şükela:  tümü | bugün
  • son zamanlarda toplumda gözlediğim bir olgu.
    ramazan yaklaşıyor fakat o eski tatlı heyecanlar yok sanki artık.sanki bize bir şeyler oldu ve içlerimiz karardı içmizden din adına allah adına bir şey yapmak gelmiyor yapsakta zorunluluk olarak görüyoruz nedense.eskiden daha bir huşu içinde yapılan ibadetler daha rutine döndü sanki.elektroniğin yaşamımıza etkisiyle dinin gereklerinin ve kurallarının yaşamımızdan yavaş yavaş çıktığını düşünüyorum.eskisi gibi dine dayalı yaşamıyoruz ve giderek kötüye gidiyoruz.her an ölebileceğimiz hiç aklımıza gelmiyor değil mi? dua etmeyi,sadaka vermeyi,besmele çekmeyi,zekatı,namazı,gıybet yapmamayı unuttuk mu yoksa ?
    edit:imla
  • bu gidişle fırlayıp çıkacak diyerek doğru bulduğum gözlem.

    zaten kameraların icadından beri (1826) mucizeler falan da hep kayboldu. eh insanlar ikiyüz yılda ancak sindiriyor bu durumu.

    edit: tosun benim adlı yazar arkadaşım beni uyardı. said nursi'nin mucizeleri varmış.

    börgır king'de para vermeden barbekü sos alabildiği yönünde bir rivayet varmış. siktir lan böyle mucize mi olur ?

    edit2: bir arkadaş mucize olarak şunu atti. ben ikna oldum. görsel
  • kimin sayesinde ? her türlü pisliği dinin içine sığdırabilen orospu cocukları sayesinde.
  • çıkandan çıkıyor da girene de feci giriyor. hayat cihangir ve moda'dan ibaret değil genşler.
  • gayet güzel bir girizgah yapıp, şuku ve favori almaya hazırlandığı metni sonlara doğru hurafelere boğarak, eksiyi haketmiş yazarın, dinin toplum sahnesinden çekilmesine dair serzenişleridir.

    halbuki, din denilen olgunun istismar edildikçe, siyasallaştırıldıkça samimiyetinin kaybolduğuna, inanç gereği yapılan ibadetlerin, birileri beğensin diye yapıldığını gördükçe toplumun soğumaya başlamasına vurgu yapsaydın, olurdu bu iş.
  • teknoloji bize ölümü unutturdu
  • bazıları için, papaza kızıp oruç bozma etkisiyle de açıklanabilecek durum.
  • insanların medyayla beraber artık duymaktan çok görmeye ihtiyaç duymasından da kaynaklı durum..
    dinlemek yetmiyor, insanlar ikna olmak için görmek de istiyor, görülmeyen şey gerçek değildir çünkü..
    din de kulaktan dolma fantaziler ile ilerlediği için insanlar artık daha ikna edici olan bilime yöneliyor.
    kaldı ki "iyi insan olmak için yol gösterilmesine ihtiyacım yok, aklım var benim ve kullanıyorum" mantığı da bu yükselişe eşlik etmekte..
    akıl ve bilim çağındayız..
    bunu kullanıyoruz...