şükela:  tümü | bugün soru sor
  • alman kültür merkezindeki kısa film festivalinde izlediğim fakat bi sahnesinde monitörde geçen yazıyı kaçırdığım ve sonra da bu yazıda çok manyak bi mesaj olduğunu düşünerek tiklendiğim, kısa metrajlı olmayan 45 dakikalık film.
  • turkiye'den outistanbul'a katilan ve buyuk bir hayalkirikligi olan film. film problemli bir aileden gelen, yurtta kalan ve cinsel kimlik bunalimlarini birer birer yasayan bir genc hakkinda olmasina ragmen, escinsellikle ilgili bilinen kliselerin tekrar tekrar tekrarlandigi, bizim seyretmekten yoruldugumuz ama senaristin gostermekten bikmadigi kliselerleden dolayi talihsizlik olarak niteleyebilecegim bir film. ayrica gerek oyuncular, gerek senaryo, gerekse cekim oldukca kotu idi.

    kliseleri teker teker yazmak gerekirse;

    - esas oglan, babasini ufakken kaybetmistir, bu konuda kendini suclar, annesi ile senelerce gorusmemistir.
    klise 1 : escinsel sorunlu aileden gelir ve evdeki baba figurunu sorunlu bir sekilde kaybetmek escinselligin tetikleyicisidir.
    - esas oglan yurtta kalir, yakin arkadasi ile samimi pozisyonda otururlar.
    klise 2: yurt miti (!)
    - esas oglan, platonik olarak okuldaki kiza asiktir, ama yakin arkadasindan da etkilenir
    klise 3: biseksuellik, escinsellige gecis asamasidir.
    - esas oglanin odasinda homoerotik resimler vardir, tori amos dinler
    klise 4: escinseller, escinsellerin kendi altkulturleri vardir, orda yasarlar
    - esas oglan, glbt'nin neredeyse tum varyanslarini yasar. travesti , straight , gay , biseksuel olur
    klise 5: cinsel kimlik bunalimi diye bir kavram olmasina ragmen, bu tum escinsellerde ya da escinsellerde cok sik yasanan bir durum degildir. cinsel kimlikler devir daim devamli degismezler.
    - esas oglan, aslinda kimden hoslandigini secer.
    klise 6: escinsellik bir secim degil yonelimdir.
    klise 7: tum escinseller sorunlu, siddete egilimli, tramvali insanlardir

    yoruldum, uzuldum. acikcasi bir escinsellin, 45 dakika boyunca verilen kavram cercevesinde kendine yabancilasmasini oldukca iyi saglayan bir filmdi.
  • perihan ablanin hakkinda guzel guzel veristirdigi ve veristirmesinde oldukca hakli oldugu film.

    http://www.radikal.com.tr/…4/10/06/haber_130233.php
  • dogru zaman da dorgu kişinin oldugu yer
  • sevgilinin yanidir.
    dunyada da, mezarda da...
  • (bkz: aykut atasay)
  • oyuncu kadrosu tamamen bilkent üniversitesi öğrencilerinden oluşan ve psikolojik okumalara açık bir eşcinsel filmi. film :üç yaşında babasını yitirmiş, annesiyle ilişkisi kopuk olan, yalnız yaşamış ve arayış içindeki bir gencin sonunda biseksüelliğe varan yolculuğuna ayna tutuyor. bir arayış, bir deneme, belki huzuru orada bulabilirim düşüncesi üzerine oturtulmuş... filmin yönetmenlerinden aykut atasay filmi için bir röportajda şu manidar beyanda bulunmuştu:

    "biz bu filmi sıfır parayla yaptık. kamera bizimdi, mikrofon aldık yüz milyona o kadar. yani aslında yüz milyona da bir film yapılabiliyor, anlatmak istediğinizi anlatabiliyorsunuz; ama bunu istemek önemli..."

    filmin başrolundeki aslan yavuz şir'in kadın kıyafetleri içindeki hali gerçekten görülmeye değer. filmde pornografik sahneler görmeyi umanlar hayal kırıklığına uğrar, çünkü: yok. unutmadan belirtmek isterim ki, filmde bilkent üniversitesi, siyaset bölümünden bir öğretmen de rol almış.