şükela:  tümü | bugün
  • bir grup isviçreli bilimadamı tarafından, insan türünün ''doksanlar sonu türkiyesinde parlayan, genelde arabesk-fantazi-pop türlerinde yapıtlar vermiş, genç şarkıcı bayan'' örneğinde sıkça rastlanan bir sendrom. isviçreli bilimadamları bu çalışmalarında tam 10.000 bayan şarkıcının klibini izlemiş, her klipte istemsizce yapılan bir sürü ortak, anlamsız hareketler saptamışlardır. bu sendromun görüldüğü hastaların kliplerinde her daim minimum hareketle maksimum iş yapabilme çabası göze çarpmıştır. çalışma grubu başkanı profesör wagner söz konusu sendromun tıp literatürüne geçişini şu sözlerle anlatır:

    '' birkaç yıllık gözlem ve deney sürecinin ardından tam tamına 10.000 klip izlemiş bulunduk. herbirini ayrı bir özen ayrı bir ilgiyle inceledik. bayan şarkıcıların, kliplerdeki muhtelif hareketlerini karakter/kalıtsal faktörler/zeka/sosyo-kültürel ortam/dönemsel müzik piyasası/erol köse-şahin özer parametreleriyle karşılaştırıp gen haritalarını çıkardık. sendromun ismini ise belirlediğimiz obsesif hareketeri kliplerinde en çok işleyen kişiye atfen belirledik. ortaya çıkan sonuçlara bir bakacak olursak:

    harmonik hareket yapan omuzlar: bu, kliplerde en sık rastladığımız hareket. incelediğimiz bayanların çocukluklarına indiğimizde onların, zamanında, sarki söylerken iki yana sallanma hareketi yapan ufak birer kız çocuğu olduğunu gördük ve bu bizi çok şaşırttı. sanırım bu hareketin kaynağı da buraya dayanıyor.

    muhtelif el kol hareketleri: en meşhuru, ' şimdi ben seni bıraktım oğlum, bak günümü gün ediyorum. ' anlamına gelen nispetli şarkılarda elin üst yüzünü dışarıya doğru ileri geri sallama suretiyle yapılan harekettir. kamera yüze zoomlu iken elleri yüzün önünden yavaşça geçirme, salınma halindeki vücudun iki elle karşılıklı olarak okşanması diğer populer hareketler arasında.

    sürekli sallanan ve açısı değiştirilen boyun ve kafa hareketi: genelde arabesk şarkıların kliplerinde görülür. şarkıcının gözleri kısıktır, kafa kısmı ise ' aah ah çok pişmanım şimdi ' ya da ' ha ha ha pişman oldun mu şimdi ' dercesine sağa sola, ' bak ben sana demiştim ama ' dercesine yukarı aşağı sallanır sürekli.

    kıvrak kalça hareketi: sandalyede oturulup sadece kalça ve sırt kısımlarının kıvrıltarak yapıldığı hareket türüdür. candan erçetin bu hareketin öncüsüdür.

    liseli kız edasıyla yapılan bacak sallama hareketi: yatar ya da uzanır vaziyette çekilen kliplerde sık görülen bir hareket türüdür. gülben ergen, petek dinçöz hatta bir dönem hülya avşar bile girişmiştir bu tip hareketlere. şarkıcılar, bu sayede klibe şirinlik kattığına inanır. ''
  • sıklıkla rastlanılabilir günümüz hatunlarında. şöyle gelişir;

    adım 1:

    ilişki başlar, aşık olur.

    adım 2:

    ilişki biter, terk edilen taraftır.

    adım 3:

    biten ilişkiden sonra her yerde, "ahaha hiç de umrumda değil ki, unuttum bile" şeklinde açıklamalar yapar (demet akalın şarkılarında, ayşe/fatma/hayriye sözlükte, vs..).

    tabi... unuttuğu ya da umursamadığı şey için zaten insan sürekli bir şeyler deme ihtiyacı hisseder. "ulan madem umrumda değil, neden söylediğim 10 kelimeden 9'u onunla ilgili olmasın ki?" diye düşünür. komik olur, farkında olmaz.
  • insanda biten ilişki sonrasında belirir. genelde sensiz de yaparım sana ihtiyacım yok, gittin de ne oldu bak yerin hemen doldu, sen olmadan da yaşarım, intikamım acı olacak mna koycam ortalığın gıpta edeceksin tripleri, şımarıklık ve görmemişlik belirtileri gösterir. bunun ilacı emre aydın sendromudur, çivi çiviyi söker hesabı. ikisi sendrom da ben uzak olsun arkadaş.