şükela:  tümü | bugün sorunsallar (3)
  • çok merak ediyorum bilen yeşillendirsin bunu.oyunun matchmaking algoritması çok saçma. bir gün lost günü oluyor ne yapsanız kaybediyorsunuz gün boyu.arada 1-2 win çıkıyor.1 gün win lost win lost gidiyor.1 günde sürekli win alıyorsunuz.bu sırayla tekrar ediyor. ancient gözüm neler gördü.özellikle boost fazla.öküz herif boostlasan ne olur oyunu bilmiyorsan.insanları kanser eden boostlamış velet dolu. hayır o değil 20 lira için oyunu bilen adamlar oyunu bitiriyor.
  • iranlılardan bir an önce kurtulması gereken oyun.

    toxic olma konusunda kimse bunlarla aşık atamaz.

    her maçı istisnasız kaybediyorum üstüne yediğim küfür cabası.

    edit: kos' unu ayrı nanat' ını ayrı siktiklerim!
  • millet tutturmuş mmr smurf cart curt unranked turbo oynuyorum yenilse de kazansamda kafam rahat oh miss hemde takım oynamam şart değil ne güzel...
  • eskisi kadar oynamasam da her gün düzenli olarak çayımı bisküvitimi alıp overwatch caselerinde yargı dağıttım video oyunu.

    oyuna yeni başladığı için sürekli ölüp feeder raporu alan noob kardeşlerimizin koruyucu meleği, tiny airlines pilotlarının, kendi nc'sini wardla bloklayan akıl hastalarının, düşman fountain'a tp atan furion'ların infaz memuru olmanın verdiği enteresan bir tatmin duygusu var overwatch sisteminin. dota oyuncularının genelinde bulunan üstünlük kompleksine hitap ettiğinden olabilir. umarım yakında 3 olan replay sınırı da kalkar sıkılana kadar yaparız.
  • edit: video isteyenler oldu. buyrun adamın görüş açısından oyun. insan şu işkenceyi kendine niye yapar aq ahahhah.

    https://streamable.com/5naxo9 bu bizim işi çakozladığımız an.
    https://streamable.com/f65ht6
    https://streamable.com/kwvq8o

    maç id: 5861440554
    oyuncu profili : https://steamcommunity.com/…iles/76561198125021998/ (rus olduğuna niye şaşırmadım. ırkçılık falan mıdır bilmiyorum ama bu adamlar internet dünyasının kanseri amk)

    belki de yoğun kullanılıyordur bilmiyorum ama bugün hile kullanan bir oyuncuya rastladım. his falan değil, kesin kullanıyor. size de denk gelirse ayık olun diye yazıyorum.

    oyuncu arc warden spamcısı. son 20 oyununu neredeyse arc ile oynamış. rampageler falan havada uçuşmuş. bizim ranklarda çok da tercih edilen bir her olmadığından herhalde smurf hesap falan dedik başta. oyun başladı. bok gibi de oyuncu afedersin. içimiz ferahladı iyi bari smurf değilmiş diyoruz discorddan. early gamede sıçtık ağzına. baktık pek oynamayı bilmiyor saldık kasıyor sağda solda. arada bir gidip kesip geliyoruz. 20. dakikada falan ancak travel çıkabildi bu.

    travella sağı solu push yapıyor. peki diyoruz. bloodthorn kasmış sallamıyoruz pek. bir fight'ta pl'nin 20 ilizyonundan doğrusunu seçip bloodthorn atıyor hafif bir noluyor lan çekiyoruz ama aklımıza gelmiyor.

    sonra başka bir gang'de pl fog'dan geliyor bunu öldürmek için. fogdan çıktığı anda , bakın hani böyle bir reaksiyon süresinde falan değil. fog'dan çıktığı anda diyorum tam olarak,yine 5-10 ilizyonun arasından doğrusuna bt atıp aynı milisaniye içerisinde tüm skillerini doğru ve güzel bir sırayla atınca anlıyoruz otomatize bir şeyler olduğunu. resmen gözümüzün önünde 4 skill, 2 item kullanıyor saniyenin 10'da 1'i bile olmayacak süre içerisinde.

