şükela:  tümü | bugün
  • sessiz sakin, ama her türlü preview'da en iyi izlenimi bırakmış olarak gelmekte olan oyun. çıktığında birçok old-school'cu tayfanın kendilerinin de farkında olmadığı bir boşluğu -- ultima'nınkini -- dolduracak gibi gözüküyor. umalım ki totalbiscuit'in videosu zamanında yetişsin -- 3 gün kaldı -- ve bu arkadaşlar da en azından "ulaşsak bomba olur valla" dedikleri 800k hedefine ulaşsınlar. ben de pledge'imi arttıracağım.
  • 800k'yı bulacak gibi görünüyor. ama umarım daha çok destek alır. güzel olmuş/olacak bir oyundur. turn-based c-rpg severler (nasıl bir severse artık), pambık eller cebe. haydin, son 53 saat.

    oyunun çıkışı ise çok uzak değil. kasım ayında çıkacak deniliyor. zaten kickstarter videosunda da göreceksiniz ki zaten oyun hazır gibi neredeyse :)
  • paypal ve rpgcodex/rpgwatch fundraiserlari sayesinde $1m hedefine de ulasmistir. insallah ks tarafinda gote gelen payment olmaz. ama olursa da fark onumuzdeki gunler kapanir zaten gene. fak yea!
  • early access olarak steam'deki yerini almıştır ama gelin görün ki fiyatı 40$.
  • early access alıp almamak konusunda dehşet şüphelerim olan oyun.

    not: eye of the beholder ve gateway to the savage frontier ile büyüdüm.
  • malum ortamlarda yerini almış uzun süredir beklenen oyundur. bir haftaya kalmaz balon olup olmadığı ile ilgili uzun bir yazı döşemeyi planlıyorum.
  • turn based denilen sıra tabanlı dövüş mekaniklerini seviyorsanız arşivinizde mutlaka olması gereken bir oyun. sıra tabanlı rpg sevenler için ise bulunmaz nimet. çünkü bu tip oyunları kickstarter da olmasa göremeyeceğiz. karakter yaratma ekranında bir baldurs gate 2 havası almadım ama oyun için detaylarıyla eski usul rpg'yi alıp farklı bir şekilde yorumladıklarını anlıyorsunuz.

    oyunda dikkatimi çeken en önemli detaya karakterlerin birbiriyle çok güzel etkileşime geçmesi. fallout, baldur's gate, ice wind dale gibi black isle yapımlarından kalma karakterlerin gelişigüzel birbirleri arasındaki diyalogları bu oyunda da var. hatta eski oyunlardan kalma en sevdiğim özelliklerden biridir. ana karakteriniz lawful good ise grubunuzda chaotic evil barınamaz ya da grubunuzdaki neutral evil'lerle eğlenceli diyaloglar yaşanır. restler çekiler grup dağılmanın eşiğine gelir. bu oyunda ise karşınıza çıkan olaylarda başlangıç karakterlerinin diyaloglarını siz seçiyorsunuz. açlıktan hırsızlık yapmış birini yakalıyorsunuz bir karakterinize bunun normal olduğunu savundururken diğeri ise yanlış olduğunu savunuyor. hangi argüman daha mantıklıysa o karakter kazanıyor tartışmayı. ve sonucunda kazanca ve kayba göre yeni özellikler kazanıyorsunuz. optimistik melankolik vs. ilginç olan tartışma berabere kaldığında taş kağıt makas oyunu çıkıyor karşınıza ve kazanan tarafın dediği yapılıyor. belki old school oyuncular sevmeyecek ama benim çok hoşuma gitti.

    bunun dışında az vakit geçirmeme rağmen gözlemlediğim birkaç şey şöyle:

    -çok fazla npc karakter var, npc karakterlerin kendi arasında diyaloglar güzel
    -açık dünya gerçekten büyük gözüküyor
    -grafikler güzel fakat old school havası yok
    -müzikler vasat. hep kıyaslama yapıyorum ama black isle havası yok.
    -yarı izometrik bir yapıya sahip. kamerayı 90 derece döndürebiliyorsunuz
    -co op desteği adeta bir mucize. kesinlikle en önemli özelliklerden biri.
    -hikaye konusunda bir şey diyemeyeceğim şimdilik gizemini koruyor. ama çok ümitlenmemek gerekir.
    -karakterlerin seslendirmeleri hoşuma gitti. karakterlerin kendi aralarındaki diyalogları enfes.
    -karakter ve item modellemelerini beğenmedim. niye bilmiyorum içime sinmedi.
    -oyundaki fishing smithing gibi işçi sınıfın vazgeçilmez unsurları da var. ultimacılar çok sevecek.
    -baldur's gate'ten gelme spellbook olayı güzel ben tam çözemedim ama scroll'ları öğrenip arşivimize atabiliyoruz. skyrim gibi sanırım. öğrenilebilen scroll'lar ve tek kullanımlıklar gibi.
    -trade olayı güzel. her npc ile trade yapılabiliyor. çok sıradan npc'lerde süper itemler çıkabilir sanırım.
    -frp'lerin olmazsa olmazı gizlilik, hırsızlık ve suikast öğelerini barındırıyor. gizlilik olayını bek sevemedim bu oyunda. gizlilik butonuna basınca bir kaya gibi gözüküyorsunuz. garip geldi bana. onun dışında diğer öğeleri denemedim. her şey çalınabilyor ama.
    -oyundaki karma olayını tam çözemedim. dediğim gibi davranışlarınıza bazı sıfatlar alıyorsunuz.

    özet olarak 2-3 saat tecrübeyle gayet güzel duruyor. potansiyeli çok fazla. 20 30 saatlik tecrübelerden sonra gerçekten ne olduğu ortaya çıkar. ama bünyeyi heyecanlandırmayı başarmıştır.
  • oyun baya baya iyi lafı uzatmama gerek yok. özet olarak bir baldur's gate falan değil fakat rahatlıkla dragon age origins'e alternatif olur.

    şimdilik gördüğüm eksiklikler:
    1. sneaking yaparken karakterin varil, kaya, çalı-çırpı şekli alması*
    2. dialoglarda intimidate, charm vs.'yi taş-kağıt makas oyunuyla sonuçlandırmamız*
    3. oyunun geçtiği kıtanın, dünya'nın açıp bakabileceğimiz genel bir haritası yok.
    4. yukardaki madde, genel olarak harita sistemi ve mekan tasarımlarından dolayı ister istemez bir hack and slash havası var. fakat questler, savaş dinamiği falan tamamen ayrı o olaydan.
  • henüz sadece birkaç saat oynadım ancak şimdiden güçlü bir yılın oyunu adayı benim gözümde (kendi zevklerimin ekseninde).

    kickstarter'da bu oyunu desteklemiş olduğum için oldukça mutluyum. uzun zamandır böylesi gelmemişti, ve çoğu yönden o uzun zaman öncekileri de aşıyor.

    yılın oyunu seçersem zaten illa ki buraya 5-6 entry daha boşalırım...

    edit: seçemedi. (bkz: dragon age inquisition) (bkz: neo scavenger)
  • cleric roderick ve wizard scarlett ile çılgın attığım, adam gibi old school rpg oyun bekleyenlerin derdine derman olan oyun.