şükela:  tümü | bugün
  • güzel bulanlar ile kötü bulanlar arasındaki çatışmayı anlayamadığım oyun. kişisel görüşlerin burada tartışılıp üstüne kimi zaman küfür edilmesini anlayamıyorum. futbol fanatikliğinden farkı yok.

    oyuna gelirsek, şahsen ben beğendim. oyun benim gibi hikaye tabanlı, yenilik getiren, küçük ayrıntılara dikkat eden ve bundan haz duyanlar için birebir.
    outlast gibi notlar ile hikayeyi tamamlamak yerine sinematikleri tercih etmişler. buda aksiyonu bir nebze köreltmiş. oyun piyasasına etkisini zamanla göreceğiz.
  • bir no man's sky, iki de bu oyun amk. insanlar videosunu izleyip gaza gelmişlerdi. "hideo kojima yapmış yine ağğğbbeeeaaa" diye geziyolardı ortalıkta. oyun böyle bir şey işte.
  • olumsuz eleştiriler iyidir. böylece yapımcı/geliştirici eksik olan yönl.... şaka şaka, oyunun fiyatı düşünce alacağım pc için. farklı deneyimlere açık olmak gerekir diye düşünüyorum.

    haksız olarak gördüğüm bazı eleştiriler için ise oyunun türü ve tarzına bakmaksızın önyargı ile yaklaştıkları kanaatindeyim.
  • uzerinden "benim zevklerim cok rafine" mesaji verilmeye calisilan oyun.

    oynamayi planlamiyorim, gameplay cok cekici gelmiyor bana, ama umarim ki satislari cok iyi olur, ve bu sekil ilginc, baska oyunlarin karbon kopyasi olmayan baska aaa oyunlar gorebiliriz.
  • yukarıdaki yazarlardan biri çok güzel özetlemiş aslında: hikayesinin ve karakterlerinin ilginçliği için gameplay'ine "katlanılan" oyun.

    siz de böyle düşünüyorsanız gamemovie'sini izleyin yeter. saat saat izlerseniz 12 bölümlük fena sayılmayacak fantastik bir dizi izlemiş olursunuz. oyun vaktinizi de disco elysium vb. daha keyifli oyunlarla geçirirsiniz.

