şükela:  tümü | bugün
  • "haklisin.. ama sen hiç hata yapmadın mı?" der türkan.. sonra 5-10 adim atar.. kadir onca küskünlüğe, onca nefret'e rağmen merdivenlerden usulca inen türkan şoray'in arkasindan seslenir "türkan!" diye.. ve işte biz bu filmlerle büyüyenler hep o arkamizdan seslenmeleri bekleriz.. hep halden anlamalarını, o içerdeki minicik aşk ateşinin tek bir lafla "sen hiç hata yapmadın mı?" denilerek tekrar yakilabileceğini inaniriz.. çünkü biz türkan gibi hatalar yapmışız, kadir inanır gibi sevmiş ve nefret etmişizdir..
  • 76daki turkan soray- kadir inanirli olanini izliyordum bir yandan is icin sabahlarken. ulen diyorum bu diyaloglari bir yerden hatirliyorum ama cikaramiyorum. vikipedi girdisi yok filmin, hicbir yerde de yazmamislar, isi gucu biraktim odanin icinde dort donuyordum ki dank etti: resmen gilda bu. yani sahne sahne, replik replik cevirmisler. sevenler gildayi da izlesinler, zaten turkan soray da bizim rita hayworthumuz degil mi (ikisinin de gencligi cok guzel ama rita hayworth ayri bir guzel. oyle brezilyali ic camasir mankenleriyle buyumus gencler anlamaz)

    bu arada gilda'yi seven, film noir olayina dalsin acilen. ben birkac yil once daldim, hala cikamadim, fotr sapkayla, jaluzilerden iceri sizan neon isiklarinin onunde sigara icmekten baska birsey yapamaz oldum.

    hatta devlerin askindan once de ayik tutsun diye cuneyt arkin'in bombaci filmini izledim, biraz yakinsamaya calismislar noir'a ama calistikca uzaklasmislar, fantastik noir olmus. icinde travesti samuray barindiran bir yapima baska sifat yakismaz zaten, onu da izleyin youtubedan.
  • bu filmde akılda kalan en sağlam sahne kadir inanır la patronun ilk yakın temas sahnesidir. patron fenalaşır, bu sırada sevgilisi nooldu falan derken kadir inanır kadını iter ve ve adamın elinden tutar. patronla kadir bi anda burun buruna gelirler. orda öyle bi bakışma vardır ki sanki adam beş saniye sonra kadir inanırın dudaklarına yapışçaktır. türk sinemasında hele ki kadir inanırla geçen en ilginç sahnelerden biridir...
  • binlerce türk filmi izledim, şu filmdeki türkan şoray - kadir inanır'ın tutkusunu hiçbir yerde görmedim. türkan şoray sen nasıl bir kadınsın, bir insan aynı anda nasıl hem güzel,hem çekici, hem inanılmaz masum , hem de çok dişi olabilir. diğer yandan kadir inanır'ın haşin bakışları,tüm film boyunca.. türkan'ın onu terkederken yazdığı mektuba bakıp bakıp, bir yandan geçmişi hatırlayıp nefret etmeye çalışması ama bir türlü edememesi..ve filmin başkaları klişe dese de en kült sahnesi;
    -beni seviyorsun
    -sevmiyorum
    -seviyorsun
    -sevmiyorum
    -seviyorsun
    -sevmiyorum,sevmiyorum,sevmiyorum!
  • türkan şoray ve kadir inanır'ın başrollerini paylaştığı, türkan şoray'ın hayranlıkla seyredilebileceği 1976 yapımı film. filmin sonlarına doğru kadir inanır'ın türkan şoray'a naif bir ''türkan'' deyişi vardır ki akıllara zarar. içimizin yağları erir, yüreğimizin yayları gevşer!