    bunu hep beraber görünce tabi oyunu durduruyoruz. "enjoy your report dude" diyoruz. "who? what? ahahahaahaha" falan klasik işte. baktık çocuğun mikro game'de hata yapmasının imkanı yok artık. tüm skilleri olması gereken sırayla milisaniye geçmeden atıyor. gangla falan 4-5 kişi dalıp harcıyoruz bunu anca. allahtan kötü oyuncu. sağda solda yakalanıyor bize. oyun bitiyor. kazanıyoruz bir cheater'a karşı. o kadar item yapmış bir bkb yapmayı da akıl edememiş. her skili bassa da birimizden biri bir skili yediriyor sığıra. öldürüyoruz çok da zorlanmadan.

    oyun bitiminde "cheat kullandığın halde oyunu kaybediyorsun, nasıl bir losersın?" yazıyorum. "tamam lütfen reportlamayın güzel oynadınız kabul ediyoruz" gibisinden yazıp cheat'i de kabul ediyorlar. sonrasında merak ettim tekrarını da izledim nasıl bir şey diye. hakikaten kullanıyor. çocuk mouse hareket ettirmeden fırıl fırıl dönüyor haritada görüntü. üst tarafta gerçeği fight'tayken alt tarafta ilizyon skill atıyor aynı anda çünkü yapay zeka öyle yazılmış. çocuk gideceği yere tıklıyor, gerisini bilgisayar hallediyor kısacası. last hit için bile tıklamıyor muhtemelen creplerin üzerine. tamamen otomatize. bizzat gördüm.

    bu hayatta keyif aldığım hangi multiplayer oyun varsa bıraktıracaklar bana galiba. kantır oynardık, hilecilerden yıldım bıraktım. fifaya sardım bir ara. onda bile hile vardı. yahu şu ayıcıkların koşturdukları oyun vardı bu sene patlayan . 50-60 kişi yarışıyordun, en önde geçen 20 kişi falan bir üst turda başka komik bir yarışma yapıyordu. onu oynadım bir ara. adam onda bile hile yazmış. millet koştururken yukarıdan süperman gibi uçarak gidiyor. bir insanın o oyunda hile kullanması ruh hastalığı teşhisi için kesin kanıttır. adolf hitler'den daha hastalıklı bir kafa yapısı vardır o kadar söylüyorum. ha gitmişsin yahudi var diye gaz odası yapmışsın, ha şu komik oyunda hile kodu yazmışsın/kullanmışın. yemin ediyorum aynı kafanın ürünü. oyunun adını unuttum şimdi üşendim bakmaya.

    dota'da oyunlar temiz oluyor diye yıllardır oynuyoruz. heh şimdi bunda da gördük bizzat. yarın bir invoker gelecek, güzel bir kombo yapıp öldürecek bizi. aklımızda sorular olacak? acaba gerçekten yaptı mı? yoksa script mi? aha işte bu şüphe düştüğü an insanın beynine, orada online oyunculuk bitiyor benim için. dolayısıyla dota'da son demlerini yaşıyor hayatımda. 1-2 örnekle daha karşılaşırsam, veda etmenin vaktinin geldiğini anlamış olacağım net şekilde.
  • bu ayın sonunda yapılacak major turnuvanın katılma elemeleri çin bölgesi hariç bitti. ufak sürprizler haricinde beklenen takımlar kazandı. turnuvanın formatı wild cart, gruplar ve playofflar olarak 3e ayrılmış durumda. bölgeleri birinci bitiren takımlar direkt playofflara, 2. takımlar gruplara, 3 veya 4 ise wild cart olarak turnuvaya devam etmeye çalışacaklar.

    bölgelerde en sıkı rekabetin avrupa ve çin'de olduğunu söyleyebilirim. avrupa'da team secret yenilgisiz grup lideri olmayı başardı. gruptaki en büyük sürpriz alliance'in 2. bitirmesiydi.nikobaby, tier 1 carry olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. nigma ve liquid beklentilerin altında performans sergileyerek, wild cart aşamasından turnuvaya başlayacak. en büyük sürpriz 2 kez ti kazanan og'nin turnuvaya katılamaması oldu. midone carry hamlesi işe yaramamış görünüyor. çin'de takımlarda kadrolar çok değişti. kadrosunda değişiklik yapmayan ig, grup birincisi olma yolunda avantajlı. lgd ise büyük ihtimalle turnuvaya katılamayacak.

