• gerçekten de çok trajik bir durumdur.

    dahası peygamberin vefatından sonra kuzeni ve aynı zamanda damadı olan hz.ali ile hanımı hz.ayşe nin birbirleriyle savaşmaları ve bu savaşlarda onbinlerce sahabenin birbirini öldürmesi.bakın bu fikir tartışması değil bildiğiniz savaş.

    yine ilerleyen zamanlarda temelinde kabilelerin iktidar mücadelesi yatan ümeyyeoğulları ve haşimoğulları kabilelerinin birbiriyle savaşları ve kadın çoluk çocuk demeden onbinlerce müslümanın yine müslümanlarca katledilmesi.

    ortadoğu'nun günümüzdeki sorununu anlamak için geçmişe bakmak lazım.
  • o zamanlarda avrupa bizi kıskandığı için hep müslümanları birbirine düşürmüştür.
    olayı çarpıtmayın.
    kuran-ı kerim de bu konuda ayet bile vardır.

    müslümanlar savaş nedir bilmez. hep avrupa veriyor eline silahı...
  • ehli sünnet olarak tarihi karakterleri sahabe , sahabe i güzin, aşerei mübeşşere gibi tanımlamalarla insanlıktan çıkartıp,
    insan üstü özellikler yükledik.
    bu insanlar tamamı hayatın içindeydi.
    yaşıyorlarda toplumla birlikte.
    kendilerine ne ulema ne din alimi ne de başka ekstra sıfatlar veriliyordu yaşadıkları dönemde ve kısa zamanda bölgenin en büyük gücü olan islam devletini yönetiyorlardı.
    aralarında çok sert mücadeleler vardı.
    hadiseyi böyle anlatsalar,
    şey şıh hocaefendi vs. gibi günahsız kabul edilen modeller rol model olarak gazlanamaz.
    bakın hz. ebubekiri çok severim fakat hz. fatma ile olan tartışmasında haksız.
    bakın net yazıyorum haksız.
    içtihat hatası, tutarsa iki sevap tutmazsa bir sevap saçmalığını bırakın.
    hz. ali hz. ayşe mücadelesinde başlangıçtaki ifk hadisesinde hz. ali nin tavrı hatalı.
    şimdi ben hz. ali düşmanı mı oldum.
    oğlum adını hiç düşünmeden ali koyan ben ehli sünnet e göre afarozum.
    örnekler tonla.
    fakat islam tarihi denilince nihat hatipoğlu gibi masalcı rantçılar akla geldikçe bizden bir bok olmaz.
    gerçekle yüzleşmeden ileri gidemeyiz.
  • hz muhammed medine'den dönmeden, yani mekke'yi fethetmeden en büyük ve tehlikeli düşmanı (bkz: ebu sufyan bin harb)'dı. mekke'nin fethinde hem ebu sufyan hem de karısı (bkz: hind bint utbe)'nin ona boyun eğmekten başka şansları yoktu. bu da iman etmek, müslüman olmak anlamına geliyordu. onlar da hayatlarını kurtarmak için iman ettiklerini söyleseler de, inanılmaz zeki ve karı koca olarak sabırlı kaldılar ve kabe'de putlarla kazanıp inanılmaz zengin oldukları dönemden çok daha güçlü oldular. yukarıda hz ebubekir'in de öldürüldüğünü söyleyen bir entry var, önce hz ebubekir öldürülmemiş, evinde eceliyle olmüştür. sırasıyla hz ömer, hz. osman ve hz. ali'nin öldürülmeleri sürecinde ebu sufyan'ın oğlu muaviye, torunu yezid'in yaptıkları şu an bile içinde bulunulan berbat düzen ve kaosun temelini atmıştır. siyasetin ve politikanın gücü roma cumhuriyeti'nde çok belirgin olarak görülmüş ve kullanılmış olsa da, orta doğu'da da muhteşem bir şekilde kullanışmış olup bundan en ciddi şekilde yararlanan ve gücüne güç katan aile olmuştur ve emevi hanedanı adı altında bir dinin bayrağı taşınmıştır. kimsenin aklına mezhepler ile ilgili mesaj verdiğim gelmesin, mezheplere inanmam, her türlü inanca ve inanışa saygım vardır. ama önce kızlarını hz. muhammed ile evlendirmeleri, daha sonra hz ömer'in ölümü(burada da etkileri büyüktür)ve ölümünden sonra hz osman ile hz ali'yi birbirlerine düşürmeleri, hz osman'ın en yakınlarını kullanarak yalan yanlış mektuplar yazdırmaları, hz osman'ın ölümünden sonra hz. ali'ye karşı hz. muhammed'in dul eşi hz. ayşe'yi desteklemeleri, çok zekice siyasi adımlar ve hakem olayı sonrası hz. ali'nin ve çocuklarının katledilip yönetimi ele geçirmeleriyle sonuçlanan onlar için büyük zafer ile sonuçlanan sabır dolu bir dönem.

