şükela:  tümü | bugün
  • everybody's jumping ve de i'm in a dancing mood da oturur vaziyette belden yukarsi hareketleri icin ideallerdir.
  • jazzdan pek hazzetmememe (of amma meme) rağmen take five güzel şarkıdır.
  • ilahi tarzı müzikler (ilahi brubeck) de yapmış bir cazcı babadır. geçen sene 80. yaş gününü kutladı iş sanat'ta. bende şimdi imzası var.
    kendisi nota okumayı bilmez. bu yüzden okuldan mezun olurken, dave brubeck'ten müzik hocası olmayacağına dair imzalı belge almışlardır. (jazz dergisinin yalancısıyım)
  • istanbul'a geldikten sonra blue rondo ala turca'yı bestelediği söylenir. şarkı 9/8'liktir. 80. yaşgününü istanbul'da işsanat'ta konser sonrasında kutlamıştır. hatta bende imzası var. tonton dede oldu artık.
  • 80 küsür yaşında olduğuna göre ölmeden* önce görülmesi gereken muhteşem insanlardan biri.
  • albümleri soyledir.
    -brubeck trio with cal tjader vol1,vol2 (1949)
    -dave brubeck quartet (1951)
    -brubek/desmond (1951)
    -stardust (1951)
    -dave brubeck&paul desmond at wilshire-ebell (1953)
    -brubeck time (1954)
    -distinctive rhythm instrumentals (1956)
    -brubeck plays brubeck (1956)
    -jazz impressions of the u.s.a (1956)
    -plays and plays and... (1957)
    -reunion (1957)
    -dave digs disney (1957)
    -gone with the wind (1959)
    -time out (1959)
    -the riddle (1959)
    -southern scene (1959)
    -brubeck plays bernstein plays brubeck (1960)
    -brubeck a la mode (1960)
    -tonight only (1960)
    -near-myth (1961)
    -time further out (1961)
    -brandenburg gate: revisited (1961)
    -real ambassadors (1962)
    -countdown: time in outer space (1962)
    -music from west side story (1962)
    -bossa nova u.s.a (1962)
    -angel eyes (1962)
    -time changes (1963)
    -jazz impressions of japan (1964)
    -jazz impressions of newyork (1964)
    -dave brubeck quartet in berlin (1964)
    -time in (1965)
    -anything goes: the music of cole porter (1967)
    -my favorite things (1966)
    -jackpot! (1966)
    -the light in the wilderness: an oratorio for today (1968)
    -blues roots (1968)
    -the dave brubeck trio with gerry mulligan & the cincinnati symphony orchestra (1970)
    -we're all together again (for the first time) (1972)
    -adventures in time (1972)
    -all the things we are (1973)
    -two generations of brubeck (1973)
    -truth is fallen (1973)
    -brother, the great spirit made us all (1974)
    -brubeck&desmond :duets (1975)
    -back home (1979)
    -tritonis (1980)
    -paper moon (1981)
    -concord on a summer night (1982)
    -for iola (1984)
    -reflections (1985)
    -blue rondo (1986)
    -moscow night (1987)
    -new wine (1987)
    -sound off jazz (1988)
    -quiet as the moon (1988)
    -once when i was young (1991)
    -trio brubeck (1993)
    -in their own sweet way (1994)
    -just you,just me (1994)
    -young lions&old tigers (1994)
    -to hope!a celebration (1996)
    -a dave brubeck christmas (1996)
    -one alone (1997)
    -so what's new (1998)
    -the crossing (2000)
    -on time (2001)
    -classical brubeck (2003)
    -brubeck in chattanooga (2003)
    -private brubeck remembers (2004)
  • bir röportajında güzel bir hikayesini dinlemiştim. grubunun başarılı olmasıyla beraber doğal olarak daha büyük, sağlam ücretli klüplerde çıkmaları icap etmiş. bu klüplere de gerçekten müziği seven gençler, sıkı dinleyicilerden çok orada olmayı fiyakalı gören, müzik dinlemekten çok içki içen, paralı tiplerin gelmesinden yakınıyormuş. buna tepkisini göstermek için bir akşam yaptığı eylem brubeck'in başını belaya sokmakla beraber benim de "şampiyonsun sen beeah" diye haykırmama sebep olmuştur:

    brubeck piyanosunun başından kalkar ve seyirciye seslenir:

    - müzisyenlerimden birinin yapacağı sıradışı bir gösteriyi izlemek ister misiniz?* trompetine kerosen dökeceğiz, amuda kalkacak, trompetin ağzını ateşe vereceğiz ve ateşli bir parça çalacak. bunu yapmasını istiyorsanız tek yapmanız gereken alkışlamak.

    salonda kıyamet kopar. seyirci çılgın gibi alkışlar. bunun üzerine brubeck "ben de öyle düşünmüştüm" diyerek grubuyla bereber sahneden ayrılır.

    en çok dinlediğim piyanisttir, farklı ritmleri keşfetmeye, kullanmaya önem verir. cazın afrikalı olduğuna inanmaz, beyazdır.

    http://www.jazzprofessional.com/
  • cazın ilahı tapılası insan.
  • panassie "caz çalmak için zenci olmak lazımdır. beyazlar caz çalamaz" diyordu. sonra ne oldu? çalarken klasiğin, bestelerken cazın etkisinde olduğunu söyleyen dave brubeck derler kar beyazı bir adam çıktı meydana.. müziğinde ilkel cazın kuvvet ve enerjisi, bartok ve millhaud'un armonik karışımları, bach'ın formları, rachmaninoff'un lirik romantizmi vardı ve hepsi yanyanaydı.

    bir kez daha çal, cazı beyaza boyayan adam!