    kuzey amerika'da eg zor da olsa grubu birinci bitirdi. iceiceice'in gelmesiyle kadro olarak çok kaliteli bir kadroya sahip. son gün birinciliği kaybeden quincy crew ise ah çekiyordur. rusya bölgesinde vp çok güçlü ilerliyor. fnatic ve beastcost da gruplarını lider bitirerek direkt playofflara kalmayı başardı. 1 yıl aradan sonra ilk defa bir offline turnuva gerçekleşecek. farklı kıtalardaki takımların karşılaşmaları geçen sene virüsten dolayı yapılamamıştı. asya-avrupa, avrupa-amerika mücadelelerini izlemek keyifli olacak.
  • çoğu entry'i okudum, sonuç olarak delirmişsiniz siz amk. bu neyin hırsı, bu neyin tatavası? arkadaşım bu bir oyun, sizin eğlenmeniz için var. ya dünya 1.si olsanız ne olur? yenmek elbette güzel ama yenilirken de zevk alınabilir. o bunu kastı, şu bana küfretti, wk'ya lifesteal kasmış da oyundan çıkmamak için zor tutmuş kendini falan. siz bu kafayla asla mutlu olamazsınız.

    tabu oynarken, kimin kazandığı hatırlanıyor mu? bütün geyiği oyunun içinde yaşanıyor. bu oyunu da öyle düşünün, eğlenmeye bakın biraz. baktınız kötü oynuyorsunuz, girin turbo moda, alın eğlenceli hero'ları bakın keyfinize. dereceli girince ne olacak, her zaman sizden daha güçlüsü olacak.

    bu oyunu bu başlıktaki bütün adamlardan daha çok oynamışımdır. tüm lise yıllarım gece gündüz bu oyunu oynayarak geçti, üstelik benim oynadığım ekip, o zaman türkiye'nin en baba dota ekibiydi. wepla'yı kuran odtü briç takımı ile öğrendim ben bu dota'yı. üstelik ilk başladığımızda odtü'lü göt abilerimiz yardım da etmedi. bone alırdım, item ne bilmiyorum, gizli adama git alttaki 3 topu al derlerdi. neyse bu olayların üzerinden 17 yıl geçti, ben hala dota oynarım, ne mmr sikimde ne boost. keyfini al kapat kardeşim, senin canına yazık.

    hepinize tavsiyem 1 ay dereceli falan girmeyin, alın lich, alın zeus girin turbo, salın ulti'yi. salın ya. yemin ediyorum bunun eğlencesi bütün birinciliklerden daha güzel.
  • oyunu oynayanların çoğunun erkek olduğunu farz ederek yazıyorum:

    bir halısaha maçına gittiğinizde, rakip takımdakiler isterse can-ciğer dostunuz olsun; eğer güzel bir oyun oynamak için sahaya çıkıyorsanız ve ortada bir "iddialaşma" durumu varsa ister istemez bir gerilim, bir enerji ortaya çıkar ve bu oyuna ayrı bir tad katar.

    işte dota'da dereceli oyunlardaki var olan şey de budur. baklavanın dengi burada mmr.

    sosyal psikolojide saldırganlık ile ilgili sevdiğim bir teori var "frustration ve aggression" diye (en son replikasyonları da iyiye gidiyordu, bilmiyorum şu an bu teorinin durumunu). bu teoriye göre insanların saldırgan olmasının nedeni bir hedefe ulaşmadaki ortaya çıkan engellerdir. bir insanı bir amaca ulaşırken engellersen ortaya insan doğasındaki saldırganlık ortaya çıkar.

    şimdi oyun boyunca her bir feedleme, supportun jungle a girmesi +25 için bir "engelleme" durumu ortaya çıkartır. dahası, bu sadece supportun yaptığı hatalarla ilgili de değildir. örneğin safelane carry olarak omni almışsınızdır dakika 5 de jungle a girmişsinizdir ancak gidip supportu ward almıyor diye flameliyorsunuzdur. frustration aggressionun diğer bir yönü amaca ulamşadaki engellemede sorumluluğu başka bir dış grubun üyesine(support)'a atmaktır ve sonraki adımda onu "linçlemek"(evet literatürde de tam olarak böyle geçiyor açıp bakın isterseniz referansı en sona koyacağım) gelmektedir.

    nasıl ki "road-rage" durumu araba kullanan insanlarda ortaya çıkıyor ki burada da çoğunlukla bir -frustration and aggression durumu vardır trafik psikolojisinde- dota gibi bir oyunda da bu tür saldırganlık durumlarının ortaya çıkmasını çok fazla büyütmemek lazım.