    bazı kafalar şeriat ister, kafa kesmek ister ya, iste o dönemde o şahıslar bile aralarında siyasetin kirli oyunlarına yenik düşmüş, birbirini katletmiş, onların davaları sebebiyle yüzbinlerce müslüman ölmüş savaşlarda. neden, muaviye hz. ali'ye karşı kaybetmek üzere olduğu savaşta mızrakların ucuna kuran sayfaları takarak dini öyle bir şekilde kullanmıştır ki, mutlak bir mağlubiyetten mutlak bir galibiyet ile istediğinden çok daha fazlasını almıştır. tarih boyunca dinin ne denli büyük bir silah olduğunu zeki liderler, ya da o güçlü profilleri kullanan bazı güçler görmüştür. o yüzden herhangi bir siyasetçi herhangi bir meydanda dine dair bir kelime bile kullansa hemen aklıma başka şeyler gelir.

    sonuç olarak hz. ömer, hz. osman ve hz. ali güç için öldürülmüştür. öldürülme sürecinde her zaman en güçlü silah din olmuştur. neden olmuştur, güç için olmuştur. şu an milyarlarca doları olan güçler hala sistemin çarkını çevirmeye devam etmektedir. neden? daha güçlü olmak için? emevi devletini kuran ebu sufyan ve oğlu muaviye gücü elde etmek ilk araç olan siyaseti, en etkili araç olan din ile icra etmiş ve tüm etkenleri ortadan kaldırarak gücü tek başına elde etmiştir ve bu gücü uzun süre elinde tutmak için bunu halifelik adı altında taşımış aynı zamanda inanılmaz bir saygı görmüştür. saygıyı kara kaşı, kara gözü için değil, yine dine olan saygı için görmüştür.

    a, b, c, d, x farketmez, en tehlikeli araç olan siyaseti kullanan siyasetçiler dini güç elde etme adına kullandıkları anda anlayın ki işin rengi aslında çok çok farklı ve tehlikeli..
  • islam cografyasinin bugun icinde bulundugu rezil durumun, bizim seriatcilarin iddia ettigi gibi ''bati'nin oyunlari'' safsatasayla aciklanamayacaginin kaniti.

    oldurme, zulum, kardes katli ve gozyasi bu dinin kurulusundan beri genlerinden hic eksik olmadi.
  • arif tekin'in bilinmeyen yönleri ile hz. muhammed'in ölümü kitabında hz. ebubekir ve hz.muhammed'in de öldürülmüş olabileceği speküle ediliyor. peygamberinki bana inandırıcılıktan uzak gelse de diğeri olası görünüyor.
    halifelerin en az 3'ünün öldürülmesi bir yana halifelerin birbirleriyle ve peygamberin akrabaları ile olan ilişkilerine kavgalarına bakınca mesela aynı anda hem hz. ömer'den hem hz.fatma'dan övgüyle söz etmek ya çok cahilce, ya çok ikiyüzlüce...
  • öldürülen 3 halifenin de korumaları ve sarayları yoktu. hz. ömer ve hz. ali namazdayken, hz. osman da kuran okurken malesef çok basit şekilde öldürülmüşlerdir. 4 halife iyi kötü seçimle gelmiştir. kral değillerdir. saltanat kurmamışlardır.

