• bandista'nın çıtayı sürekli daha yükseğe koyduğunun göstergesi olan ep. hep söyledim, söyleyeceğim yıllardır hayal ettiğim protest müziği bu adamlar yapıyor . hâlâ şarkılarını dinlediğim cem karaca kıbrıs harekatından sonra "barış yapıldığı için çok üzgünüm" derken bandista bir anıt dikildi bir kumarhane
    bin anıt dikildi ve bin kumarhane
    kâr tatlı, para aklı ayşe tatilde kaldı diyor (bkz: hiçbir yerin şarkısı)
    hatta daha da ileri gidip

    bir yirmi temmuz inşa olmakta ulus
    bir ondört ağustos yavru artık adımız diyor çok iyi yapıyor. bir de bilmem farkında mısınız türkiye'de bir sürü, güya sol, sanatçı bir şekilde gene milliyetçiliğe yaslanırken ilk defa bandista milliyetçiliğe kavramsal bir kafa atıyor:
    yurt vatan devlet için lazım ise cesetler
    toprağım bütün dünya halkımdır nev-i beşer diyor
    ya da
    bir kez ikna olunca milliyetçilik harcı
    farklı olana sözü “defol git pis yabancı”
    mozaikten haz etmez de mermer bile yunanca
    lakin her dilde faşizm “beton millet sakarya” (bkz: beton millet sakarya)

    buyuruyor. çok iyi yapıyor bravo çocuklar bu ep de hepimize kapak olsun
  • (içinde hiç bandista lafı geçmeyen bandista ep'si entrisi gircem dur)(tabi ki ilk ikisi saylanmaz)

    şimdi bilindiği üz're bu dikkat askersiz bölgelerde

    "
    fotoğraf çekmek,
    şarkılara eşlik etmek,
    işgallere karşı özgürlüğü savunmak
    serbest ve gereklidir

    yumruk havaya!
    "

    heh, resmen evet biliyorum ama yine de umarsız ve fütursuzca üzerime alınıyorum. nihayetinde bizim de bi olayımız bi şeyimiz var.

    bi de şey: ali'li-askersiz bölgemiz hayırlı uğurlu olsun. ne kadar güzel insanlarsınız be.
  • bandista'nın kıbrıs temalı son ep'si.

    bahse konu ep'nin haberini 14 ağustos 2010'a tekabül eden akşam; bandista, sol anahtarı, gommalar ve özgür'ün sahne aldığı antimilitarist barış hareketi'nin organize ettiği dikkat askersiz bölge isimli konserde almak apayrı bir mutluluktu açıkcası. üç şarkıyı da çaldırlar ki gavur imam isyanı, yıllardır dolama adıyla bildiğimiz, önce hamza ırkad'ın, sonra da baraka kültür merkezi müzik grubu sol anahtarı'nın gavur imam isyanı şeklinde söylediği adada oldukça sevilen bir ezgidir.

    bunun dışında bandista'nın türkiye'deki kendine sol denen kesim tarafından bile göz ardı edilen kıbrıs işgali, ayşe'nin tatili noktasına parmak basması son derece sevindiricidir. adanın kuzeyindeki tc işgalini görmezden gelmek yerine gözüne gözüne sokmuşturlar bazı kesimlerin.

    konser hususu da bir garipti aslında. önce serbest hareket alanı sağlayabilecek barış manço parkı'nda yapılması planlanan ve belediyeden gerekli izinler alınan konser için polis genel müdürlüğü ve kaymakamlık elele vermiş ve oranın meskun mahalolduğunu söylemişlerdir konserden 1 gün önce. konser yeri olarak selimiye meydanı önerilmiş. selimiye meydanı'nda selimiye camii ve restoranlar olduğundan, üstelik barış manço parkı'na göre daha meskun mahal olduğundan dolayı konsere bazı sınırlamalar getirilmiştir, konserlerin başlaması için 21:20'de konser alanının dibinde bulunan selimiye camisi'nde kılınacak olan yatsı namazının bitmesi beklenmiştir. hal böyle olunca çeşitli etmenlerin de etkisiyle konserin başlaması taa 22:30 a kadar uzamıştır. alınan izin 01:00'a kadar olduğundan ve sahne alacak 4 grup olduğundan dolayı biraz sıkışık bir performans izlemiş olduk ama gene de güzeldi. bu arada grup üyelerinden özhan'ın söylediği ilginç bir nokta vardır. polis ve kaymakamlığın elele vererek konseri taşıdıkları selimiye meydanı, selimiye camisi'nin yanı olmasından dolayı hoş bir kıyak olmuştur. çünkü selimiye camisi, tayfa'nın hocası, ev arkadaşı, her şeyi ulus baker'in cenazesinin kaldırıldığı yerdir.

    genel olarak şukuluk bir konser ve şukuluk bir ep gözüyle bakıyorum. kabul edilmeyen, inkar edilen işgali haykıran bir ep dir bu.
  • özellikle ulusalcı postu altındaki ailenizin faşisti şovenist yılmaz özdil'in kıbrıs halkı üzerine son yazısından sonra eylem olarak yüzlercesini bastırıp kendisine postalamak istediğim albümdür.
hesabın var mı? giriş yap