şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: rast gelmek)
    uygun olmak, $ansli bir kar$ila$ma ya$amak.
  • uyumlu olmak anlamında da kullanılır..(bkz: davul dengi dengine calar)
  • (bkz: denk gel)
  • karşılıgının aynı olması.
    (bkz: tekabul etmek)
  • ya çok yoruldum uykum da geldi birazdan yatacağım ama demin işerken bu denk gelme hadisesini düşündüm. kafam karışık da. 2 hafta önce babamın dükkana hırsız girmeye yeltendi tamam mı. 3 kişiymiş. çingeneler. bunlar böyle tekelleri patlatıyorlar, sigaraları topluyorlar, kasada para varsa onu da alıyorlar, gidiyorlar. bir iki gün sonra şaka yaparcasına soydukları dükkana gidip "abi sigara lazım mı? marlboro var 2 lira." diyorlar yüzsüz yüzsüz. nereden bulduğunu sorduğunda, "orasını boşver sen, en son 1.50'ye bırakırım alıyo musun?" diyorlar. senden çaldığını sana, olmadı 100 metre ötendeki komşuna satmaya çalışıyor, işleyişleri bu. 3 kişilermiş dedim ya, "sen nereden biliyosun?" diyeceksiniz. bilirim çünkü komşu esnaf görmüş. e nasıl görmüş? çünkü sabahın 6'sında patlatmışlar dükkanın camını. ki yaz geldi saat 5 gibi hava aydınlanmış oluyor. neyse bir dünya olay, anlatmayayım şimdi. neticede soyamamışlar, bir asma kilit ile cama mal oldu bize. hatırlat ama bi ara anlatırım çok ilginç işler.

    "ulan..." dedim, "her pisliğin altından bu çingeneler çıkıyor.". dünyanın gelişmiş kısmının bize nasıl baktığını anladım o an. "çingeneler olmasa ne kaybeder istanbul?" dedim. hiçbir şey. bilakis büyük oranda huzur kazanabilir. deli gibi de ürüyorlar. sürekli çiftleşiyorlar. sevgilinle yolunu kesen bu, bir şey satacaksa sakız gibi yapışan bu, almazsan pis pis küfür eden bu, çekip çekip musallat olan bu, dükkana girip şunu versene bunu versene diyen bu, sömürü bunda, itlik uğursuzluk bunda, sahtekarlık yalan dolan bunda, taciz bunda, gasp bunda, hırsızlık bunda. yok yok yani. etik diye bir şeyin e'si yok ibnelerde. 15 lira dediği çiçeği 2 liraya alabiliyorsun. ama faşistçe, ama mide bulandırıcı, düşüncem yerden yere vurulabilir velhasıl gerçekler bunlar, içimden gelen de bu. böyle bir yok etme güdüsü geliyor, inceden amerikanlaşıyorum. "lan bu 3 denyoyu katletsen, bi de hayatın kayar ha." dedim. babam dükkanda olmadığı için ya da karşılaşmadığımız için şanslı olduğumuzu düşündüm. ve o an "denk gelmek" geldi aklıma. kanundaki eksiklik bu! ne senin dediğin ne benim dediğim işte ikimizin ortası! elden gel!

