şükela:  tümü | bugün soru sor
  • alfred hitchcock'in bir filmi.
    filmde karisinin kendisini aldattigini anlayan adamimizin super bir planla karisini oldurtmeye calismasi fakat planin tutmayip kadinin katili oldurmesi ve akabinde gelisen olaylar.
    gayet guzel ve akici bir film.
    ayrica filmde ray milland'in duvardaki resmi katile gosterdiginde resimde hitchcock'in gorunmesi gibi ufacik bir atraksiyonu var.
  • türkçeye cinayet var diye çevrilmişti sanırım.
  • a perfect murder'in uyarlandigi film .
  • grace kellynin başrolünü oynadığı çok eski bir warner bros yapımı olan hollywood filmi...
  • (bkz: murder inc)
  • alfred hitchcock bu filmi üç boyutlu çekmiş, etkiyi daha da artırmak için olayların geçtiği odanın döşemesine oluklar açtırmıştır. buradan yaptığı çekimlerde izleyici ile oyuncular arasında yer alan nesneler bu nedenle olduklarından daha belirgin, daha büyük görünür. o küçük odada bir tür alan derinliği etkisi yaratılmıştır böylece.
    1984 yılı yapımı top secret filminde bu çekimlere de göndermeler vardır: çalan telefonun gerçekten dev gibi olması gibi.
  • 1954 hitchcock için ilginç bir yıldı. kendini kapalı alanlara hapsederek aklını deniyordu. "yönetmenlik dediğin oscar ile taç değil, gönlünü hitchcock eyleyen oscara muhtaç değil" düsturuyla bir salon, bir pencereye talim ediyor, hemen oracıkta işini hallediveriyordu. zira bu filmde mekan tek bir salonken, aynı senenin mahsülü rear window, pencerenin sağladığı kadrajdan arka bahçelerde olan bitene tanık olmamızı sağlamıştır. dial m for murder'da seyirci önce enfes bir komplo ile selamlandıktan sonra sinema tarihinin en gerilimli cana kast sahnelerinden biriyle karşılaşırız. tek mekanı alabildiğine verimli kullanan hitchcock'un şu hilesine değinmek isterim: dedektife mutfağın gösterildiği sahnede parmaklık izlenimi, duvara yansıtılan parçalı güneş ışığıyla verilerek neredeyse beleşe getirilmiş, mutfak hiç görüntülenmeden mekanda genişlik vehmi yaşatılmıştır. finaldeki şapa oturtma sahnesi ise akıllara zarardır. her ne kadar rear window daha sevilse de benim 1954 favorim bu müstesna eserdir.
  • andy warhol'un dial m for shoe (1955) adlı çalışmasına esin kaynağı olmuştur.
  • bu gece (gece deme nedenim kibarlığımdan) 01:40'ta trt 2'de yayımlanacak olan hitchcock gerilim'i... *
  • bir ja rule sarkısıdır aynı zamanda.