şükela:  tümü | bugün
  • ön edit : ithalatçı değil, imalatçıyım.

    bir kobi olarak kanser olma sürecini yavaş ve emin adımlarla yürüyorum. imalatı durduramıyorum iflasın ilanı demek, fatura kesemiyorum saatler arasında %10 15 zarar edebiliyorsunuz, kimya sektöründeyim ham maddemin tamamı ithal dolar bazlı, satışlarım türk lirası.

    dolar artıyorsa sende arttır diye düşünen kafa tasının içi hava dolu arkadaşlara kısaca, o işler öyle işlemiyor canım benim demekle yetinmek istiyorum.

    kendimi piyasada şanslı hissediyorum çalıştığım iş ortağımın oldukça yüklü ithalat çalışması var.

    yarınım meçhul çünkü ham madde alımını durdurdum, bir iki haftada % 30 içeri girerken ne kadar zam alabileceğimi bilmiyorum.

    hadi bakalım hayırlı kanserler.
  • sektör = mobilya

    mağazada öyle boş boş takılıyoruz. girip fiyat soran bile yok.
    arada bloomberg'i açıyorum. pariteye bakıyorum.
    film açayım dedim heyecan vermiyor. pariteyi izlemesi daha heyecanlı resmen.
  • ben işten çıkarıldım.

    edit: çok fazla destek mesajı aldım, çok teşekkür ederim. sektör aydınlatma sektörü arkadaşlar, üretim firması. ben kurumsal iletişim ve tasarım işleriyle uğraşıyordum. benimle birlikte 20-30 işçi daha çıkarıldı.

    edit 2: çok yardım etmek isteyen arkadaş oldu, sağ olsunlar. onlar için editliyorum. iş buldum ben, maaşı da alırsak süper olur:)
  • sektor - yatirim bankaciligi (it departmani)
    londra'da, dunyanin en buyuk bankalarindan birinde calisiyorum. proje geregi trader/sales gibi insanlarin arasindayim tum gun. birkac ay once tr'yi otomatik fiyatlandirma sisteminden (algoritma ile calisiyor) cikardilar. tum fiyatlandirma manuel ilerliyor.

    cuma gunu tr varliklarindan sorumlu bir trader "does anyone know what the fuck is happening in turkey" (lanet olsun, türkiye'de neler oluyor bilen var mı?) dedi sonra da bana dondu. "i wouldn't be here if i knew whats happening there"(orada neler olduğunu bilsem burada olmazdım) dedim ve sustum.

    aileme, arkadaslarima, hic sucu olmamasina ragmen onlarca yil dunyanin geri kalanindan cok daha fakir bir sekilde yasayacak olanlara cok uzuluyorum.

    her seye ragmen ulkenin durumuna bu kadar uzulurken, reisci gurbetcilerin cogu bayram ediyordur.

    ama ben vatan haini, onlar ise vatansever oluyor hükümet ve devlet nezdinde.

    edit: ingiliççe konuşmayı türkçe'ye çevirdim.
  • salak salak ekonomi yorumları,tavsiyeleri, komiklikler, şakalar içermeyen sadece hayatın gerçeklerini anlatan süper başlık. devam lütfen.
  • ön edit : arkadaşlar entry ekşişeyler e bile girdi . çok fazla soran var nasıl çözdünüz olayı diye , öncelikle günlerdir iyi niyetli olarak geçmiş olsun dileklerinde bulunan ve mali olarak önerilerde bulunan herkesten allah razı olsun.karşı taraf ile anlaştık, forward masrafları bana uymadı. kur riskini ben aldım , onlar ise vade düşürdü . sonrası allah kerim dedik. vade azaltma yaptığımızda dolar 6.50 idi şimdi 6.00 , allah yüzümüze güler belki 6.00 olarak kalır . tl bazında parakende müşterilerime hiç zam yapmadım . bu piyasa hepimizin , umarım bir seviye belirler ve sene boyunca o noktada kalır dolar . çünkü şu anda çok fazla düşmesi de bizi bozar . neyse , halkım için milletim için hayırlısı ne ise o olsun .

    bugün xmen benden 4 bin metre mal istedi . alış fiyatım 1.50 satış fiyatım 2.00 $ . şimdi ben 4 bin metre mal karşılığı 6 bin $ borçlanıyorum . karşılığında da 2.00 $ olan kur karşılığı neyse bana o kadar tl borçlanıyor. şimdi dolar 5.00 farzet . 30 bin tl borcum var , xmenden de 40 bin alacağım var , xmen bana 6 ay vadeli çek veriyor. ödemeyi bugün yapsa aslında sıkıntı yok kârım yine aynı , ama 6 ay sonra çekin vadesi geldiğinde o para 8 bin $ değilde 4.5 bin $ ediyor . ama benim borcum hala 6 bin dolar . ulan 10 bin tl kar ettim zannederken bir bakıyorum aslında 1.500 $ zarardayım . çünkü ben tam 2 tane xmenden tl ile ödeme alıyorum maalesef. benim dükkanımı döndüren firmaların başında geliyor ve onlara muhtacım diyebiliriz.

    bu arada bu örnek değildi , cidden bugün sipariş geldi , eğer bilsem ki kur önümüzdeki 6 ay boyunca aynı paritede kalacak benim kârım net 10 bin tl . ama şimdi malı vermemeyi düşünüyorum bakalım yarın bir toplantı yapacağız , ödeme planı nasıl olmalı vs gibi. yani kısacası yarraklara yan basmış durumdayız.

