şükela:  tümü | bugün
  • lars von trier'in icad ettiği,sonra dayanamayıp kendisinin bile bu kalıplar dışına çıkarak dilm çektiği filmin tamamını ve yapımındaki her evresini kapsayan katı kurallar bütünü,idiots muş ilk örneği ben şölen biliyordum bilmiyorum hangisi doğru
  • sinema dergisi aralık 2000 sayısında okuduğum bilgilere göre sırasıyla dogme filmleri
    1.şölen-thomas vintenberg
    2.idiots-lars von trier
    3.mifune-soren kragjacobsen
    4.the king is alive-kristian levring

    artı bu yönetmenlerin aynı başlıkta ne halt yediklerinde dair
    (bkz: d dag)
  • meraklısına dogma 95'cilerin wov of chastity başlıklı kuralları:

    "i swear to submit to the following set of rules drawn up and confirmed by dogme 95:

    1. shooting must be done on location. props and sets must not be brought in (if a particular prop is necessary for the story, a location must be chosen where this prop is to be found).
    2. the sound must never be produced apart from the images or vice versa. (music must not be used unless it occurs where the scene is being shot).
    3. the camera must be hand-held. any movement or immobility attainable in the hand is permitted. (the film must not take place where the camera is standing; shooting must take place where the film takes place).
    4. the film must be in colour. special lighting is not acceptable. (if there is too little light for exposure the scene must be cut or a single lamp be attached to the camera).
    5. optical work and filters are forbidden.
    6. the film must not contain superficial action. (murders, weapons, etc. must not occur.)
    7. temporal and geographical alienation are forbidden. (that is to say that the film takes place here and now.)
    8. genre movies are not acceptable.
    9. the film format must be academy 35 mm.
    10. the director must not be credited.

    furthermore i swear as a director to refrain from personal taste! i am no longer an artist. i swear to refrain from creating a "work", as i regard the instant as more important than the whole. my supreme goal is to force the truth out of my characters and settings. i swear to do so by all the means available and at the cost of any good taste and any aesthetic considerations.
    thus i make my vow of chastity."
    copenhagen, monday 13 march 1995

    bu dogma mıdır nedir, bunun amacı nedir olayı nedir derseniz, sorunun cevabı okuduğunuz metinde bulabilirsiniz.
  • blair witch de resmen bir adet dogma 95 örneğidir. vazgeçtim aslında tam olarak değildir. çünkü set kurulmasa da bol bol prop kullanılmıştır. hani nerede prop derseniz, başınızı kaldırıp ağaçlara bakın, midenizin iç çeperini ürküntü canavarları yalasın derim. bir de şöyle bir şey var: (bkz: dogumentory)
  • kalem kalem (bkz: dogma 95 manifestosu)
  • ulkemizde gesterime girecek ilk dogma filmi "yeni baslayanlar icin italyanca"!
  • diger bir takim dogme filmleri
    -the interview, daniel h. byun, guney kore, 2000
    -johnny, carl bessai, kanada, 2000
    -julien donkey-boy, harmony korine, amerika, 1999
  • eleştirdiği tuzağa kendisi de düşen bir sinema akımı...
  • zamanında* "aykırıyız biz!" diye ortaya çıkan bir takım entel ve kendini sinemacı sanan kişilerin, göya sinema sanatında rönesans yapmaya çalışmasına verilen ad. bir çok entryde de bahsedildiği gibi tutmamıştır. aykırı ve birşeylere karşı olma modasına kapılmamak gerekir her zaman. tutmamasının nedenlerinden biri de sinema sanatının bir kafa karıştırma sanatı değil birşeyleri anlaşılır şekilde biraz da düşündürerek ifade etme sanatı olmasıdır.(bence)