şükela:  tümü | bugün
  • (zorunlu x+1 esprisi)
    diablo 3'ün nasıl olacağını bilmiyorum, ama diablo 4 taşlar ve sopalarla olacak.
    edit: kafanıza kafanıza.
  • activision/blizzard tarafından yapılacağı için hiç umudum yok.

    bitti öyle pre order yapıp milyonlarca euro'yu daha ürünü görmeden cebe atmak.

    d3 ile yenen kazığı unutmuş değiliz.

    bu saatten sonra o hikayeyi toplamanız falan da %99.9 oranında imkansız.

    hala kulaklarımda yankılanıyor ya orospu çocukları:

    "look! more hidden footprints!"

    ananızı sikeyim

    4 le uğraşacağınıza 2'yi ve 1'i remaster edin.
  • blizzcon'da açıklananları toparladım :

    skill pointler dışında talent'lar varmış. talent olayında deep customization olacakmış.

    rune'lar geri dönüyor ( d2 tarzı olacakmış ).

    pvp var bu sefer.

    şimdilik 3 class var bu ilerde diğer class'ları da göstereceklermiş . toplam kaç tane olacak şimdilik bilinmiyor.
    edit : ich habe meine brille vergessen mesaj attı toplam 5 karakter olacağı açıklanmış. ben orayı kaçırmışım pardon.

    gidilecek yerler : scosglen ( sanctuary'in kuzey doğusu, buzlu yerler. arreat'ın olduğu yer değil, orası kuzey batıda), fractured peaks ( lilith'in yıkımından sonra monk'lar buraya sığınmış ), dry steppes ( çöllerle kaplı kurak yer. caldeum ya da lut gholein değil burası, scosglen'in güneyi ), hawezar ( bataklıklar, çamur, derin ormanlar ve cadılarla kaplı mekanmış ) ve kehjistan ( diablo 3'deki caldium'un olduğu yer).

    şimdilik açıklananlar bunlar. tabii ilerde değişebilir.

    konu : mephisto'nun kızı lilith geri dönüyor. kendisine tapınan insanlardan kendine bir tarikat kuruyor. dünya'ya yine iblis sürüsü geliyor.

    lilith kim kabaca anlatayım; mephisto'nun kızı ve ınarus'un eski sevgilisi. zamanında eternal conflict (melekler ve iblislerin bitmek bilmeyen savaşları )'den bıkıp usanan lilith kendi gibi düşünen melek ınarius'la world stone'u çalıp sanctuary'yi yaratıyorlar. orada da aşk meşk işine girip çoluk çocuk peydahlıyorlar. bu çocuklar insan, daha doğrusu nephalem'lar aslında. sonrasında ınarius'la araları bozuluyor ( mesele kabaca insanlar. onların gücü onlar hakkında ne yapılması gerektiği). sonunda ınarius lilith'i sürgün ediyor. black abyss'e yolluyor. diablo 4 trailer'ında geri gelişini görüyoruz.

    şu anki haliyle bile gayet leziz duruyor bence. bakalım ilerleyen günlerde daha da ayrıntıya sahip olacağız.

    ps : diablo sanctuary https://eksiup.com/p/gv285657m2jy
  • beyaz keltosun ismi rathma merak eden varsa. lilith ve inarius 'un oğullari, ilk nephalem ve ilk necromancer. mother derken ciddi yani:)
  • şu an yazıcıoğluna gidilse herhangi birinin ellerinde bulunduğunu iddia edebileceği oyun.
  • vuruş hissinin bu tip oyunlar içinde en "başarılı" olduğu oyun. bilmeyenler için azıcık açıklayalım: bu tür oyunlarda bir yaratığa vurulduğunda ses efektleri ile, vururken yaratığın arkaya doğru ya da yanlara doğru çeşitli şekillerde sarsılması ve bununla alakalı diğer animasyonlar, bir de silahın da vururken oluşturduğu efekt, buna bağlı olarak da ortaya çıkan kan ve parçalanma efektleri. bu saydıklarımın hepsinin toplamının oluşturduğu daha çok animasyonlarla alakalı hisse "vuruş hissi" diyebiliriz. bu konu, aslında bu tip oyunları keyifli yapan en önemli unsurlardan biridir. diablo serisi bu konuda diğer arpg lerin epey önünde. "vuruş hissi" sözüyle ne kastediliyor bir örnek verelim: örneğin titan quest ya da torchlight oyunu ile diablo 3'ü kıyaslayalım. titan quest'te yaratığa vurduğunuzda sanki yaratık hiç darbe almamış gibi dimdik önünüzde durup size vurmaya devam eder. diablo 3'te ise vurduğunuzda yaratıklarda arkaya, yanlara doğru bir sarsılma efekti vardır, işte bu "vuruş hissi" denilen şeyi ortaya çıkaran unsurlardan biridir. titan quest'te bu "sarsılma" efekti hiç yoktur, yaratıklar sadece ölürken sağa sola uçarlar, darbe alırken değil. grim dawn ve path of exile'da ise bu efekt vardır ancak diablo 3'tekine kıyasla daha katı, odunsu ve tek tiptir.
  • casual'lardan başka kimseyi heyecanlandırmayan oyun. başlığa baktım 13 sayfa boyunca yok şöyle heyecanlandırdı, yok böyle umut verdi diye sallayıp durmuşlar. bir hype trenidir gidiyor. gerçekler hiç öyle değil maalesef. o zaman diablo 4 dosyasını tüm gerçekliği ve çarpıcı detaylarıyla masaya yatırıyoruz.

