şükela:  tümü | bugün
  • gelmiş geçmiş en komik türk filmi*. memo'nun köye geliş sahnesinden bitimine kadar muhteşem espriler, komiklikler var filmde. hele şener şen'in köye ilk geliş sahnesi unutulmazdır. boka bir basışı var ki oscarlık lan, o derece yani. son zamanlarda rtük tarafından sansürlense de, her gördüğümde izlediğim kemal sunal filmidir. abartısız 15-20 olmuştur.
  • metin and, minyatürlerle osmanlı - islam mitologyası adlı kitabının önsözünde, davaro ve hıyaro ile habil ile kabil arasındaki benzerliğe dikkat çeker:

    "(...) bir televizyondan kemal sunal'ın davaro filminin gösterileceği duyruldu. ben de o sırada kitabın insanoğlunun ilk cinayetini, kabil'in habil'i öldürmesini yazıyordum. iki kardeş arasındaki düşmanlığın gerçek nedeni habil'in çoban, kabil'in çiftçi olmasıdır. birisi hayvanları otlatmak için gezici, çiftçi ise yerleşik düzende, tarlasında yetiştirdiği ürünleri, onları yemeğe gelen hayvanlara karşı koruyan bir yaklaşımdadır. (...) daha önce görmemiş olduğum davaro filmini seyretmeye koyuldum. kemal sunal çobanlık yapmaktadır, bu nedenle adı davaro'dur. arkadaşı rolündeki şener şen aynı zamanda hasmıdır ve çiftçilik yapar, tarlasında hıyar yetiştirir, adı da hıyaro'dur. ikisi arasındaki hasımlık da tıpkı kabil ile habil gibidir. bu inanılması güç bir rastlantı ise de çoban-çiftçi çatışmasının ne kadar evrensel bir konu olduğunu gösteriyor"
  • şener şen'in kemal sunal'ı içki masasında ekarte etme sahnesi yarar geçer.

    şener şen: hele bir iş kuralım bakalım, hadi bi daha şerefe
    kemal sunal: yav ben alamanyada şunu anlamışım ki kafam ticarete müthiş çalışiy
    şener şen: o zaman bir lahmacun fırını açalım, ortak oluruz
    kemal sunal: olur mu hayvan
    şener şen: neye olmasın
    kemal sunal : benim karı senin yaşadığını görürse bana ne der, sen ölüsen oğlum
    şener şen: haa doğru ölüyem siktir et yav zaten bu istanbul dediğin büyük şehir bir ucunda sen bir ucunda ben biş iş tuttuk muuu
    kemal sunal: anasını bile satarım ben bu istanbulun
    şener şen: ben bir lahmacun fırını açam
    kemal sunal: bende bi döner burger salonu
    şener şen: o ne lan
    kemal sunal: dönerin alamanya görmüşü, bi bok bilmiyon cahil ayı
    şener şen: haa eh hadi ayının şerefine
    kemal sunal: .... (fondip)
    şener şen: senin maşallahın var ha benden iyi içiyosun
    kemal sunal: ben iyi içerim hiç dokunmaz
    şener şen: eh hadi şerefe
    kemal sunal: şerefe
  • şener şen'in içki masasında kemal sunal'ı sarhoş edip uyuttuktan sonra lokantacıya dönüp masanın üstünde uyuyan kemal sunal'ı işaret ederek "hesabı ağadan alacan" diyerek kaçması da akıllara kazınan sahnelerdendir.
  • her $ey bir yana, davaro karakteri saf sakin bir cobanken adam soymak, gasp, e$kiyaya yardim ve yataklik, hirsizlik ve hapisten kacma gibi turlu bir suclar i$lemi$ ve filmin nihayetinde bu suclar cezasiz birakilmi$tir.

    davaro'nun aganin suratina paralari carparak koylunun borcunu odedigi final sahnesinde yarim agizla "ben daga cikiyem" dedigi duyulur. kiz gelmeyi kabul eder, sarilirlar ve son.

    davaro hayatinin geri kalanini cano ile dagda bir kacak olarak gecirecektir.
  • pek üstünde durulmaz ama filmde türk ve doğu toplumlarına çok sert eleştiriler vardır.

