şükela:  tümü | bugün
  • lars von trierin son filmi. iyiden iyiye ingilizce filmler cekmeye alisan amcamiz trier ucak korkusunu yenemedigi icin cekimler yine avrupada gerceklesitirmis ancak hikaye amerika'da geciyor. gun gectikce daha major tabir edilen oyuncu kullanan trierin bu filminde de nicole kidman arz-i endam edecek. laurenn bacall, bir bergman gozdesi harriet andersson, stellan skarsgård ve jeremy davies chloe sevigny gibi isimler de yine projedeki ilginc isimlerden.
  • 2003 kışında gösterime girecek...miş.
  • geliyor, cok yakinda. afisini gordum bugun, pek yakinda diyordu. filmin cekimleri sirasinda nicole kidman stellan skarsgard'i dovmus bu arada, boyuna posuna bakmadan hem de.
  • iki gun once izledigim, burada* buyuk olay olmus olan feci ic karartici film.spoiler yapmamak icin kelimeleri ozenle sectigim baslik..
    amerikalilarin cok lavukca anti amerikan ilan ettikleri film, aslinda insanligin tumune bir tokat gibi iniyor. bir uclemenin ilki, ikincisinde de nicole kidman in oynayacagi kesinlesti. cok kisitli bir alanda cekilmis bir film. bir tiyatro sahnesinde geciyor tum film uc saat on dakika boyunca, ve bu durum izleyiciye daral getiriyor. tum lars von trier filmleri* gibi izlemek icin saglam bir iskembeye sahip olmak gerekiyor, herkes tarafindan cok olumlu elestiriler aldiysa da ben begenmedim.
  • mutluyken ya da uykuluyken ya da keyifsizken ve hatta asikken gidilmemesi gereken, ama mutlaka bigun bi yerde izlenmesi lazim gelen, yonetmeninin en az guzel filmi.
  • bertolt brecht piyeslerini andiran dekoru ve atmosferiyle, samuel beckett piyeslerini andiran diyaloglariyla, carpici basitligi ve ozellikle de nicole kidman'in sasirtici derecede harika oyunuyla cok onemli bir film.
  • filme kendinizi kaptirirsaniz eger, bir sure sonra, olayin bir tiyatro dekorunda gectigini unutabilirsiniz. trier amcamin kendi filmografisinde bile aykriri duran bir film, gene de tekrar izlenmeyi hak ediyor. nicole kidmanise sanki olmamis gibi geldi bana. emanetmis gibi oynamasindan midir nedir? lars amcamin klasik oyuncu kadrosu (udo kier dahil, kacmaz tabi) gene bir arada. bunlar bir apartmanda bir arada falan mi yasiyor yahu? lars amcam bunlari sabah uyandirip "hadi len, film cekiyoruz" mu diyor? bilemiyorum.
  • iksv'nin sitesindeki son bilgilere gore bu seneki filmekimi'nde gosterilecek lars von trier filmi
  • ilk 15 dakikasında bağlanamadığınızda 3 saat 10 dakika boyunca daralabileceğiniz, ama konuya bağlanırsanız da gayet masalsı/tiyatrosal anlatım biçimiyle keyifle izlettiren, hem our town (thornton wilder) filmini, hem de siyah/beyaz sessiz sinema filmlerini de çağrıştıran anti-amerikan duruşundan ziyade insanların birer köpekten farksız olarak yaşaması ve yüce idealler peşinde koşmanın sadece bir hayal olarak kalacağını ifade etmesinden anti-idealistliği savunması dikkatimi daha çekti. zaten film anti-amerikandan ziyade anti-hümanist olarak da düşünülmelidir. demokratikmiş gibi gözüken bir toplumun ne kadar kolay antidemokratik davranabileceği, hatta aslında çok da bariz faşist olabileceğini görmemizi sağlıyor bu film (non-spoiler, zira filmin tematik içeriği değil, etiği ele alınmştır).
  • trier'in beni diğer filmlerinden de çok şaşırttığı filmi. daha önceki filmlerinde sık sık işlediği toplumsal ahlak ve psikolojinin bireyler üzerinde nasıl oyunlar oynayabileceği konusunu bu kez dibine kadar kullanmış. breaking the waves'deki kasaba muhafazakarlarını ya da dancer in the dark'taki polis memurunu hatırlamamak elde değil flimi seyrederken. ancak trie bundan önceki filmlerinde hep dengeleyici unsurlara yer vermişken (örn: kötülerin arasında iyiler, bireyin içindeki kötünün yanında iyi, vs) bu filminde çok daha keskin bir yol izlemiş. ayrıca filmin tüm mekanı ve çekim teknikleri de sinemada kesinlikle bir devrim. ancak konu da o kadar güçlü ki, filmin mekanı felan arka planda kalıyor. bir şekilde bir türlü sevemediğim idiots'u bir kenara bırakırsak, en az trier filmografisindeki tüm diğer filmler kadar iyi bir film, ve hepsinden daha şaşırtıcı. trier'in bir sonraki adımını konu olarak değil belki ama sinema tekniği olarak kestirmek şimdi çok daha güç.