    blizzcon'da maalesef hatalarından zerre ders almamış bir blizzard ile karşılaştık. şu an için herkes umutsuz ve endişeli, path of exile cephesi de bayram ediyor.

    öncelikle oyun sinematikleri enfes, blizzard bu konuda dünyanın en iyisi, diyecek hiçbir şey yok.
    oyunun grafikleri nispeten daha kabul edilebilir seviyeye çekilmiş. path of exile kadar olmasa da diablo 3'e kıyasla daha karanlık diyebiliriz. menüler ve inventory, genel olarak kullanıcı arayüzü bana göre hala berbat. diablo'dan çok mmo ruhu taşıyor. renkli menüler ve sadece iki kare kaplayan çift elli silahlar kawaii kültürüne ve asyalı oyuncu kitlesine selam çakıyor. ama hadi bunlara takılmayalım.
    bence oyunun en iyi tarafı diablo 3'teki akıcı oynanışın daha akıcı hale getirilmiş olması. blizzard'ın en iyi yaptığı bir diğer şey de bu. özellikle space tuşuna eklenen kaçış yeteneği yağ gibi çalışıyor. tepki süresi ve attack cancel etmesi tek kelimeyle harika.

    ancak,
    diablo 3'ü kötü yapan asıl problemler oyuna karanlık filtre eklemekle çözülmüyor...
    blizzard ya olan biteni idrak edemiyor ya da para hırsıyla (bkz: activision) fanları iyice aptal yerine koyan bir şirkete dönüştü.
    zira bunca şikayete rağmen, bir hack and slash oyununa dair en önemli konu olan, diablo 3'teki leş ötesi eşya sistemi neredeyse aynen duruyor. ısrarla mmo'lardaki bayık eşya sistemiyle diablo oyunu yapmaya çalışıyorlar. diablo 3'e dair başlıca şikayet konusu olan, yaratıcılığa imkan tanımayan, benzer affix'lerin etrafında dönen, normal/magic/rare eşyaların kullanımına imkan tanımayan, kendini tekrar eden sıkıcı eşya ve crafting sistemleri.
    tüm itirazlara rağmen hala ancient legendary'lerden, mythic ve ticareti mümkün olmayan account bound eşyalardan bahsediliyor. diablo 3'teki önceden belirlenmiş end-game eşya setleri ve forced meta mantığı aynen duruyor anlayacağınız. sadece set'lerin yerini legendary'ler almış gibi görünüyor.
    diablo 2'deki eşsiz eşya sisteminin önemini anlamak için alkaizer'ın şu videosunu izleyebilirsiniz:
    https://www.youtube.com/watch?v=0_zxmslexeu

    bir diğer büyük problem. hatta felaket. cross-platform hayalleriyle, telefon oyunu basitliğine indirgenip iyice aptallaştırılmış, mana değil cooldown'lar üzerine kurulu bir yetenek ağacını ve attack/defence sığlığına indirilmiş stat düzenini oyunculara pratik oynanış diye kakalamaya çalışıyorlar. quin'in diablo ekip lideri joe shelly ile yaptığı röportajda oyun yayınlandığında göreceğimiz yetenek ağacının bundan çok farklı olmayacağını öğreniyoruz. hatta diablo 2'yi zerre özümsememiş, hardcore diablo 2 fanlarının ne istediğini hiç anlamamış bir çalışanla karşılaşıyoruz
    https://www.youtube.com/watch?v=bzc-zrw14pa