    örneğin köyün muhtarı aynı zamanda memo'nun (kemal sunal) kayınpederi olan kişi (ahmet açan), filmin sonlarında ağanın (ihsan yüce) düğününde, ağanın kendi damadı olan memo'ya puşt demesine kahkahalarla güler. çünkü ağaya yaranmak istemektedir.

    ayrıca köylüler (öğretmen dahil) çıkarları o an için nasıl gerektiriyorsa o tarafa geçmektedirler. ağanın yanında memo için "puştun teki çıkmıştır." derler. birkaç dakika sonra memo paraları ağanın suratına çarpınca da ağaya efelenmeye başlayıp ters ters bakarlar. işlerine geldiği zaman da eşkiyaya yağ çekerler. elebaşları, çığırtkanları da dönekliğin en önde gideni olan çoban ali'dir.

    türk halkı da yıllardır bir umut yeni kurulan bir partiyi büyük ümitlerle iktidar yapar. çoğunluk o yöndedir. o partiye oy verse de her ihtimale karşı bunu belli etmek istemez. bir süre sonra, zamanında iktidara getirdiği partiden kurtulmak için bir başka umutla topluca yepyeni bir partiye yönelir.

    ayrıca sülo (şener şen) paraları şehirde kadınlarla yerken ayşo'yu (ayşen gruda) düşünmez de, ayşo ağa ile evleneceği zaman namusuna düşkün olur.
  • imdb de adventure kategoriside top 50 ye girmiş türk filmi.

    http://www.imdb.com/chart/adventure
  • kaç kez izlediğim hakkında tahminim bile yok. en çok güldüğüm filmlerin başında geliyor kesinlikle.
    filmden derlediğim yaran diyaloglar:

    - anasına misker hediyesi getirmiş ki tarhana bilem yapiy
    - istersen bi de abdest al ki canabet gitmeyesin öbür dünyaya
    - herif diriliy. - yo bence geberiy yav
    - memo hortum, hortum, hortum ağzıma değil kıçıma giriy
    - ağzıma sıçtın cano bilimisin
    - çok iyi yemek yapar garı gibi
    - allah allah anlamiy ne cahil karı yav
    - aa yoksam yoksam sen canonun arkadaşı sidikli fatomusun
    -bana bak karı ben evliyim bana kaş göz yapma
    - aa çarşaflı börek, kıymalısı yokmuydu lan bunun
    - ulan bu surata hangi koca gelir ki, herifin mapus damına niye kaçtığı belli oldu
    - yürü ula pokunu çıkardın
    - hastır la sen kendine bak, orospu gibi kırıtirsin
    - ben de bi döner burger salonu. - o ne lan. - dönerin alamanya görmüşü bi bok bilmiyon cahil ayı
    - eşşoleşşek, çok acıdı mı canım, dur kafan yarıldi sariyim. - eline sıçıyim davaroğlu davar. - terbiyeni bozma puştoğli, sıçtım ulan ağzına
    - hem ben sana bişi diyim mi, zaten senin karı da bi poka benzemezdi, iyi oldu
    - memo puştın teki çıkmıştır
    - şimdi ben gidirem, dağlara çikirem
    - aney gördüğün gibi oğlun bi boka yaramiy

    http://caytostayran.blogspot.com/…09/12/davaro.html
  • şu sahnesiyle gönlüme taht kurmuş bir filmdir ;şener şenin filme elinde bastonu ayağında şalvarı yolun üstündeki b.k basarak girer.. nedense o sahnede çok şey anlarsın orası köydür ordaki köylüdür ..o bok değil tezzzzektir basılsada bişi olmaz!!köydekinin kaygısı şehirdekinden farklıdır