*

şükela:  tümü | bugün
  • merhaba bu insan benim.

    türkçe konuşan insanlar arasında belki de yalnızım (bence değilim) bilmiyorum ama benim. takıntılıyım bu konuda.

    de da ekinin ne zaman ayrı ne zaman bitişik yazılacağını bilmeyen insanlara saygı duyamıyorum.

    bunun asıl sebebi de bu ekler değil aslında.

    de da ekinin yanlış kullanıldığını gördüğümde bende şöyle bir hissiyat oluşuyor:

    bu adam (ya da kadın) daha de da ekini bile doğru kullanmayı bilmiyor, salak demek ki, anlattıklarını niye ciddiye alayım ki?

    bence ilkokullarda okuma yazmaya başlamadan önce de da ekinin kullanılması öğretilmeli.

    "bende de da takıntısı olanları anlamıyorum, size mi soracağız nasıl yazacağımızı" diyen mallara da yanıtım var. canım kardeşim bir toplumda yaşıyorsan ve o toplumun dilini konuşuyorsan, kurallara uyacaksın.

    bu kuralı bir konsey "de da eki bazen ayrı bazen bitişik yazılsın diye bir kural koyalım hep karıştırsın ipneler ehi ehi" diye konulmadı. dil kendi gelişim süreci içinde bu kuralı yarattı.

    buna dikkat etmiyorsan, cahil, ahmak, terbiyesiz ve kendi ana diline saygısız bir insansın demektir.

    tamam sakinim.
  • ben de takıntılıyım evet. ama bu daha eki ayıramıyor demek ki salak demek de ne bileyim çok başka bir takıntı bence.
  • ilk entride görüldüğü üzere -de -da ekinin her zaman bitişik yazıldığını, ayrı yazılanın baglaç olduğunu bilmeyen insanlar da bu gruba dahil olabilir. genel olarak konuşulabilir insandır. lakin bu tip yarı cahillik belirtileri varsa insanda ufak bir soğuma oluşturabilir.
  • evden çıkmadan doğal gazı, muslukları on defa kontrol etmek takıntıdır.

    basamakları hep sağ ayakla çıkmaya başlamak takıntıdır.

    "de, da" bağlacının (ek değil) yazımına dikkat etmek takıntı değil, dil duyarlılığıdır.
  • kullanım şeklini öğrensem kafama birde onu takacağım. o yüzden öğrenmiyorum.
  • böyle bir takıntısı olmayan -anadili türkçe olan- hiçbir insan olmamalı. bunun nerede ayrı, nerede bitişik olduğunu bilmeyen/öğrenemeyen insan bir zahmet yaşamasın. mal mısınız yahu?

    edit: bir de hal eki olan -de/-da'yı ayrı yazan veled-i zinalar var. onları da çıktıkları yere sokmak lazım. gerizekalı ahmaklar sürüsü.
  • yeter valla bi siktir git bak şuradan dedirttiren insanlar. xd ile gülmüş, r kullanmamış, sosyal medyanın en ilkel haline sahit olmuş bi nesiliz. yeter de birlesikmis değilmiş. anladın mi anladin ne uzatiyosun abi. belkide bu yüzden ingilizce anlıyoruz ama konuşamıyoruz. hayatta herşey iyi güzelmiş bi de si ayrı yazılmamış ay götüm
  • türkçe'de eklerin başına kısa çizgi getirilir. yani de da değil, -de, -da şeklinde yazılmalı!
  • -de/-da eki sorunu yaşayan insanların bu konuda çaba harcamaları gerektiğini düşünüyorum; hareket edilmesi asla doğru değil, gerçekten oğrenemeyebilir de, bırakalım düşüncelerini yazsın, belki o anda birine yön verecek, antidepresan etkisi gösterecek. açıyı daraltıp sadece buna takılmak doğru değil, tüm fotoğrafa bakmaktan yanayım.
  • bu ekleri kullanma konusunda aşırı hassasım. pek sağlıklı bir durum olmayabilir ama kullanmayan insana benim de nedense pek saygım olmuyor.

    yazı dilinde bir şeyler ifade edeceksen gerekirse her kelimende tdk'yi açıp kontrol edeceksin kardeşim doğru mu yazdım diye.

    hayatımın hiçbir alanında kuralcı olmadım ama bunda kuralcıyım!

    olay şuna benziyor:

    matematiksel işlem yapacaksın ama 2+2=4 olduğunu bilmek zorunda değilim. ben sonuca altı da yazsam zaten beni anlıyorsun.

    ben seni anlıyorum da eğer sen yazı kullanacaksan yazının kurallarına uymalısın. yoksa ben seni ciddiye alamam. en uzun paragrafı dahi yazsan bu ekleri kullanmayı bilmiyorsan benim için hiçsin.

    takıntı mıdır? evet.

    temeli var mı? evet.

    bilmediğin dili konuşma. ya da konuşabildiğini iddia etme.