şükela:  tümü | bugün
  • bana yıllardır üvey kardeşler gibi gelen iki yönetmen. biri gone girl diğeri interstellar ile bu yıla imzalarını çaktılar. ikisini de aman aman sevmem teknikleri benzese de senaryolar bakımından fincher'a öncelik tanıyorum.
  • hans zimmer-christopher nolan birlikteliği kazanır .
  • nolan'ı sevmeme rağmen fincher'a olan sempatimin daha ağır basmasından ötürü fincher derim.

    çok zor bir versus olmasına rağmen aklımın bir diğerinde kalmadı.
    her iki yönetmen de kariyerleri boyunca ellerinde patlayan işlere imza attı (ellerinde patlamadan kastım bekleneni karşılayamamak) ama yine de toparlanmayı bildiler.

    fight club'dan esinlenerek de demem o ki fincher nolan'ı döver. şaka şaka ne dövecek. bir daha filme de o geçer.
  • fight club'ı sevmeme ve bu tarz versusları pek sevmememe rağmen galibi nolan olan karşılaştırmadır. nedeni ise çok basit:

    known for
    fight club (1999) se7en (1995) the social network (2010)

    biri de çıkıp demiyor ki aga the social network nedir? christopher nolan asla ve asla ve asla ve asla ve asla the social network'ü çekmezdi. çekseydi de film sonrası diğer tüm sosyal medya hesaplarımızı bir süreliğine dondururduk. facebook filmini izlerken yönetmenini bilmiyorum ve sonrasında şans eseri öğrenip şaşırdım. fincher'ın hiçbir etkisi yoktu.

    nolan bir arayışta ve rises haricinde bu arayışından saptığı herhangi bir filmi yok. inception'da zaman kavramıyla oynamaktan zevk almış belli ki, interstellar'da devam etti.

    not: christopher nolansporluyum.
  • fincher'ın önde olacağı vs . nolan'ı da başarılı buluyorum ama fincher seviyesi icin daha yolu var. sonuçta iyi ki varlar bu sene gone girl ve interstellar gibi çok iyi iki film izleyebildik
  • kesinlikle yaran başlıklarda bulunması gereken başlık.
  • david fincher yönetir.
    chris nolan yazar-yönetir.

    her ne kadar batman serisini nolan sinemasının bir parçası olarak kabul etmesem de adam 3 filmle süper kahraman filmlerinin bütün olayını değiştirdi.
    çektiği filmlere bakarsak gerek memento gerek prestige gerek inception gerekse de interstellar hep özgün işler. fincher ise fight club'da bu özgünlüğü yakalıyor lakin gerek se7en gerek zodiac bilindik senaryonun iyi işlenmiş halleri. panic room'daki çekim teknikleri şahaneydi tabi. ama nolan'ın memento'daki kurgusu ve inception'daki olayı işleme biçimi her türlü alır yürür.
    dolayısıyla nolan diyorum.
  • imdb'deki verileriyle 2 usta yönetmeni rakamsal olarak kıyasladım. buradan, yaptıkları işlerin geniş bir izleyici kitlesini, yarışma ve festival jürilerini nasıl etkilediklerini görebiliriz. bu demek değildir ki bir iyidir diğeri kötüdür. bireysel düzeyde baktığımızda bu sayıların zerre önemi yoktur tabii ki

    -nolan-
    9 film (yönetmen-senarist)
    3 oscar adaylığı- 119 ödül - 113 adaylık

    imdb top 250'deki filmleri
    memento #41
    batman begins #108
    the prestige #51
    the dark knight #4
    inception #14
    the dark knight rises #52
    interstellar #11

    filmleri ve puanları:
    following 7,6
    memento 8,5
    insomnia 7,2
    batman begins 8,3
    the prestige 8,5
    the dark knight 9,0
    inception 8,8
    the dark knight rises 8,6
    interstellar 9,1
    ortalama: 8,4
    -----------

    -fincher-
    10 film (yönetmen)
    2 oscar adaylığı - 55 ödül - 51 adaylık
    imdb top 250'deki filmleri
    seven #23
    gone girl #85
    fight club #10

    filmleri ve puanları:
    alien 3 6,3
    seven 8,7
    the game 7,8
    fight club 8,9
    panic room 6,8
    zodiac 7,7
    benjamin button 7,8
    the social network 7,8
    the girl with the dragon tattoo 7,9
    gone girl 8,5
    ortalama: 7,8

    (bkz: hesaplayan adamlar)
  • filmografilerine bakıldığında öyle çok kötü bir film bulunmayan iki yönetmenin karşılaştırması. montaj ritmi, kamera kullanımı, oyuncu yönetimi ve bir bütün ortaya çıkarma açısından david fincher'ın, chris nolan'dan daha yetenekli bir sinemacı olduğunu gördüğümüz durum.

    bu karşılaştırmanın bir üst versiyonu, iki yönetmeni de aynı derecede etkileyen bir başka ikilinin olabilir ancak (bkz: stanley kubrick vs steven spielberg)
  • following ile kariyerine güzel bir başlangıç yapmış, akabinde memento ve the prestige sayesinde dünyada öne çıkan yönetmenler arasına adını yazdıran, fakat sonrasında paranın sıcaklığı ile "batman'in yönetmeni" olmayı seçen nolan ile karşılaştırılmanın fincher'a haksızlık olduğunu düşündüğüm versus.

    edit: alttaki entry'lere bakınca sanki nolan'a bok atıyormuşum, hatta kendisini yönetmenden bile saymıyormuşum gibi bir izlenim edinenler olmuş onu fark ettim. alakası yok. memento'yu çeken bir yönetmene bunu diyeni allah taş yapar. ama benim gözümde batman serisini çekmesi ile paraya önem veren, popülist bir hollywood yönetmeni seviyesine indi. interstellar'ı izlemedim.