    --- spoiler ---
    tarık:bak aynaya,iyi bak! resimdeki kız var mı orada?bak da oyle al agzına sevgiyi. bu resme neren benziyor senin? sen bu resimdeki saf kız mısın?fotograftaki temiz kızdan ne kalmış geriye soylesene! o saygıdeger bir kızdı, sevdigim kızdı. sen ise para diye bütün güzelliklere lanet okumuş bir fahişesin!

    (türkan'ı kolundan tutar ve duvarda yer alan ayrılık mektubunu göstererek)
    gel!ya bunu da gordun mu, bunu da okudun mu haa? ben her gün okuyorum ve senden her gün biraz daha nefret ediyorum. şimdi defol defol!

    türkan:haklısın. ama sen hayatında hiç hata yapmadın mı?

    (türkan son bir kez tarık'a bakar ve ağlayarak merdivenlerden indiği sırada o vurucu ses gelir)
    tarık : türkan!
    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    türkan şoray-kadir inanır filmlerindeki üçüncü kişinin önemini birkez daha hatırlatan eser. nasıl ki selvi boylum al yazmalım ahmet mekin'siz olmazsa bu film de savaş başar bu kadar başarılı olmasa insanı bu kadar etkileyemezdi. tüm film boyunca psikopat ruhlu süreyya karakterini ustaca kurup son sahneye getiren başar'ın son sahnede "bırak gitsinler, onları hiçbirşey durduramaz, onlar ölümü bile aşmışlar" demesiyle film son dumurunu yaşatır, zirveye ulaşır, neden devlerin aşkı olduğunu biz orada anlarız. gerçi o yandan bu yandan (gilda'ya fazla benzemiyor mu?) çal çırp metoduyla oluşturulduğu aşikardır ama yine de klasik yeşilçam filmi denen şeyin en kusursuz ve akılda kalan örneklerinden biridir. emeği geçen herkesin ellerine sağlık, üstat savaş başar'ın da mekanı cennet olsun.

    --- spoiler ---
  • cahit berkay'dan tüm yollara serilmiş bir ısparta halısıdır. çiğnendikçe devleşir.
  • oyuncuların bol miktarda birbirine ayar verdiği izlemekten bıkılmayacak film. şoför tarık ile manikürcü türkan'ın yasak aşkını anlatan film. türkan şoray ın her karesinde biraz daha güzelleştiği nefes kestiği film. cahit berkay ın enfes müziğiyle zenginleştirdiği film. yan rolde rahmetli savaş başar ın bol bol sahne çaldığı, çok ama çok üstün bir performans sergilediği film.
  • o enfes müziği eşliğinde şu replikleriyle hayat bulur ara ara;

    -türkan (türkan şoray)
    + tarık (kadir inanır)

    - neresinden başlayacağımı bilemiyorum... belki, belki zamanı unutup gerilere dönmeli..
    +bunları söylemek için mi çağırdın
    - beni ne kadar, sevdiğini bugün anladım tarık. beni kurtarmaya geldiğin zaman.. bana sarıldığında titrediğini hissettim.. seviyorsun hala, anladım bunu tarık, tıpkı eskisi kadar, tıpkı eskisi gibi....
    + eski yok artık. seni süreyya için getirdim, daha paralı bi iş buldum, artık ben de zengin olacağım.
    - yalan! söylesene yalan değil mi!
    + seni süreyya'ya götürdüm, karşılığında yeni bi iş buldum kendime, koskoca bi ortaklık, hepsi bu!
    - yalan söylüyorsun, oraya benim için geldiğini biliyorum!
    + oraya zengin olmak için gittim!
    - hayır inanmam, iyi tanırım seni, bütün bunları para için yapamazsın sen.
    + neden, ben de senin gibiyim artık, eski türkan gibi; gözü yükseklerde, gözü parada...
    - ....
  • insanın evinde arşivinde kesinlikle bulunması gereken türk filmlerindendir. akla estikçe izlenmeli, özellikle finalinde ağlanmalıdır. sırf türkan şoray'ın en güzel haliyle boy gösterdiği filmlerden biri olduğu için bile izlenebilir.