şükela:  tümü | bugün soru sor
  • birgün gazetesinden mustafa mert bıldırcın'ın haberine göre diyanetin gençlere dağıttığı peygamberimiz ve gençlik kitabında "tahsil ve dindarlık arasında ters yönlü ilişki olduğundan bahisle üniversite okumayan gençlerin üniversite okuyan gençlere oranla daha düzenli ibadet ettiğini. üniversitede verilen eğitim programlarının yüksek düzeyde sekülerleşme (laiklik) içerdiğini bundan dolayı derslerde dinle bilimin karşı karşıya getirildiğini, yüksek öğrenim sırasında sorgulayıcı akademik zihinsel yapıyla dinin eleştirel tarzda değerlendirilmesi üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerde göreceli olarak bireyselleştirme ve bunun özgürleşmesiyle birlikte eğitim sistemimizde pozitivist yapının bilinç ile inanç arasında zayıflatıcı etkisi olduğunu bundan dolayıda da dine mesafeli durma ateizm ve deizme eğilime yönelmede artış gözlendiğini belirtiyor. bu durum genel anlamda modernite ve sekülerizmin geleneği sorgulayıcı, hatta dışlayıcı tutumun yansıması olarak kabul edilebilr diyor" kitapta.

    şimdi diyanete sormak gerek küçücük çocuklara ve gençlere dağıttığı bu kitapta eğer belirtilen ifadeler varsa. şimdi bu gençlere şu tavsiye ediliyor gibi üniversite okuma üniversitede seküler ağırlıklı eğitim var dinini muhafaza etmek istiyorsan üniversite okuma mı diye yorumlayalım eğer öyle yorumlarsak bu ülkede arge-inovasyon yapacak insan kaynağını nerden bulacak diyanet bir onu açıklasın hele. yok üniversitede verilen eğitimin seküler eğitim olmamasını savunuyorsa bunu gençlere dağıtılan bir kitapta yeri ne diyanet eğitim politikamızı belirleyen bir kurum mudur? hadi bunu geçtim üniversite hayatımda hiçbir hoca kalkıpta bana inancım ne kuranda böyle geçiyor ama bilimsel makalelerde söyle diye kıyas yapmadı. ha sorarsan söyler hocalar tabi dine karşı ilgisi varsa mutlaka sana açıklar dinimizde konu nasıl bilimsel makalelerde nasıl diye. ama hiçbir zaman bilim din kıyaslaması yaşamadım. ha diyelim ki felsefi olarak tartışılıyor bunun bunda ne zararı var.

    şimdi iki söz söyleceğim diyanet kur'an da ilk ayeti bunu ben değil yaratıcım allah diyor oku diye. hadis kaynakları diyor ki peygamberimiz ilim çinde olsa dahi onu al diye.

    diyanet bu iki kaynağa karşı çıkıp şirk mi koşuyor. kur'an bile akıl edin araştırın diyor. diyanet tam tersi istikamet gösteriyor nasıl din algısı bu.

    gazi mustafa kemal şöyle diyor "bir gün benim görüşelrimle bilim çelişiyorsa bilimi tercih edin diyor".

    diyanet kendisini kuran gazinin mirasını bile görmezden geliyor.

    şimdi gelelim dindar değilim ama mümkün mertebe ibadetlerimi yapmaya çalışan bir gencim. bu gençlik niçin deizme ve ateizme yöneliyor. madde madde altta yazıyorum.

    a) dindarım diyen kesimler bir işe girmek için torpile adam kayırmaya gidiyor ama kur'an da buna dair bir ayet yokken kayırmalar devam ediyor diyanet ses çıkarmıyor.

    b) kur'an da size tek kaynak kur'an yeter diyor yaratan ama sahte hadislerle kamuoyunun uyutulmasına müsade ediyor. hatta peygamberimiz bile ayetler dışında benim sözlerimi hadis olarak toplamayın demiş.

    c) hadi diyelim ki hadislerle devam edeceğim diyor. sahih hadislerle ilgili bir kaynak çalışması bile yapmayı tenezzül etmiyor.

    d) halkın bir kısmı farklı dini mensubiyete tabi ya da inançsız ya da deist kesime hakaret edilmesine niçin ses çıkarmıyor. peygamberimiz bile yahudi bir arapın cenazesi bile yoldan geçerken müslümanlara iyi muamele etmiş diye aya kalkmış cenazeye katılmasada rivayetler bu yönde. topumsal ayrışmalar çıkan ifadelerde niye sesi çıkmıyor. işin tuhafı vaazlarda bunu bazı imamlarda yapıyor. o verilen vaaz o camide mi kalınacak sanılıyor. toplumun gayri müslim kesimi olsun, farklı etnisite mensubu olsun inançsız kesimi olsun bunu duyunca kendini bu toplumla nasıl bir görsün otomatikman kendini dışlanmış hisseder. lafa gelince hepimiz bu ülkenin ayrılmaz mozaiğiyiz ama söylemlerle mozaik paramparça ediliyor.

    e) kadına şiddet, çocuğa tacizlerde diyanet niye ses çıkarmıyor.

    f) altında çalışan işçinin maaşını vermeyen adam hacca gidiyor hacı oldum diyor bu konuda bile yorum yapmıyor.

    g) ananın dizinden tahrik olabilirsin diye fetva veriyor.

    daha da örnekeri uzatabilirim. kendi kutsal kitabımız kur'an da ne ifade ediliyorsa tersi yapılıyor ve gençler sorguluyor. kur'an daki islamla yaşanılan islam farklı diye inancnı sorgulama yoluna gidiyor. bunda en büyük sorumluluk diyanetinken eğitimli kesimin aldığı eğitmde sorun buluyor.

    habere ilgili kaynak buyrun: https://u.nu/diyanetgenclikegitimlaiklikkitap
  • sırf bu haber yüzünden kitabı okudum. 89 sayfa sanırım. bu ibareleri kitapta göremedim. laikliğe değer veren bir eğitimci olarak karşı tarafı biraz destekli vurmak, çamura yatmamak gerektiğini düşünüyorum. bu haberin sahipleri veya savunanları bize sayfa numarası ile kaynak verirse tekrar kontrol ederiz.