şükela:  tümü | bugün
  • necip fazıl kısakürek'in muhasebe isimli şiirinden aklıma gelen bir fahişe türüdür. şiirdeki ilgili kısım şu:

    "fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası
    bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası"

    öncelikle şunu da ifade edelim ki burada kastedilen cinsel anlamda fahişelik değildir. ki cinsel anlamdaki fahişelik için bir kısım psikolojik sosyolojik açıklamalar bağlamında çeşitli açılımlar da getirilebilir. örneğin "seks işçisi" dersiniz, "hayat koşulları" dersiniz, şu dersiniz bu dersiniz bilimsel analizler yaparsınız. kişilerin bu tercihleri/zorunlulukları size aşağılama hakkı vermez.

    dinci fikir fahişesi ise çelişkiler yumağıdır. inandığını söylediği din iyiliği doğruluğu emreder, o yalan söyler, iftira atar. inandığını söylediği din ahlaklı olmayı, insanlara hakaret etmemeyi vazeder, peygamberi "müslüman elinden ve dilinden diğer insanların emin olduğu kişidir" der, o hakaretler eder, oradan buradan duyduğu yalan yanlış bilgileri kendi hastalıklı muhayyilesinin imbiğinden çarpıtarak çıkarıp etrafa irin kusar. kendisine sorsanız müceddid diyeceği mevlana "ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol" der, o ise riyayı, takiyyeyi hayatının alameti farikası yapar.

    bilmez dinci fikir fahişesi. sloganlarla, abilerinin ablalarının beynine zerkettiği dogmalarla yaşar. onun yerine abileri ablaları düşünür. hayatı böyle böyle çözdüğünü sanır. bilmediği halde bilirmiş pozlarına girer. kendisinden daha iyi bilenlerin bilgiye dair hususları karıştırdığını iddia edecek kadar pervasızdır. bunu yaparken de kendisinin komik duruma düştüğünü anlayamayacak kadar eblehtir.

    tartışma adabından yoksundur dinci fikir fahişesi. konuşulan/tartışılan konuya dair tutarlı mantıklı bir laf edemeyince ad homineme, çarpıtmaya, hakarete sapar. duruma göre açıktan saldırır. eğer koşullar müsait değilse indirekt saldırır. kompleksitr. kendi kendine hakaretlerini sıralayarak mastürbatif evrenlere yelken açar. kendi küçük dünyasında tatmin olur.

    adabıyla diyaloğa uzaktır. eleştiriye gelemez. aşağılık kompleksinden dolayı hemen kendini aşağılanmış sanır ve köşeye sıkışmış kedi gibi tırmalamaya davranır. akıl mantık ve muhakemeden yoksun olarak bodoslama dalar. fikri de düşünceyi de iki paralık eder. fikir ve düşünce onun elinde bir gayya kuyusuna düşer. zira fikir ve düşünceyi kaldıracak istiap hacmi yoktur. zaten onun yerine fikir ve düşünce üretecek büyükleri vardır.

    ilginç bir türdür hasılı kelam dinci fikir fahişesi. yalan söylerken, çarpıtırken yüzü kızarmaz. fikri de düşünceyi de fikir namusunu da kendi komplekslerinin tetiklemesiyle tu kaka ilan eder. kendi dar ufuklu dünyasında kendi kendine yaşar gider.
  • "dinci fikir" fahişesi mi yoksa dinci "fikir fahişesi" mi diye kara kara düşündüren zincirleme tamlama kazası.
    * tamlamanın muhasebesini yaptım, mutluyum gururluyum
  • ayrıca avasas efendiyi efendilikten çıkaran insan türüne verilen isim (imiş). ben bugün bunu gördüm.
    orta anadolu bozlak kulturunde kıyasıya kullanılan bir tabir ve de sanırım. *

    imdi dervişin fikri yaklaşımıyla bir ışık tutalım bu kavrama:
    efendim burada sözü edilen fahişeyi ben yüksek müsadelerinizle "inline fahişe" olarak kutsamak istiyorum kısaca. (bkz: inline skate)

    neden: çünkiii... bu tipler laf cambazlığında ustadır sadece. ancak mesele teknik anlamda ustalığa gelince çuvallar, üzerinde daha hızlı kayarım sandıkları o fikirlerden düşüp tepetaklak olabilirler. olmaya da bilirler tabii. bu fahişelikte bir ustalık, bir fikir dengesi ve dinciliğe güzel bir hava katabilme meselesi. ya da pazarlamada sınır tanımamak da diyebiliriz.

    sonuç: dinci fikir fahişesi, üç tekerlekli bisikletle gezsin, lafın başını o da açabilsin.
  • herhangi birisi tarafından "dinci" olarak tanımlanmasına neden olan hayat görüşü "fikir fahişesi" tabirinin işaret ettiği manayı eksiltiyor. fikir fahişesinin kralı sıfat olarak kullandığı dünya görüşünü hayatını tanzim etmekten ziyade ortamdan ortama akmak için " acaba beni de iki yalayan bulunur mu" endişesiyle belirler. bir de sahip oldukları sıfatları başkalarına ihale etmeye çalışmalarıyla meşhurdurlar.

    (bkz: #9499470)