyor, mesela az canlı glass cannon dediğimiz adamlarda (higwaymen,jester,arbalest) fragile quirki (canı yüzde on azaltıyor) var ise o adama canını artıran itemlerden verin, ya da healer götürün.

    ikinci kural olarak parti kompozisyonunuz hep şu şekilde olsun:

    1. sıra

    buraya ya leper koyun ya da man at arms, çok zor durumdaysanız da crusader, burada önemli olan hem iyi dayanacak hem de koydu mu oturtacak, böyle skiller verin buradaki adama, accuracy'si itemlerle bufflanmış chop, hew, withstand ve heal skilleri verilmiş leperi koyun buraya ön sırayı en fazla üç turda sabun etsin.

    2. sıra

    buradaki adam da iyi dayanacak ama 3. sıraya düşerse de iş yapabilecek skilleri olacak, bir de stunner olacak. ideal adam crusader, büyü olarak da stun ve üçüncü sıraya düşerse holy lance almayı ihmal etmeyin. heal skillerini sallayın bu adamın da görevi damage vermek ve stunlamak çünkü. gittiğiniz yerde human ya da beast yaratık varsa buraya bleed kasılmış hellion da gelebilir.

    3. sıra

    buradaki adam glass canon olacak, görevi de düşman partinin arkasındaki stress damage veren, sağlam kritik çıkaran, heal atan tipleri hacamat etmek , en uygun adam ölümüne range accuracy ve crit kasılmış higwaymen, arkadaki elemanı hallettikten sonra duruma göre ya öndekine bleed verecek ya da grapeshot ile alan hasar verecek, düşmanların dodge oranı yüksek ise önce nişan aldırma skilini kullanın, bu adam attığını vurmak zorunda.

    ya da jester, gibi yarı buffer yarı damager birini koyabilirsiniz, çok zor durumda kalırsanız da hook ve flasbangli bounty hunter koyup arkadaki adamları stunlayarak ve öne çekerek indirebilirsiniz ama dediğim gibi en iyi highwaymen iş yapar.

    4. sıra

    buraya gelecek üç önemli adam var üçü de ayrı durumlar için ideal adam. undead mekanına gidiyorsanız heal, judgement ve stun kasmış vestal

    human mekanına gidiyorsanız, bandage, suppressing fire, ve random birine sıkıp kendine speed veren skill (adını unuttum) almış arbalest, ama bu arap bacı kendine heal atamıyor aklınızda bulunsun bir de boss fighta gidiyorsanız mark alabilirsiniz.

    beast mekanına gidiyorsanız kesinlikle houndmaster. bu amcaya da heal, stress heal ve guard dog alacaksınız. bunun köpeği beastlere ekstra damage vuruyor, arada boşta kaldığınızda da stress heal falan atın, partide biri ölecek gibiyse ona guard dog verin, bu elemanın dodge sağlam, damage yerse de kendini healleyebiliyor zaten

    bir halta yaramayan klaslar,

    grave robber: ne adam gibi damage çıkarabiliyor ne dayanıklı ne de adam gibi buffları var,
    plague doctor: blight verme ve damage boost dışında bir özelliği yok, heali zayıf, damage çok düşük
    occulist: verdiği debufflar kuvvetli değil, damage zayıf, dayanıksız, çok ama çok healer lazımsa ve başka healeriniz kalmadıysa 5-6 bandaj almak koşuluyla healer olarak götürülebilir.

    ekstra bikaç şey daha:

    -meşalenizi hep %75 in üstünde tutun, macera aramayın, karanlık seven herolar siktirsin gitsin,
    -scouting ve trap disarming önemli
    -önce demirciyi ve skill geliştiren guildi upgrade edin
    -en çok deed ve painting sıkıntısı çekeceksiniz,
    -adamlarınızın kamp skillerini optimize etmeden kamplı zindana çıkmayın
    -undertakera yüklenmeyin, korkak babanız gibi kendini öldürmektense görevinin başında kalıp kafayı sıyırmış koca yürekli bir kahya sebastiandır o...
  • turn-based roguelike adı altında sunulan stres, bunalım, buhran, depresyon, kalp krizi. ama çok zevkli lan!