şükela:  tümü | bugün
  • 2018 tarihli danimarka yapımı gerilim filmi. eski bir polis memuru olan ve bizdeki 112 benzeri bir acil çağrı merkezinde çalışan asger holm'un kaçırılan bir kadını bulma ve zamana karşı yarışmasını anlatıyor. zaman geçtikçe, olayın tahmin ettiğinden daha büyük olduğunu anlıyor ve biz izleyiciler de gerilimin içine çekiliyoruz.

    filmin başrollerinde jakob cedergren, jessica dinage ve omar shargawi var.

    https://www.imdb.com/title/tt6742252/
  • kendi imkanlarınızla evde de çekebileceğiniz bir danimarka yapımı. film diyemiyorum, evet senaryo var ama onun dışında da pek bir şey yok. yani sesi kapattığınızda ekranda izleyebileceğiniz hiçbir şey yok. bu tip tek mekanda geçen tek oyunculu başka filmler de izledim, beğendiklerim de oldu ama bu film baya zayıf kalmış.

    --- spoiler ---

    gerçek danimarka bu mu bilmiyorum ama 112'ye gelen telefonlara (sarhoşlar, uyuşturucu kullanıcıları ve hayat kadını mağdurları) ve memurların tavrına bakınca cidden hayal kırıklığına uğradım. artık kafada nasıl bir kuzey avrupa imajı oluştuysa, bacağı kırılan kıza ambulans helikopter gönderirler diye beklerken, baya esat karakolundan polis memuru mustafa gibi 'taksiye bin git.' dedi ya la adam...

    --- spoiler ---
  • tek mekanda gecen guzel bir iskandinav gerilim filmi. acikcasi suan yeni bitirdim ve hala etkisindeyim. nasil basladi ve bitti anlamadim, hic bir bos an yok filmde, her ani dolu dolu. en son bu tadi (bkz: locke) filminde almistim, tom hardy cok guzel oynamisti. bu filmde de jakob cedergren rolunun hakkini veriyor.
    kisacasi benim acimdan gayet basarili ve tavsiye edebilecegim bir film.
    öyle anlar vardi ki, nefesinizi tutuyor ve kaliyorsunuz. guzel bir tek mekan senaryosu.

    --- spoiler ---

    en fena sahneler;
    asger in mathilde ye oliver in yanina gitmesini söylemesi ve polislerin asger e oliverin ölduruldugunu söylemesi.
    iben nin oliver i karninda yilan oldugu icin agladigini dusunerek öldurmesi ve bu farkinda olmamasi.

    --- spoiler ---
  • filmin tamamı bir polis memurunun acil çağrı merkezinde yaptığı konuşmalardan ibaret. film boyunca sahnede yalnızca tek bir mekan ve tek bir oyuncu görüyoruz. hikaye akışı sizi ekrana kitliyor ve diyaloglar sırasındaki arkadan gelen sesler o kadar yerinde ve kaliteli ki sadece telefon konuşmasından dinlediğiniz olayların adeta içinde yaşıyor, iliklerinize kadar hissediyorsunuz.

    film hayalgücünü fazlasıyla harekete geçiriyor. sonuna kadar nefes almadan izletiyor.