    zorunlu edit : cidden zorunlu edit , arkadaşlar ticarette dik başlılık olmaz , kesinlikle ama kesinlikle “ben kendi götüme bakarım , zarar ediyorsan yapma kardeşim bu işi” diyemezsiniz, hepimiz aynı gemideyiz , yıllardır iş yaptığımız firmalar . o şekilde olmuyor . zaten malı da kimse size silah zoruyla sattırmıyor . adam başkasından alır malı , müşterinden olursun . piyasa artistlik kaldırmaz

    edit 2 : arkadaşlar hedge olayını birçok arkadaş tavsiye etti, hepiniz sağolun , bankacı pek iç açıcı konuşmadı , yarın detaylı anlatacak bana . ben bankacı arkadaşlardan , bugün alacağım 40 bin tllik(kur 6.80 diyelim) 6 ay vadeli çek’ten , dolar tam 11 tl olduğunda(mesela) ettiğim zararın ne kadarını banka karşılayacak öğrenmek istiyorum(arkadaşlar rakamları sallıyorum hesap kolay gözüksün diye) . bankacı bana kur değerinin istediğim kadar üstüne çıkamayacağım ve tam tersi dolar düşerse de sıkıntı olacağıyla ilgili çok kısa bir bilgi verdi (telefonda mesai dışı aradım) . ama inan’ın tam anlamadım. uzatmak ta istemedim telefonda.yarın detaylı konuşacağız yanına gideceğim . ama yarına kadar arkadaşlardan tam detaylı bir yeşillendirme istiyorum lütfen verdiğim rakamlar ışığında
  • artık ofiste sigara içmemize izin veriyorlar, boşvermişlik seviyesini varın siz hesaplayın.
  • tekstil imalat sektörü

    zaten son iki yıldır 30 günün 5-6 günü fiili olarak çalışıyorduk, haziran ayında 3 gün, temmuz ayında 2 gün çalışıp ağustos ayını ise tamamen evde geçirdim.

    ben bu kriz mevzusuna 2009 yılında, emlak balonu şişmeye başladığında uyandım. piyasaya tek kuruş borcum yok. yalnızca kredi kartı borcum var, o da tl cinsinden kuşa döndü. bi şekilde öderim. vergi, sgk borçlarını yapılandırdım. gelir olursa öderiz, olmazsa ödeyemeyiz.

    bu ay sonuna kadar iş yerini boşaltmayı, malzemeleri bir depoya kaldırmayı ve iki sene kadar süreceğini düşündüğüm kriz sürecini nefesimi tutarak, en az giderle atlatmayı düşünüyorum.

    iş yeri kira stopajı denen bir illet var. iş yapmasan bile iş yerinin stopajını devlete ödüyorsun. ayrıca kazanç beyan etmesen dahi damga vergisi, muhasebeci ücreti, sgk primi ve tabi ki kira giderin oluyor. bunlar da her ay 4 bin kuru gider demek.

    o kadar seçim kazandılar. hiç biri çıkıp da yıllarca betona parayı gömdük, elin milyonlarca suriyelisine para akıttık, en kıytırık bürokratın altına 300 binlik araba çektik, yanlış yönettik demiyor. içinde bulunduğumuz durumu ekonomik savaşa bağladılar ya, hiç utanma yok bunlarda. "demokrasi" denen şey çok boktan bir şeymiş onu anladım.

    beni tek endişelendiren şey iki yıl önce bypass olan annemin ilaçları. plavix ve vasterol alıyor. eğer bunların tedariğinde sıkıntı olursa, yani annemin hayatı buna bağlı riske girerse "ekonomik savaş" diyen çomarın ağzını burnunu kırarım.
  • dükkandan içeri giren her müşteriye " çılgın " gözüyle bakıyoruz...
  • üç hafta önce tamir için notebook servisine bir dizüstü bırakmıştım. bir iki gün sonra servisten aradılar, arızanın anakart üzerindeki çipten kaynaklandığını, çip masrafının işçilik dahil yetmiş dolar tuttuğunu tl karşılığının üçyüzyetmiş lira ama düz hesap üçyüzelli liraya yapacaklarını belirtmeleri üzerine onay verdim. normalde dizüstünü iki hafta önce teslim almam gerekiyordu ama perpaya gitmeye fırsat bulamayınca bugüne kaldı. teslim almaya giderken bir taraftan düşünüyorum "adamlar sakın bana bu yetmiş doları bugünkü kurdan ödetmesinler?" neyse olan oldu kısmet artık başa gelen çekilir deyip dükkandan içeri girdim. benim dizüstünü çipi yenilenmiş, içi dışı pırıl pırıl temizlenmiş, muntazam çalışır durumda teslim aldım. tamir parasını ödemeye gelince teknik servis sahipleri gerçekten delikanlı insanlarmış ki onay verdiğim tarihteki kuru baz aldılar yani başta anlaştığımız üçyüzelli lirayı ödeyip ayrıldım.

    üst paragrafta dolarla euroyla işi olmayan şahsımın son dönem yaşadığı bir olayı anlattım. dizüstüm bugün arıza verse üç hafta önce 350 liraya yapılan tamiratı 500 liradan aşağı yaptıramayacağım. bu kıssadan hareketle işi dövizle doğrudan ilgili, iş hacmi yüksek olan işyerlerinin durumunu varın siz düşünün arkadaşlar. allah dürüst, alnının akıyla çalışan bütün iş sahiplerinin ve çalışanlarının yardımcısı olsun.

    edit: imla.