• michelangelo'nun floransa'da bulunan büyüleyici heykeli, görenin ağzı bir karış açık kalır. cellut'u, sapanla gözüne taş attıktan sonra alt eden muzaffer genç davut'u tasvir eder. tek kelimeyle dingin bir heykeldir. michelangelo'nun çarpışmadan sonrasını tasvir etmeyi seçmesi tesadüf değildir zira rönesans insanın zaferinin dönemidir. barok dönemde ise aynı olay (ve dolayısıyla davut), bernini tarafından taşı atmak üzereyken, korkulu ve telaşlı bir şekilde (eş güzellikteki bir heykelle) tasvir edilecektir. (bkz: rönesans) (bkz: barok)

    edit: michelangelo çarpışmadan sonrasını tasvir filan etmemiş, götümden uydurmuşum. hatta o güne dek geleneksel olarak hep çarpışma sonrası tasvir edilmesine rağmen michelangelo öncesini anlatmayı tercih etmiş. sıçtı bütün teori, görüyo musun.
  • (bkz: david)
  • davut güloğlu ile bir şarkıcı da hayat bulan, canlanan, hatırlanan isim.
    (bkz: davut güloğlu)
  • (bkz: hz davut)
  • 15 sayfalık bitirme tezini yazdığım için 1 sene boyunca her gün çikolatalı gofret getiren insanın adı. pek iyi, pek çalışkandı.
  • ayrica donatello'nun da 1430-1440 seneleri arasinda yaptigi, 1.58 m boyutlarinda, bronz bir david'i vardir.

    medici ailesi tarafindan yaptirildigi soylenir.

    donatello'nun david'inin pozu bir hayli feminendir. ancak ayaklarinin altinda duran goliath'in kafasi bu heykele biraz erkeksi bir yon katar.ancak yine de bu ince ve zarif david'in erkek arkadasini etkilemeye calisan "mukemmel savasci"nin platonik versiyonu olarak gosterilir.
  • bir de bernini'nin david'i vardir ki obur david'lere nazaran cok daha 3 boyutlu ve hareket iceriklidir.

    bu david bernini tarafindan 1623 senesinde yapilmistir ve mermerdir.

    donatello'nun rahat ve hareketsiz david'ine nazaran mukemmel hareket ve aksiyonl icerir. donatello'nun david'indeki rahatlik goliath'i oldurmus olmasindan kaynaklanmaktadir ancak bernini'nin david'i hala bu aksiyon icerisindedir ve yuzunde temkinli ve kizgin bir ifade vardir.

    goliath heykelin icinde olmadigindan bu heykel bulundugu yere farkli bir boyut katar ve izleyiciyi goliath'in yerini ve hareketlerini dusunmesine zorlayarak yaraticiligini kullanmasini saglar.

    ayrica bu heykelin kafa bolumunde bernini kendi yuzunu yansitmistir.
  • ünlü heykeltraş michelangelo'nun 1504 yılında, 4 yıllık çalışma sonucu floransa akademisi'nde tamamladığı heykel. heykelin sol kolu italya'da medici ailesine karşı başlatılan isyanlar sırasında kırılmıştır. bir dönem genital bölgesine konan, metalden mamul incir yaprağı ile sansüre uğramış ve 1873 yılında floransa akademisi'ne geri getirilmiştir.
  • michelangelo'nun david'i ilk baska bir heykeltras tarafindan islenmeye baslanmis ve bok edilmis bir tas blok uzerinde oynamalarla ortaya cikarilmistir.

    floransa'da academia'da bulunan bu heykelimizin bacaklari arasindaki bosluk ilk heykeltrasin sicip biraktigi yerdir, ki michelangelo bunu mukemmel bir sekilde duzeltmistir.

    heykelde, donatello'nun david'inin aksine varolmayan goliath, izleyicinin hayalgucunu kullanmasi icin gizli bir aractir. david'in ufka bakan deliyurek gozleri goliath'in yerini hayal etmemiz icin birebirdir.

    donatello'nun david'inden daha maskulen olmasina ragmen donatello kadar fiziksel gucunu kullanmayan bir personadir michelangelo'nun david'i. entelektuel gucuyle goliath'i yenmek asil gayesidir.

    bok edilmis bir mermer parcasindan cikabilecek en buyuk mucize olarak tanimlanir, michelangelo'nun david'i.
  • geçtiğimiz günlerde restorasyonu tamamlanmış michaelangelo eseri. söylenene göre restorasyondan sorumlu kişi başta heykeli bok edeceği endişesiyle çok tepki görmüş fakat sonunda olaydan yüzünün akıyla çıkmıştır. heykel yeni haliyle eylül'de sunumunun 500ncü yıl dönümüne hazır bulunmaktadır.
hesabın var mı? giriş yap