• arcanum oyununda, bilhassa elflerin bonuslar aldığı ladies man sınıfını seçmiş bir oyuncunun, clay golemin yumrukları altında ölmesi durumu da zannımca bu kategoriye sokulabilir.
  • (bkz: death of a salesman)
    sanırım bir gönderme.
  • true love leaves no traces'la acilir. anlariz ki 77 model l.cohen'in ciplak ayakli salon adamligi donemi hem baslamis hem de bitmistir. aslinda hepsi ayni kapiya cikmaktadir. sonucta yazar da okur da son tahlilde kendi bildigini okur.
  • leonard cohen'in 1977 tarihli, kapağında 2 güzel bayanın arasına oturmuş bir şekilde hafiften gülümsemeye çalışan bir resmi olduğu albüm ve aynı zamanda albümün 9'15'' lik uzun bir şarkısıdır. phil spector'ın etkisinden olsa gerek bu şarkı hafiften beatles ve john lennon şarkılarını andırmaktadır. bir adam ve bir kadının hikayesinden bir kesit sunan sözlerde uzundur ve bu yüzden sanırım henüz yazılmamış buraya..

ah the man she wanted all her life was hanging by a thread
    "i never even knew how much i wanted you," she said.
    his muscles they were numbered and his style was obsolete.
    "o baby, i have come too late." she knelt beside his feet.
    "i'll never see a face like yours in years of men to come
    i'll never see such arms again in wrestling or in love."
    and all his virtues burning in the smoky holocaust
    she took unto herself most everything her lover lost
    now the master of this landscape he was standing at the view
    with a sparrow of st. francis that he was preaching to
    she beckoned to the sentry of his high religious mood
    she said, "i'll make a place between my legs,
    i'll show you solitude."

he offered her an orgy in a many mirrored room
    he promised her protection for the issue of her womb
    she moved her body hard against a sharpened metal spoon
    she stopped the bloody rituals of passage to the moon

she took his much admired oriental frame of mind
    and the heart-of-darkness alibi his money hides behind
    she took his blonde madonna and his monastery wine --
    "this mental space is occupied and everything is mine."

he tried to make a final stand beside the railway track
    she said, "the art of longing's over and it's never coming back."
    she took his tavern parliament, his cap, his cocky dance,
    she mocked his female fashions and his working-class moustache.

the last time that i saw him he was trying hard to get
    a woman's education but he's not a woman yet
    and the last time that i saw her she was living with some boy
    who gives her soul an empty room and gives her body joy.

so the great affair is over but whoever would have guessed
    it would leave us all so vacant and so deeply unimpressed
    it's like our visit to the moon or to that other star
    i guess you go for nothing if you really want to go that far.

• albumun sirri belki de "death of ladies' man"'deki kesme isaretinde gizlidir... zira leonard cohen albumunde "kazanova"ligindan degil, aksine "sahip" degil "ait" oldugu kadinlardan dem vurmaktadir... belki de "sahip" oldugunu zannederken "ait" oldugu kadinlardan...bir tek kesme isareti ile bile derin seyler sorgulatmak ise ancak cohen gibi bir ustanin yapabilecegi bir istir...

yillar sonra bir roportajinda bu album ile ilgili su sozleri soylemistir:

"my reputation as a ladies man, is something that hurts me, especially when i think of thousands of nights that i spent alone in my bed..."
    turkce meali ile
    "kadinlari kolay elde edebilen biri olarak unum, ozellikle yatagimda yalniz gecirdigim binlerce geceyi dusundukce, beni inciten bir undur..."
  • nick cave in senarist rolünü üstleneceği 2. filmi
  • boyle bir kitap da var. yazari alan bissett. guya tum kadinlari parmaginda donduren ama bosandigi esi ve tek askini unutamayan, 30 yasinda hala annesinin evinde yasayan sorunlu, idealist, kadinlar konusunda engin sekilde bilgili ve sonuna kadar amacsiz bir adamin hikayesini anlatiyor su ana kadar geldigim yerde. dili oldukca deneysel, karakterin uyusturucu etkisinde yasadiklari oldukca esasli ve diyaloglar cogu yerde oldukca eglenceli. cohen'e yapilan gondermeden ismini aldigini saklamiyor ve glasgow'da geciyor. iskocya sevenler, brit mizahini tolere edebilenler, kafasinin icinde bir seksuel/duygusal bunalim yasayan/yasamis her yastan erkek ve erkeklerin kafasinin icini ve davranislarini merak eden kadin okurlara tavsiye edilebilecek bir kitap su anlik. bitince bir edit atarim.
  • nedendir bilmem bende bir pink floyd çalışmasıymış izlenimi uyandıran şarkı. cohen babanın şahaeserlerindendir ama bariz bir şekilde brain damage ve shine on you crazy diamond karışımı bir hava da var bu şarkıda.
hesabın var mı? giriş yap