    geçen sene de evde hırsız tehlikesi atlatmıştık (vakti olan okuyabilir o da enteresan bişidi hırsız/@radioheadbanger iyi kısa film olur bunlardan) o zaman da gerginlik yaşamıştık epey. denk gelsem onu gerçekten katledebilirdim. sonra uğraş dur. bu yüzden kanunlarla "denk gelme hakkı" tanınmalı, bi nevi nefsi müdafaa. denizde "sahibi yoksa sahibi benim" kuralının olması gibi bişi. polis senden önce mi buldu, oki. kanunlarla yargılanmasını sağlasın. ben polisten önce mi buldum, kemiklerini kırabileyim. "polis bulsaydı kardeşim, engel olsaydı?" diyebileyim. bence çok süper. zaten tesadüf diye bir şeyin olmadığına kesinlikle iman ediyorum. bugün şu taksim'deki köpek olayını okuyunca da aklıma geldi. sıkılgan portakal yüz kere söylesen de anlamıyor bazen, her olayda böyle saçma sapan mail'ler fwd'lıyor. yalnız başıma olsam çok riski yüksek değilse dalar köpeği kurtarırdım ama yanımda kız arkadaşım gibi bişi olsa en fazla yapmayın kardeşim deyip belki polisi arardım. hayat böyle bişi yani denk geldiğini sandığın her şey senin olması gerekenin. o yüzden polis kanunları uygulamak için çabalayacak benim özgürlüğüme zincir vurmadan. ben denk gelirim de önce davranırsam da mahkemede sorun yaşamayacağım bu kadar basit. ha sonra bakılsın yine haklı mıyım haksız mıyım diye haksız çıkarsam yine beni atsınlar içeri ama varlığının zarardan başka bi anlamı olmayan adamın şeklini değiştirdim diye elimde kaldı diye bana kızmasınlar. risk alan o oluyor, ama aldığı risk elinde patlayınca suçlu sen oluyorsun. iddaa yatan kuponların parasını iade ediyor mu ki lan? yok öyle bir şey.

    denk geldi mi senindir abi. kanuna teslim etme demiyorum hobi olarak yine et ama ondan önce istediğini yap. yolda musallat olanlarda falan da öyle illa hırsızlığa gerek yok. ben bilmiyor muyum yerde duran tahtayı alıp beline beline vermeyi sanki? niye vermiyorum? onu düşündüğümden mi? alakası yok. eşek kadar olmuş adamı topluma kazandırma geyiğiyle hiç uğraşamam peygamber değilim. sikmişim toplumunu ya ben toplumun çok mu sikindeyim. her gün midem bulanıyo zaten bu amına kodumun hasta dünyasında. hatta karışmasın mümkünse topluma. yine benim başım ağrır diye sessiz sedasız sallamadan geçiyorum. n'oluyor onların da götü kalkıyor, bir şey sanıyorlar kendilerini, kimse dokunamaz sanıyorlar. denk gelme kanunu ise öyle değil işte. hem onun açısından da bir denk gelme söz konusu oluyor, adil yani. benim gibi bir manyağa denk gelmiş oluyor. bu sefer kaderinden kaçamayan o oluyor. süper olay. zaten kanun dediğin şeyin ta amına koyim. insan insana ne yapıp ne yapamayacağını buyuruyor. koca evrenin kozmik dengelerine mi karşı geleceğiz ya! valla çarpılırız. denk gelmişiz işte bu kadar olur! vur kafasına akıt pekmezini. biliyorum çok ütopik ama düşünesi bile güzel. cıs fink ebauğ'dit.
  • karşı karşıya olmadan da karşılaşmayı mümkün kılar. karşı kıyıdan bu kıyıya bir dalga getirir, götürür bu kıyıdakini karşılığında.
  • marmaris yöresinde ıpıraz denilir.
    (bkz: marmaris ağzı ve terimleri sözlüğü)
  • her şeyin başladığı nokta. hayatlarımizi bir şekilde denk gelip tanıştığımiz konuştuğumuz paylaştığımız insanlar değiştiriyor. tesadüf oluyor denk geliveriyoruz guzellesiyoruz. tesadüf oluyor denk geliveriyoruz o kadar da güzel olmuyoruz.
  • karşılaşmak, haphap gelmek.

    bakın koronavirüs aşısı (covid-19 aşısı) belki de kapıda. 2020 yılında büyük değişimler geçidindeyiz. yüz yılda bir olan salgına* (yapay yaratılmış bile olsa, o eşiğe) denk gelmek müthiş. yalnız burada tipik macera merağında değil, gerçeğin/tarihselin yükü altında ezilebilir olduğum hissindeyim. (bkz: coronavirus/@ibisile)

    (ilk giri tarihi: 25.10.2015)

    (bkz: bedebedenk)