    ama sonraki halife olan muaviye, hz. ali'nin öldürüldüğü gün öldürülmek istenmiş. koruması olduğu için suikastçi teşebbüs esnasında korumalar tarafından öldürülmüştür. muaviye halife kralların ilkidir. ve son halifeye kadar halifelik saltanatla devam etmiştir.
  • hz. ebubekir de öldürülmüştür.
    hepsinin sebebi, güç ve kudret ve paradır. öyle din min konularına girmeyin efendim.

    o yüzden mustafa kemal, din ile devlet işlerini birbirinden ayırmıştır. herkesin dini peygamber efendimizin dediği gibi kendine kalacaktır, sorumlu o olacaktır. dinin içine para girdiğinde, olanları yaşıyoruz ve görüyoruz.

    şu anda arabistana bir iş teslim etmeye çalışıyorum, adam paramı ödemeyecek, ödememe garantisi ise belli, adamlar bizi müslüman saymıyor ki. biz onlara göre müslüman değiliz, çünkü hanefiyiz, en rahat mezhepteniz, hadi hanefi olmamızı bırak, adamlar sünni değil, vahhabi. öyle olunca adamın diniyle alakan kalmıyor zaten.
  • diğerlerini bilmiyorum ama hz ömer'in güç için değil de intikam için öldürüldüğünü okuduğum olay.

    şöyle ki;

    --- spoiler ---

    halife ömer kolay kolay farsları şehre sokmazdı, onların medine'ye yerleşmelerine izin vermezdi. bir gün mugire b. şube, ömer'e bir mektup yazdı. mektubun içeriği şu: yanımda fars/iranlı biri var, adam hem iyi bir demirci, hem marangoz ve hem de ressam/figür işini iyi yapan biri. izin verirsen medine'ye gelsin orada bizim insanlarımıza faydalı olsun. önerdiği kişi mugire'nin kölesidir, kalabalık bir merkezde kalmasını, fazla müşterisi olmasını arzu etmektedir. sonunda ömer izin verir ve adam medine'ye yerleşir. her gün (para kazansın kazanmasın) patronuna iki dirhem (o günkü para birimi) vermek zorundadır. bir süre sonra bu kadar para vermek adama zor gelmeye başlar. bir ara ömer'e durumunu anlatır, bu kadar ücreti ödeyemeyeceğini söyler. ömer, sen kazanırsın, birçok sanatın var der ve ona yardımcı olmaz.

    bu arada ömer ona, "duyduğuma göre sen hava ile çalışabilecek değirmen de yapabiliyormuşsun" der. adam evet dedikten sonra ve ömer'e kızgın bir bakış atarak "ömrüm yeterse sana öyle bir değirmen yapacağım ki, numune olsun, insanlar hep onu konuşsun" diye ekler. ömer'i öldürme duygusuyla doludur. ömer de onun bakışlarından bu durumu fark ederek, "baksanıza bu adam beni tehdit ediyor." der. tabii ki alaylı bir şekilde. ve adam gidip iki ağızlı, uzun bir hançer yapar, bir gün sabaha karşı camide ömer'e saldırır ve üç darbe vurup kaçar. kaçarken de önüne gelenlere, onu yakalamak isteyenlerin hepsine saldırır ve rivayetlere göre on üç kişiyi katleder. hançerin zehirli olduğunu da belirtmeliyim. sonuçta teslim olmamak için intihar eder.

    arif tekin, bilinmeyen yönleriyle hz.muhammed’in ölümü
    --- spoiler ---
  • aklı sıra ali'ye çakmaya çalışan bir zirtapozun kicindan uydurduğu yorumlarla anlatmaya cabaladigi olay.

    he yavrum he. ömer'i osmani hep ali öldürttü.

    beyin bedava.
hesabın var mı? giriş yap