şükela:  tümü | bugün
  • fallout 2de ve fallout tacticsde bunların akıllandıklarını görürsünüz. hatta size katılabilirler bile.
  • inanmak guc ise de insan'in mutasyona ugramis hallerinden bir tanesidir. ghoul, mutant filan olsun, bunlarin yaninda en korkuncudur. fallout serisinin ilk oyununda inanilmaz guclu iken, diger oyunlarda gucu dusmustur.

    fallout tactics ile, bu yaratiklarin aslinda uygar olabilecekleri ve brotherhood of steel'a katilabilecekleri gorulmustur.

    gerci fallout 2'de de terkedilmis bir vault'da bu turun zeki bir ornegine rastlanabilir.
  • bu guzelim yaratiklarin bir de cocuklari olur genellikle random encounter ile karsilasildigi zaman. bir suru velet deathclaw, "anneeee annneeee" demek yerine "roaharhurr" diyip size saldirmayi tercih edecektir.
  • 1000 exp veren fallout yaratığı.10 dk da bir areada yenilenir, ta ki analarını öldürene kadar.. iyi lvl kasmak için uygundur.
  • yaratıcılarından edinilen bilgiye göre modeli direk tarrasquedan esinlenmiş fallout ırkı. gözleri hedef alarak ateş edilince hayvani criticallar yer.
  • fallout wiki'ye güvenecek olursak, bu sevimli dostlarımız bol radyasyon yemiş sürüngenler imiş, genetik bilimi vasıtasıyla kıçları ve dahi başlarıyla oynandıktan sonra da şimdiki öküzoğlanlar haline gelmişler. bilim mühim olay, bak adamlara...

    bir enteresan bilgi de şey, deathclawların ses telleri yok; fakat insanların konuşmalarını taklit edebiliyorlar aynı bir papağanın yaptığı şekilde. gerçi pek çoğu onu becerecek zeka düzeyine sahip değil tabii, o da ayrı bi mesele.

    fallout 2'de, vault 13'te karşılaştığımız zeki deathclawlar ise enclave tarafından bildiğin düz deathclaw'ların fev'e maruz bırakılması vesilesiyle ortaya çıkmış bir tür. bu işlem zekalarını oldukça geliştirmiş elemanların, çoğunlukla sekiz yaşındaki bir çocuğun düzeyine erişebilir olmuşlar; hatta bazıları senin benim gibi almış yürümüş, çok acayip tatlar yakalamış.

    son bi havadis, fallout canon'una göre fallout 2'nin sonunda sağ kalan sadece iki tane akıllı deathclaw var, biri eğer yanımıza aldıysak goris, diğeri de navarro'da, doctor schreber'in yanındaki xarn. zira frank horrigan tarafından yönetilen bir enclave timi daha sonra vault 13'ü basıp hepsini öldürüyor.
  • fallout 1 ve 2 de öyle bir korku-saygı edinmiştir ki bu ırk, olurda fallout 3 te deathclaw sanctuary'i kesvederseniz, arkanızı sk gaming üyesi cs'ciler gibi hızla dönüp öyle bir kosarsınız ki, anlatılmaz yasanır.

    lvl 20 de tekrar gelinmiştir bu alana, hepsinin kökü kazınmıştır ancak korku baki kalır.hiçbir oyundaki atmosfer boneyard'daki reaper afisinin altında iki deathclawla kapısmanızın verdigi tırsıtıcı etkiyi yakalayamamıstır kanımca.
  • fallout new vegas'ta kabus olmuş yaratıklar. bir yerden sonra "bunca level sahibi oldum, artık gideyim de bir iki deathclaw bakayım" diyorsunuz, sonra dediğinize diyeceğinize pişman oluyorsunuz, zira ebenizinkini tersten görüyorsunuz, ananızdan emdiğiniz radyasyonlu süt fitil fitil burnunuzdan geliyor. fallout 1'de "zor döversin" fallout 2'de "pis döversin"* fallout 3'te "eh, döversin" olarak anılan bu yaratıklar bu oyunda kesinlikle "nah döversin" hatta "yarrak döversin" kategorisindeler. kaçın.
  • fallout new vegas'ta olanları bildiğin immortal olan radyasyon harikası yaratık.. evet cidden envai çeşit mermiyle denedim yemiyor.. ancak sonradan araştırdım ki, bunlar sniper'la temizlenecekmiş.. onu da deneriz bi o kaldı zaten.. bi de biri bana new vegas' ta bunların inini nasıl temizlediğini söyleyebilir mi acaba? yok yani içeri girer girmez 2 tanesi kapıda karşılıyor ''buyursunlaaaarr hoşgeldiniiizz..'' diyerek de.. istediğin silah olsun elinde nişan alıp vurana kadar ölüyorsun zaten..
  • fallout new vegas'ta kendileri için tek çözüm yüksekçene sneak skili ya da direkt stealth boy + anti materiel rifle ya da energy weapons sevenler için gauss rifle'dır. unarmed kullanıcılarına ballistic fist yahut displacer glove, melee kullanıcılarına thermic lance ya da super sledge tavsiye edilse de, bu dayılar melee mevzusunda siz giderken beşinci turu attıklarından adı geçen silahları kullanmak imamın kayığına binmekle sonuçlanacaktır, tavsiye edilmez. kapalı alanlarda stealth boy kullanımı ve sneak attack criticallerle hakkından gelinen deathclawları, açık alanlarda (quarry junction ya da gypsum train yard gibi) halletmenin yolu basittir: location location location, zira dayılar rampa taş kaya tırmanmayı bilmediklerinden, çıkamayacakları bir yer bulunup, çömelinip beyinlerine mümkün olduğunca uzak mesafeden ve mümkün olduğunca sneak halinde kalarak (sneak attack critical güzel bir şeydir) mermiyi ver etmek en kısa ve temiz çözüm olacaktır.