şükela:  tümü | bugün soru sor
  • genellikle insanların duygularına hitap eden, onları etkileyen olumsuz bir davranıştır.

    fakat aynı zamanda yeri ve zamanı uygunsa kimseye zararı olmayan, aksine faydası dokunan bir eylem haline de gelebilir (bkz: aşağıdaki olay)

    olay: bundan 6-7 sene önce bir ramazan akşamı 3 arkadaş sarıyer otobüs duraklarında otobüsün perona gelmesini bekliyoruz. bu sırada da kendi aramızda muhabbet ediyoruz haliyle. arkadaşlardan biri şuan hatırlayamadığım gerçekten salakça bir şey söylüyor ve diğer arkadaş ona "salak" diyor ve hep beraber gülüşüyoruz. o sırada duraktan geçmekte olan bir çocuk "bana mı dedin" diyor, biz ne alaka falan derken çocuk ısrarla "sen bana salak dedin ve siz üçünüz güldünüz" diyor, ne desek çocuğu ikna edemiyoruz ve çocuk basıp gidiyor. ben arkadaşlara bu çocuk niye üzerine alındı ki falan filan derken -ki biz hala nedense kalkış saati çoktan gelmiş otobüsü beklerken- ben karşı kaldırıma bir bakıyorum 8-10 kişilik bir grup, en önlerinde biraz önce tartıştığımız çocukla beraber, pek de arkadaşca sayılamayacak şekilde bize doğru geliyorlar. ben diğer ikisine "sıçtık gençler şimdi ne bok yiycez" diyorum. neyse içlerinden en kıdemlisi olanı öne çıkıyor ve bize "niye arkadaşımıza laf attınız" diyor. haydaa buyur burdan yak, ortada fol yok yumurta yok bok yoluna dayak yiycez resmen. sözü ben alıyorum ve yok biz arkadaşa bir şey demedik kendi aramızda konuşuyorduk, o da arkadaşımın ettiği lafı üstüne aldı * diyorum. ama çocuklar şartlamışlar kendilerini birkaç kişiyi dövmeye, nuh diyor peygamber demiyorlar. işte * o an bende devreye giriyor, ramazan ayında olduğumuz aklıma geliyor ve hemen sazı alıyorum elime:

    "bak arkadaşım, şu mübarek ramazan akşamı, biz niye arkadaşına böyle birşey diyelim, artı niye yalan söyleyelim. oruçlu adamlarız (külli yalan), arkadaş yanlış anlamış" diyince o zaman anlıyorum ki damardan girmişim çocuk diyecek bir şey bulamıyor ve peki diyip gidiyorlar.

    evet ben o gün dini kullandım ama kime ne zararı oldu bunu siz sözlük kamuoyuna bırakıyorum.
  • (bkz: din istismari)
  • dinin çıkışıyla eş zamanlı olarak din ile büyüyüp serpilip gelişen olay...
  • din afyondur söyleminin işaret ettiği anlamı somutlayan kullanım şekli. çok işlevsel olduğundan afyon olarak da kullanırsınız, başka amaçlar için de. mesela emeviler'in ve ardılları siyasal islamcıların yaptığı gibi bir devlet ideolojisi haline getirir, dini maneviyattan, vicdandaki yerinden daha farklı noktalara çeker ve savunma amaçlı olması gereken cihat kavramından oraya buraya allah adına saldırılması gerektiğine dair bir yorum çıkararak sürersiniz kitleleri araziye. ya da allah'ı yeryüzüne indirir siyaset yaptırırsınız.
  • (bkz: dili dini bir)
  • para ve güç için insanların sınır tanımadığının bir göstergesidir.
    günümüze bakıldığında kökeninde dinsel ayrımın olduğu bir bermuda şeytan üçgeni görüyorum. hristiyan amerika ve arkasında musevi israil (israil'in en büyük desteğinin amerika olduğu yadsınamaz bir gerçek). yakında da diğer uçta müslüman ırak'ın yer almasının planlandığını düşünüyorum.
    böylece amerika hem üç dine, hem de tüm kıtalara köprü niteliğinde stratejik noktaları tutmuş olacak.