• oyuncu yaş grupları arasında yazarların zannettiği farklılıklar yok. tersine +35 yaş kitle çocuk çocuğa karıştığı işten güçten kısıtlı zaman bulduğu sonunda oyunun başına geçtiğinde de hanımdan fırçayı yiyip kalktığı için basitleştirilmiş hızlandırılmış kafasını dağıtıp kolayca biten oyunları tercih ediyor. bunların cebinde para da olduğu için oyunların microtransaction ve pay to win ile dolması işlerine bile geliyor denebilir (yani sektörünün ebesini belleyen bu yaşlı kesim).

    gençler ise daha ucuza erişebilecekleri daha hardcore daha rekabetçi oyunlara örneğin moba'lara battel royale'lere karakter kasmaya dayalı mmo'lara vs vs binlerce saat gömmeye bunların başında sabahlamaya meyilli oluyorlar.

    siz şimdi diablo iv yapımcısı olsanız hangi kitleyi hedeflersiniz.
  • söyledikleri her seferinde doğdu çıkan bir insidera göre beş karakter şöyleymiş: sorceress, paladin, druid, barbarian ve amazon. sonunda paladin geri dönüyor. gerçi crusader ile bir paladin havası estirmişlerdi. fakat paladin dediğin aura mazdadır, kılınçtır.amazon nedir yav? hiçbir zaman ısınamadın şu karıya. belki bu sefer farklı olur. öte yandan diablo 4 "yeterince" ikiden öğe içerdiğinden diablo 2 remastered projesi iptal edilmiş. adice, fakat mantıklı bir hareket. 2 remastered çıksa, dördü kimse iplemez en nihayetinde.
  • hype yaptık ama en erken gelişi 2022 deniyor. bekle allah bekle
  • diablo immortal isimli mobil oyun bile tanıtılalı 1 seneyi geçti ve oyun halen çıkmamışken,

    diablo 4'ün temizinden 2 senesi var artık şirketler iyi oyun yapmaktan çok iyi bir hype yapabilecek ortam hazırlamaya bakıyorlar o yüzden 2 sene 3 sene oyuncuları bekletip kendi oyunlarının hypelatmak daha karlı görünüyor sanırım,

    sırf bu yüzden diablo 3'ü almak için teknosanın kapısında açılmasını beklemiş biri olarak diablo 4'ü almayıp bekleyeceğim.
  • diablo 2 hayranı olarak diablo 3 benim için hayal kırıklığıydı. 4'ten de ümidim yok. hiçbir zaman diablo 2 tadını alamayacağız.
  • necromancer olmayınca daha bir eksik kalan oyun. umarım gelir.
  • firmanın itibarını kurtarmak ve yatırımcılarını mutlu etmek için hızlıca kollarını sıvamak zorunda kaldığı oyun olmuştur. hatta öyledir ki normal şartlar altında diablo 4 yapma fikri olmayan firmamız ımmortal ile yaşanan olay sebebiyle diablo 3'ün kontrast ayarlarıyla oynayıp alelacele önümüze sunmuş izlenimi bıraktı.

    öncelikle blizzard'ın ciddi anlamda çok iyi sinematiklerinin yaptığı konusunda hakkını teslim edelim. hikaye tatmin ediyor ya da etmiyor bunu bir kenara bırakırsak yansıtmak istediği atmosferi yine başarılı bir şekilde yansıtarak oyuncuya güzel bir hissiyat yaşattı.

    fakat, bu oyun d4 değil!.. olması gereken d3 olduğu gerçeğini değiştirmiyor. üstüne üstlük her geçen gün yeni bir türün çıktığı hızla yükselen oyun sektöründe "yalnız biz bu oyunu gösterdik ama çooook sonra çıkarıcaz ha" diyemezsin. önünde koşturan f2p bir oyun poe var. bugün türkiye için değil global olarak bakarsak sen bu oyunu 3 sene sonra 60$ gibi bir fiyattan çıkartırsan ufak bir fan kitlenin dışına da kolay kolay çıkamazsın. bir tarafta f2p senden fersah fersah yüksek derinliğe sahip anında deneyimlenebilecek bir oyun var. sen orada eski oyun sektöründeki lider konumunu kopyacılığa kaydırmış (heroesofthestorm, overwatch) gibi bir firmasın ve d3 zamanında bile belki bu kadar rekabet içerisinde değildin. fakat, şuan "3 sene sonra çıkarırız. biz blizzard'ız ulan!" dersen orada bir şamar daha yersin.

    tüm olaylar tabi d4'ün piyasadaki performansı ile bitmiyor. blizzard north ekibi içerisinde bulunan diablo'nun yaratıcılarından david brevik abimizin yıllar önce başladıkları d3 çalışma taslaklarından mmo soslu bir arpg üzerinde çalışıldığı biliniyor. şirketten ayrılma kararı alan pek çok kişinin içerisinde olan david brevik ile oyunun pek çok mekaniği şirket içerisinde başka bir ekibe bırakılıyor. tabi bu ekipte oyunu d3 üzerinde görebileceğimiz gibi seneler sonra kendi kafalarına göre oluşturdukları bir oyun çıkartıyorlar. tabi burada akıllara d4 içerisinde ortak alanların olması mmo gibi büyük bir haritanın olması gibi şeyler geliyor. tam o noktada jeton düşüyor. evet, seneler önce aslında yapılması arzulanan ve yine arpg'yi bambaşka bir noktaya taşıyacak bir yapım olacak oyun geliyormuş. şimdi insanların nostalji hevesiyle yükseldiği oyuna bak.

    öte yandan poe dedik ama bu yine de an itibariyle saf arpg sevenlerin ayıla bayıla bir oynadığı oyun ve belki d4'ün bu açılımı acaba onu yine de öne geçirebilir mi diye soruyorsun ya işte onun da alternatifi var. lostark diye bir oyun seneler önce eu'ya çıkmasa da uzakdoğu pazarında bilinen hatta yakın zamanlarda rusya tarafına açılan bir oyun olarak mmo soslu arpg sunan bir oyun olarak akıllara geliyor.

    şimdi bana aynı ya da daha iyi deneyim yaşatacak oyunlar varken neden gidip d4'e yükseleyim ya da alayım? benim açımdan d4 almak için hiç bir sebep yok. üstüne üstlük ortaya çıkan classlara göre barbarian, druid, sorceress + paladin, amazon şeklinde 5 karakter gelecekse necroyu yine bir yerden iteleyeceklerini düşünmek çokta zor değil. bunu expansion içerisinde satarlarsa zaten alıp oynayacak oyuncuyu tüm bunlara rağmen mutlu edecektir. hatta expansion aldırmak için iyi de bir pazarlama taktiği olur. ama gider yine market üzerinden "biz 20 dolara fanboylarına şöyle necroyu sunuyoruz" diye fanboy söğüşleyecekleri de aklıma gelmiyor değil. sonuçta yaptıkları şeyler

    diablo 4 bu gibi pek çok sebepten ölü doğacağına inanıyorum. fanboyu gider alır, diablo 3 döneminde dünyaya gelmiş kardeşim "abi ben diablo oynamdım ki ehi" der gider alır. aklı başında adamın çok umrunda olmayacağını düşündüğüm zoraki geliştirilen oyundur
  • en erken 2021 sonu gibi gelecek olan oyun. bu oyundan daha da fazla heyecanlandıranı için (bkz: path of exile 2)
hesabın var mı? giriş yap