şükela:  tümü | bugün
  • gilles deleuze için sergisi kapsamında, muhtemelen ali akay'dan çıkma metinden özet mahiyetinde bir iktibas:

    "(...) deleuze’ün ve guattari’nin, kafka’nın bir kapısından başlayan eserlerinin bize açtığı olağanüstü bir kapı var. o da minörlük kapısı. deleuze ve guattari bize minör bir politikayı düşünmenin imkânını verdiler. minör-oluş, azınlık-oluş, kadın-oluş. o halde, bir kapı aralandı. o da minör-oluş kapısı."

    metnin tümü: http://www.akbanksanat.com/…ksm/aksm_exhibition.asp adresinden okunabilir.
  • alt başlığı : deleuze ve guattari üzerine bir inceleme. ronald bogue. birey yayınları. kasım 2002. çeviri: ismail öğretir - ali utku.

    bir alıntı: (nietzsche ve felsefe eseri konusunda)
    "aktif bireyin sağlığının korunmasında can alıcı olan şey, aktif güçler bir dış uyarıya bir karşı-eylem oluşturuyorken aynı anda reaktif güçlerin duyum ve etkilerini bilinçdışına çeviren olumlu bir unutma gücüdür. reaktif bireyde unutma gücü, her nasılsa zayıflar ve reaktif güçlerin duyumları ve duyguları acı veren ve olağanüstü bir hafızaya gömülmüş hale gelir... 'yapabilecekleri şeyden ayrılırlar'"
  • hangisinin daha iyi bir şizoanalist olduğu tam olarak belli olmayan ikili.

    bu konuda okuduğum en güzel yazı da şudur
  • ali akay'ın "bir düşünce macerası" alt başlığıyla gerçekleştirdiği söyleşi serisidir:

    1. bölüm
    2. bölüm
    3. bölüm
    4. bölüm
    5. bölüm
  • ikili düşünür, ikili yazar. köksap terimini biyolojik anlamdan kasıt daha çok yaşamsal analizler üzerine vurgulamış olan filozof ve psikiyatris.
  • deleuze ve guattari'nin rizom metaforu alternatif medya yaklaşımlarına yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. alternatif medyaya rizomatik olarak yaklaşmak, kamu ve ticari medyanın sık faaliyet göstermek zorunda olduğu, daha katı yollardan farklı olarak (topluluk) medya yasalarla sınırlamayı zorlaştırır. böylece bağımsızlıkları garanti altına alınmış olur. rizomun bir dizi özelliğini sıralarken; bağlantı ve heterojenik ilkeler, çeşitlilik, anlamlandırılamayan kopma ve kartografya olarak sıralar. çokluk kavramı rizomu, her biri belli kurallar dizisine uyarak işleyen ögeler temelinde değil de kuralları sürekli yeni ögelerin eklenmesinden ötürü devinim halinde olan bir şey olarak şekillendirir. anlamlandırılamayan kopma ilkesi, bir rizomun birden ortadan kaybolabileceği, kopabileceği, dağılabileceğine fakat eski köklerinin birinden ya da yeni köklerinden tekrar başlayabileceği anlamına gelmektedir. kartografya ise sürekli değişime elverişli, birden çok girişi ve çıkışı olan bir kişi ya da toplumsal bir grup tarafından üstünde yeniden işlem yapılabilen, tersyüz edilebilen yapısına vurgu yapmak için kullanılmıştır.