    elbette, bu anlattıklarımın farkında olan insanlar bu tür durumlara girişmezler ya da sinirlenseler bile sadece oyunun sonundayken biraz sinirlenir ve devam ettirmezler , oyun içerisinde sinirlenme gibi bir durum zira halısahadaki gibi olumlu bir etki yaratmaz çoğu zaman, işleri daha da berbat eder. zira dota, testosterondan daha çok motor fonksiyonlar ile bilişsel kapasitesinin "uyumu-koordinesi" ile ilgili bir oyundur.

    peki insanlar neden normal oyun dururken dereceli oyun oynar? bu konuda da bir hipotezim var benim birkaç akademik bulguya da dayanan. bana kalırsa dereceli oyun oynamanın sebebi ile korku film izlemenin sebebi aynıdır. çok detaya da girmek istemiyorum ama şunu söyleyeyim kısaca: beyninizin ilgili bölümünde bir ödül uyarıcısı(doğal bir uyarıcı olarak örneğin yiyecek) kodlayan nöronlarımız ile bir korkunun ortadan kalkması ile rahatlama duygusunun kodlandığı nöronlar örtüşüyor(yani yendim mi yenildim mi, o +25 geldi mi gelmedi mi uyarıcısı) işte bu yüzden ranked oyunlar insanı sinir stress etse bile, beyindeki kadım reward networkün çalışma tarzının evrimsel kodları koşullanma ilkesiyle çoğunlukla şekillendiği için normal oyun yerine sinir stressi korkuyu göze alıp ranked girmeye devam eder. bir kere o tadı aldıktan sonra beyin, o rankedın peşini bırakmayacaktır...

    referanslar:
    bahsettiğim nöronlar ile ilgili güncel yayın:
    * amygdala reward neurons form and store fear extinction memory zhang et al., 2020, neuron 105, 1077–1093 march 18, 2020 ª 2019 elsevier ınc.
    https://doi.org/10.1016/j.neuron.2019.12.025

    bu da yale ekibinin grand teorisi (tabi bu şu an çok değişti, berkowitz miydi neydi öyle bir abi aldı bayrağı)
    *dollard, j., miller, n. e., doob, l. w., mowrer, o. h., & sears, r. r. (1939). frustration and aggression. yale university press. https://doi.org/10.1037/10022-000
  • iyi ki bir animesini yaptınız dediğim oyun. ulan ağzımıza soksaydınız teaser teaser bir tarafına girsin gæben
  • debe'ye giren açıklamayı takdir ediyorum, emeğe saygı kardeşim bravo. yalnız olayı açıklamak için öyle bilmemne sikim sokum teorisine falan pek gerek de yok, gayet gündelik bilgiler ve ortalama bir zeka ile açıklanabilecek bir mesele.

    bir işi ne kadar ciddiye alıyorsanız, neticede o işte başarılı olmaktan aldığınız keyif de o kadar artacaktır. öylesine top oynamakla baklavasına top oynamak arasındaki fark da budur, işin ucunda baklava ısmarlamak gibi somut bir kayıp/kazanç göstergesi olduğunda işler biraz daha ciddiye biner, oynayanlar için de biraz daha önem arz eder. bu önem ve ciddiyet düzeyinin yükselmesiyle galibiyetin verdiği haz gibi, mağlubiyetin yarattığı moral bozukluğu da artacaktır.

    bu yüzden oynadığınız oyundan pek anlamıyorsanız, oynamayı pek beceremiyorsanız onu "sadece bir oyun" gibi öylesine oynamak kolaydır. çünkü oyunda bir iddianız yoktur, iddianız olmadığı için ortada ciddiye alınacak herhangi bir şey de yoktur, o sizin için basit bir oyalanma aktivitesidir ve ondan alacağınız haz da duyacağınız öfke de sınırlıdır, kimi zaman yoktur bile. bu tüm rekabet içerikli oyunlar için böyledir, sadece futbol ve dota için değil. oyunu pek bilmeyenler alt tarafı oyun abi ya derler; bilenler ise iyi oynamaya ve kazanmaya çalışırlar. siz de bir gün dota oynamayı öğrenirseniz muhtemelen aynı şeyleri hissedeceksinizdir.