şükela:  tümü | bugün
  • the ancient gods - part one dlc'si mükemmel olan oyun. ilk bir saatlik deneyimime göre çok iyi bir ek paketle geri dönen, aksiyonun dibine vurmuş oyun.

    10/10
  • gamepass ten indirdim, hemen başladım, ama kafayi yiyiceğim, en başındayım, yeşil noktaları geçemiyorum. xbox ta ayrı bir kontrol vs mi var acaba? yeşil kapılardan nasıl geçiyoruz, bilenler yeşillendirirse çok sevinirim.
  • the ancient gods genişleme paketiyle geri dönen oyun. zaten çok fazla olan aksiyon seviyesi bu sefer cidden tavan yapmış, hatta abartı denebilecek kadar fazla olmuş. neredeyse nefes almadan, yerimizde bir saniye bile durmadan (durunca ölünüyor zaten), hoplayıp zıplayarak yaratık kesiyoruz. bu sefer aynı anda ekran neredeyse yaratıkla doluyor, kes kes bitmiyor. * tabi ki yine çok keyifli. ancak sanki sistemi daha çok zorluyor, sanırım yaratık sayısı arttığı için. base oyunu gtx 1060'ım ile nightmare ayarlarda rahat oynamıştım, bu expansion'da ise ultra - high arası bile yer yer kasıyor.

    bir de şu turret ler çok sinir bozucu olmuş. tam yok etmek için dönüyorsunuz, içine kaçıyorlar*, başka yaratıklarla ilgilenmeye başlayınca pat diye çıkıp ateş ediyorlar, doğru silahla vurmayınca da kolay kolay patlamıyorlar. bence hiç olmasalarmış daha iyiymiş. vallahi marauder lar bile daha şirin kaldı yanlarında.*

    türü sevenlere öneririm efendim. 9 / 10.
  • bugüne kadar oynadığım en iyi fps'lerden birisi olduğuna emin olduğum,ilk oyun doom 2016'ya göre üstüne çok fazla şey koymuş ve kesinlikle tüm fps oyunlarının öğreneceği çok şeyi olan oyun. oyunu ultra grafikler ile ve ultra-nightmare zorlukta bitirdim. grafikler enfes. kaplamalar,efektler şahane. resmen görsel şölen. aksiyon olarak ilk başlarda 2016'nın aynısını oynuyorum sanmıştım ancak ilerledikçe dash-zıplama-hook-blood punch-tırmanma özelliklerinin keyfi öylesine arttı ki. ayrıca bu oyunda cephane olayı testere ile değişerek kesinlikle aşırı keyifli hale gelmiş. yeni düşmanlarımız da çok keyifli. ufak bulmacalar oyunu öyle keyifli kılmış ki. yalnız hikaye gerçekten çok boktan ya. hikaye delisi birisi olarak hiç umrumda olmadı hikaye. oyuncuyu içine çekmek için bir evren yaratıyorlar ama gerçekten çekmiyor. onun yerine oyuna odaklanmak daha keyifli.
  • bu oyunda marauder isimli bir şerefsiz var, yıllar sonra ilk defa bir single player oyunda rage quit atmama sebep oldu.

    boss olarak geldin tamam. farklı mekaniklerin var eyvallah. ama sonrasında her bölümde 2-3 defa karşıma gelmek nedir. bir de tek de gelmiyor, yanında mutlaka ekstra tipler oluyor artık.

    doom eternal son derece hızlı tempoya sahip bir oyun ve bu tempoyu düşüren tek şey marauder denilen iblis.

    bu arada doom 2016 ile kıyas yapmak gerekirse çok net söyleyebilirim ki doom eternal'ın ilk bölümü zorluk ve tempo açısından doom 2016'nın son bölümlerine eşdeğer. oyun hemen fırlatıyor sizi aksiyonun içine, daha üçüncü dakikada hızarı vermesinden zaten gelecek shit show'un boyutu belli oluyor.
  • fortnite ve benzeri oyunların tadını alıyorum. doom 2016'nın gergin, içine çeken havası pek yok. sanırım daha renkli ve arcade bir ortam ile yeni nesil oyuncuları yakalamaya çalışıyorlar, oynayıp göreceğiz...
  • 3 aralık itibariyle xbox game pass'in pc aboneliğine de eklenecek olan oyun.
  • kaynakları kısarak doom 2016'daki akıcılığı ve serbestliği öldürmüşler. oyun zor ve hayatta kalmak için sürekli aynı kombo setini tekrarlamak gerekiyor. özellikle son 2-3 aşamada sürekli aynı yaratıkları aynı şekilde öldürmek (marauder sana diyorum özellikle) oyunu biraz sıkıcı bir hale getiriyor. doom 2016'ya puanım 9.5'sa, doom eternal'a puanım 8.
  • taze bitirdiğim oyun. grafikler, atmosfer ve hepsinden öte müzik anlamında insanı gerçekten içine çeken bir oyun olmuş. gameplay açısından doom 2016 bisiklete binmekse, doom eternal, f1 aracıyla pistlere vurmak gibi. naçizane birkaç yorum ve işime yarayan kilit noktayı belirtmem gerekirse:

    - her iblis tiplerinin zayıf noktaları mevcut. örneğin aracnatron ve revenant'ın tepe canon'larını ve mancubus'un kollarındaki silahları vurduğunuzda, vurdukları damage azalıyor ve çevrenizi temizlemek için zaman kazanıyorsunuz. pinky'lerin isesırtları çok zatyıf. önden 3-4 roket gerekirken, arkalarına bir super shotgun mermisi yeterli oluyor.

    - bazı silahlar, spesifik bazı iblisler üzerinde daha etkili. örneğin cyber mancubus'a bir blood punch attığınızda zırhı düşüyor ve daha kolay ölüyor. keza cacodemon'ın ağzına bir sticky bomb atarak glory kill alabiliyorsunuz. hell knigjt gibi daha harektli heavy iblisler içinse chaingun en etkili silah.

    - bir arenaya girdiğinizde, öncelikli olarak heavy ve super heavy iblislere odaklanmanız ve sürekli hareket halinde olmanız çok önemli. havadayken dokunılmazsınız denebilir. bu sebeple super shotgun'ın meathook'unu ve dash'i çok sık kullanmanız gerekli.

    - unutmayın ki zombi, asker ve imp gibi iblisler, heavy ve superheavy demon'ları temizleyebilmek için armor ve health kaynaklarınız. chainsaw ile armor, glory kill'le health için sıklıkla başvurmanız gerekiyor.

    - iblis tipine göre silah modlarının kullanımı çok önemli. revenant ve aracnatron'ın silahlarını vurabilmek için heavy canon'ın precision bolt modu çok çok kritik. uçan iblisler için ise shotgun'ın sticky bomb veya balista'nın arbalet modu çok faydalı. rocket launcher'ın lock on modu, kalabalık arenada heavy ve üstü iblisleri hedef alabilmeniz için olmazsa olmaz.

    -rune kullanımı bazı durumlarda ölümle yaşamınıza karar verebiliyor.örneğin benim gibi devamlı hareket halinde vurmak istediği hedefe aim alamayan bir kişiyseniz, havada sağ click'le zamanı yavaşlatan chrono strike rune'u, işinizi çok kolaylaştırıyor. kezaglory kill sonrası speed boost veren rune, kalabalık yerlerden kaçmanıza çok yardım ediyor. oyun tarzınıza göre uygun rune seçimi önemli.

    - yukarıda bahsettiğim püf noktaları sebebiyle duruma göre doğru silah, silah modu ve grenade seçimi çok önemli. her daim, health, armor ve ammo'nuza odaklanarak doğru silah, silah modu, glory kill veya chainsaw'a odaklanmanız gerekiyor. oyunun ortasına doğru buna alışıp "doom dance"i iyi kötü yapabilir hale geldiğinizde tadından yenmiyor.

    -son olarak marauder'a gelelim. marauder'ın bulunduğu bir alanda, öncelikle diğer heavy ve super heavy iblisleri (cacodemon, mancubus, revenant, hell knight, doom hunter vb.) ortadan kaldırmaya odaklanın. sonrasında ise balista veya super shotgun'ı alıp marauder'a odaklanın. tüm saldırılarını dash ile dodge'layıp orta bir mesafede kalmaya çalışın. gözleri yeşil olduğunda 2 shotgun mermisini yiyebiliyor. quick switch yapabiliyorsanız sg - balista - sg kombosu, işinizi çok kolaylaştırıyor. kabaca 10 super shotgun mermisi, marauder'ı indirmek için yeterli. bu süreçte çevrenizdeki minik zombiler, mermi ve health için sizin tek yardımcınız. bunlara dikkat ettiğiniz sürece marauder, size saç baş yolduran bir iblis olmaktan çıkıyor.

    bence doom eternal, oyuncuya hissettirdikleri açısından mükemmel bir oyun olmuş. gerçekten size atfedildiği gibi dokunulmaz bir ölüm makinesi gibi hissediyorsunuz. oyun, sizi düşmana göre adapte olup oyun tarzınızı değiştirmeye zorluyor. ve devamlı suretle oyunun içinde tutuyor. bu sebeple mükemmel bir fps deneyimi olmuş. game of the year odülünü alırsa şaşmamak gerek.
  • doom eternal the ancient gods dlc'sini satın aldığım oyun. main eternal'ı oynarken sonlarına doğru sıkılıp trainer açıp bitirmiştim. umarım bunda da aynı şeyi yaşamam.
    soundtrack'ler yine her zamanki gibi efsane ve doyurucu.