    özetle bu boktan oyun yaklaşımında ısrarcı olurlarsa path of exile 4.0 karşısında hiçbir şansları kalmaz. haliyle diablo 4'e dair olan umutlar daha en başında büyük darbe aldı gibi bir durum var. quin69, alkaizerx, datmodz, kripp, zizaran, mathil başta olmak üzere, twitch'teki demirbaş diablo ve path of exile yayıncıları ve genel olarak olayları sıkı takip eden fanlar çoktan eleştirilerine başladılar zaten. ancak blizzard'ın kendilerini dinleyeceğine dair olan umutları çok düşük...

    peki oyun bu şekilde çıkarsa ne olur? dünyanın sonu mu? elbette değil. yine çok satılır, yine çok sayıda insan mutlu mutlu oynar ama diablo 4 asla diablo 2'nin gerçek veliahtı olamaz. diablo 3'ün de olamadığı gibi.

    path of exile, 4.0 hamlesiyle diablo 2'nin gerçek varisi olarak tahtını korumuş olur.

    exilecon edit: rip diablo 4
  • lilith'in başkötü olmasıyla harika bir öykü bekliyorum kendisinden.

    lilith bildiğimiz üzere saf kötü değil, anaç, aşık olabilen, sevdiği ile * kısa süre de olsa mutlu olabilmiş biri. ama aynı zamanda güç sarhoşluğu yaşayan aşırı entrikacı bir karakter.

    daenerys targaryen gibi çocuklarımın, insanlarımın iyiliğini en iyi ben bilirim gazıyla her şeyi yapabilen bir kötü.

    ne meleklerin yüksek cennetlerine ne de şeytanların yanan cehennemine yakın ikisinden de nefret eden ve çocukları yani nefilimleri tekrar eski gücüne kavuşturmayı hedefleyen bir karakter. o yüzden motivasyonunu aşırı merak ediyorum.

    ne demişler en iyi kötü tamamen kötü olmayan kötü.

    son olarak: blessed mother, save us!
  • "...diablo 2 çıktı. ve ne oldu biliyor musunuz? o aman, oooo, süper muhteşem denilen diablo 2, eh vb modunda beğenilmemişti!"

    yahu arkadaş, internette her türlü bilgiyi bulabildiğiniz bir çağda yaşıyoruz, neyin sallayışıdır bu? bir de şu cümleyi destekleyen çıkmış filan...

    diablo 2 çıktığı sene guiness rekorlar kitabına girdi kardeşim, 2000 yılında dünyanın en hızlı satan bilgisayar oyunu seçildi. ortalama inceleme notu 80 üstüydü. ign 83, metacritic 89 verdi oyuna. oyunu oynayan herkes kafayı sıyırdı, detaylarına ve konseptine aşık oldu, eh meh zart zurt beğenmedim diyen yoktu, tüm dergiler oyunu ödüle boğdu. oyunlara meraklı herkes bu oyunu aldı ve seneler boyunca hayran hayran oynadı. alın size wikipedia linki. critical reviews kısmını açın okuyun, bakalım oyunu çıktığı sene inceleyenler kaç puan vermiş?

    hayır yani, anlamıyorum ki amacınız nedir? bu kadar üfürükten bir konuda bile dezenformasyon yaratmanın anlamı ne? elinize ne geçecek? neymiş efendim oyun çıktığında millet burun kıvırmış. paralel evrende mi? hangi düzlemde olmuş bu enteresan olay?

    2000 senesinde aktif olarak piyasayı takip eden, dergiler alan ve internet erişimi olan bir ergendim, sinan akkol'un askerde olmasına rağmen çarşı izninde oyunu oynayıp level'de köşesinde öninceleme yazısı yazdığını hatırlıyorum. beğenmekten yazı yazamamıştı adam. o günden bugüne kadar diablo 2'nin çıkış tarihinde beğenilmediğini yazan tek kişiye de rastlamadım. ekşi sözlük sağolsun bunu da gösterdi bize.

    lord of destruction ek paketi zaten ayrı bir hikaye. bana kalırsa bugüne değin yapılmış en kalite ek pakettir lod. oyunun çözünürlüğünü artırdığı için grafik kalitesini ve oynanışı bir üst düzeye çeken, oyuna iki tane oynanabilir yeni karakter ve yeni mekanikler, ayrıca yüzlerce yeni item, yeni skiller ve yeni bir act, yeni bir boss, yeni düşmanlar, yeni efektrler vs... yüzlerce süper yenilik ekleyen muhteşem bir ek pakettir. diablo 2 top noktaya lod ile çıkmıştır ama o zamana kadar da şahane bir oyundur.