    eyyorlamam bu kadar.
  • --- spoiler ---
    oyunun 3. bölümünün başlarına kadar geldim ve şu ana kadar keyifli bir oynanışı olduğunu söylemeliyim. oynanışta ayrıntılara verilen önem oyuna bağlıyor sizi yalnız en büyük eleştirim şu ki oyunun 20'de 1'i falan size birilerinin brifing vermesinden oluşuyor. tamam yararlı bilgiler veriyorlar ama oyun kargo ve yürüme simülasyonu olduğu kadar brifing alma oyunu olmuş anasını satayım. bir de kargoyu teslim ettikten sonra çıkan 10 tane sayfa nedir kojima abim. ciddiyim oyunu oynayan herkes hızlı hızlı geçiyor oraları. eleştirilerim bir yana oyunda dediğim gibi çok başarılı ayrıntılar var. geri dönüşüm, ortak dolap, özel dolap, genel olarak craft sistemi çok başarılı. yalnız kaynakların tamamen dolmadıysa bir ekipmanı geri dönüştürmek yerine ortak dolaba koymanın ne anlamı var? ben ortak dolaba ne kadar şey bağışlarsam kendim ortak dolapta kaynak aradığımda daha çok kaynak mı göreceğim yoksa sadece iyilik yapmış mı olacağım? bilen yazarlar yeşillendirirse sevinirim. çeşitli yapılar inşa etmek, derelere, tepelere merdiven, tırmanma kazığı vs. koymak oyunun temel olaylarından biri ve kojima'nın yeni tür dediği başkalarının yaptığı yapıları kullanma, beğeni atma mevzusu oyunda mükemmel işliyor. yeni tür mü bilemiyorum ama single player bir oyunda başkalarıyla yardımlaşmak oldukça keyifli. bundan sonra biraz da spoilerli yazacağım. oyunda size sıkıntı çıkaran 4 husus var. birincisi genel olarak yolculuğunuz sırasında karşınıza çıkan engebeler, dere, ayağıniza takılan taş vs. bir yanlış hareketinizde bütün kargo devrilebilir. bu da oynanışın l tuşunu ileri ittirmekten ibaret olmamasını sağlıyor. ikinci sıkıntı çıkaran olay yağmur. yolculuğu aşırı zorlaştırmasa da kargonuza zarar verebiyor ve üçüncüsü yağmurun olduğu yerde ortaya çıkabilen bt'ler. onlardan gizlenerek ilerlemeye çalışma, bt'ler ortaya çıkınca omzumuzda dönüp duran zımbırtı, havanın çok kasvetli hale gelmesi oldukça yaratıcı olmuş ve bu kısımlarda gerilim oldukça başarılı. yalnız bt'ler sizi yakaladığında en çok bb'nin ağlaması ve kriz geçirme ihtimali canını sıkıyor insanın. dördüncü düşman da kargomuzu çalmaya çalışan insanlar. bunların menziline girerseniz sizi görüp afedersiniz ebesinin körekesinden sizi kovalamaya başlıyorlar. yakın dövüş olayının biraz komik olduğunu söylemeliyim. önden gelen saldırıları blokluyorlar, koşarak yanlarına geçip vurmaya çalışıyorsunuz falan. ama bir yandan aklınız sürekli kargoda olduğu için kaçma çabası içinde oluyorsunuz. yakın dövüşte daha çeşitli şeyler yapabilseydik keşke. rdr2'de iple düşmanın üstüne çullanıp bağlamak harika olaydı mesela. burda da gizlice giderseniz kordonla bağlıyabiliyorsunuz ama oyun stealth oyunu değil ki. bir kere yaptım koca oyunda yani. 3. bölümde düşmanı bağlamaya yarayan bir silah verildi ama bir dakika sürmüyor ondan kurtulmaları. şahsen ben bt'lere de insanlara görünmeyeyim, kargomu sağ salim ulaştırayım düşüncesiyle oynuyorum oyunu. ilerde daha çeşitli düşmanlar ve silahlar çıkarsa aksiyon keyifli hale gelebilir tabi. biraz hikayeye dalıp uzun entry'i sonlandıracağım. oyuna başlamadan önce ana karakterimiz sam'in sessiz bir karakter olduğu eleştirileri üzerine entry girmiştim. evet sam genel olarak sessiz bir karakter hatta bazen soru sorulduğunda bile konuşmuyor ama bomboş bir karakter de sayılmaz açıkçası. onu yönetmekten keyif aldığımı söylemeliyim. alelede bir aktör olsa sevemeyebilirdim ama norman reedus oldukça yakışmış. başka karakterlere gelirsek en ilginç karakter amelie. abd'nin yeni başkanı olmaya çalışan, teröristlerin elinde esir ama ne hikmetse kendisini esir tutanları yok edecek hareketi hologram teknolojisiyle ordan oraya giderek yöneten bir abla. sam'in kardeşi bu kadın ama aynı zamanda bir anne figürü sam için ve bu kadınla sam'in sahnelerinde cinsel gerilim doruğa çıkıyor, nereye varacak iş, ne çıkacak bu abla bilemedim. bb'nin anılarında gördüğümüz mads mikkelsen'in karakterinin diğer karakterle bağı da oynadığım kadarıyla gizemini koruyor. oyunu bitirmediğimden daha fazla hikayeye girmiyor, oyunu her oyuncunun deneyimlemesini tavsiye ederek entry'i sonlandırıyorum.

    -- spoiler ---
  • pc'ye çıktığında bomboş olan ilk 10 saatini pas geçen modu yapılır bunun, o zaman alın oynayın. oyun şuan bu haliyle oynamak demek 10 saatinizi kafadan çöpe atmak demek. hatta modlarla kargoculuk kısımları hızlandırılır daha keyifli hale getirilirse oyun bütünüyle çekilir hale gelebilir.

    şimdi hiç sanat manat diye tatava yapmayın a space odyssey'nin başlangıcındaki o çok tartışılan meşhur siyah sahne bile sadece 5 dakika sürüyordu. buradaysa bomboş 10 saatten bahsediyoruz.

    pc'nin gözünü seveyim haydi modçular göreve. kojima'nın yapamadığını biz yapacağız elhamdülillah.
  • yürüme simülasyonu.
    bundan sonraki yenilik, oturma simülasyonu.

    (bkz: abi herif inanılmaz oturuyor)
  • oyun boyunca kargoları zamanında, eksiksiz ve hasarsız taşıyan ve en çok like alan oyuncuya mng kargo vb yerlerde iş imkanı verilirse en azından oynayanların bir motivasyonu olur dediğim oyun.

    adamlar o kadar saat kargo taşıyacak iş tecrübesi kafadan tamam(bkz: swh)

    edit: beyler başlığı okudum. tamam herkes hata yapar siz de verdiniz parayı oyun patates çıktı. olabilir. ama bırakın bari şurada sizi okuyup inanacaklar almasın.

    saçma argümanlarla savunmayın sırf para verdiniz ve enayi olarak görülmek istemediğiniz için. valla size kimse bir şey demeyecek.

    açık açık dürüstçe diyin ki hideo adına kandık, pre-order'a düştük hata ettik. bakın çok basit
  • kargo simülasyonu şekilde dalga geçilen bir kojima oyunudur.