• deny creep: canı az kalmış friendly creep'leri öldürerek karşı takımı gold ve exp'den etmek. laning'i daha kompleks ve bence daha zevkli hale getiren bir özellik. lol'de yok, dota 2'de var.

    eşitlik: lol'e yeni başlayanlar, bazı glyph'lere ve rune'lere sahip değiller, diğer oyuncularla eşit şartlar altında oynayabilmek için ya çok fazla oynayıp ya da para verip bu özelliklere sahip olmaları gerekiyor. dota 2'de ise bütün oyuncular eşit.

    jungling: iki oyunda da var fakat dota 2'de pulling, stacking hatta blocking olayı jungling'i bence bambaşka boyuta taşıyor. lol'de jungle bufflarının olması hoş gerçi.

    skill/spell scaling: lol'de karakterinizin sahip olduğu büyünün gücü, büyünün levelinin yanında sahip olduğunuz spell power ile yani item'larınız ile de gelişiyor. fakat dota 2'de böyle bir şey yok. o yüzden örneğin 4 puan verilmiş bir büyü level 7'de çok güçlü iken, lvl 25'te diğer hero'lara karşı neredeyse hiçbir işe yaramıyor. o yüzden bazı herolar early ve mid game'de baskın iken late game'de güçsüz duruma geçebiliyorlar.

    roshan - baron: iki oyundaki boss'lardan dota 2'deki size aegis of the immortal yani öldükten sonra dirilmenizi sağlayan bir item verirken. lol'deki boss bütün takımınıza sağlam bir mana ve hp regen buff'ı veriyor.

    teleport to base: base'inize gitmek dota 2'de satın alınan tek kullanımlık scroll'larla yapılırken. lol'de bütün oyuncuların sahip olduğu ve cooldown'a sahip olan bir skill.

    grafikler ve fizik motoru: dota 2'nın fizik motoru bariz daha gelişmiş. lol biraz fazla cartoonish kaçıyor. dota 2'de karakter modellemeleri tamamen 3 boyutlu iken, lol'de karakterler 8 açıdan baktığınız kağıt parçalarına benziyor.

    ayrıca dota 2'de karakterler birbirlerinin içinden geçemiyorlar, dolayısıyla kaçmaya çalışan karakterlerin etrafını çevirmek ya da önünü kesmek, ya da lane'deki creeplerin önüne geçerek onları yavaşlatıp, lane'in açılmasını engellemek mümkün. lol'de bildiğim kadarıyla karakterler birbirinin içinden geçiyorlar.

    ağaçlar-bushes: dota 2'de ağaçlar görüş açınızı çok gerçekçi bir şekilde etkiliyor. istediğinizde bazı hero'ların skill'leri ve bazı item'lar ile ağaçları kesip kendinize geçit oluşturabiliyor ya da görüş açınızı genişletebiliyorsunuz. haritanın bir parçası olan ağaçların dinamik yapısı dota 2'ye çok şey katıyor.

    lol'de ise bush denilen ilginç alanlar var. bush'lara daldığınızda bush'un dışındaki birimler için görünmez hale geliyorsunuz, ve onları görebilmeye devam ediyorsunuz. pek gerçekçi bulduğumu söyleyemem, fizik motoru sınırlı lol için fena olmayan bir özellik.

    gündüz-gece döngüsü: dota 2'de dakikalar ilerledikçe, gündüzden geceye, ve geceden gündüze geçiş olayı var. bu sizin görebildiğiniz maksimum uzaklığı değiştirdiği için oyunun akışını tamamen değiştirebiliyor. geceleri daha dikkatli olmanız gerekiyor, çünkü tehlike yanıbaşınıza gelene kadar onu farkedemeyebiliyorsunuz. tabi eğer nightstalker ile oynuyorsanız geceler sizin. gece demek, av demek.

    lol'de ise bildiğim kadarıyla gece gündüz diye bir şey yok.

    courier: kurye olayı. kurye sayesinde, dota 2'de item satın almak için ikide bir base'e gitmeniz gerekmiyor. kurye'nin öldürülebiliyor olması, kurye'nin satın alınıyor olması, oyuna bambaşka bir boyut katıyor. kurye'yi korumak için canını feda edenler, oyun başında item yerine kurye satın alan support'lar, kurye sırası bekleyenler vs.

    lol'de bu yok ne yazık ki.

    wards & gems: dota 2'de oyunun başında sadece bir çift observer ward alabiliyorsunuz. dükkanda observer ward'ların restock olma cooldown'u 6 dakika. oyun süresünce dükkanda bir anda en fazla iki observer çift ward olabiliyor. lol'de ward satın alma cooldown'u yok. istediğiniz kadar ward satın alabiliyorsunuz. fakat aynı anda haritaya yerleştirebileceğiniz ward sayısı sınırlı sanırım. oynamayalı 1 yıldan fazla oldu, hatırlayamıyorum.

    dota 2'de gem of true sight aldığınızda görünmez olan her şeyi görebiliyorsunuz. ancak öldüğünüzde bu item yere düşüyor ve düşman eline geçebiliyor. lol'de ise elixir of true sight (ya da benzeri) bir consumable size true sight veriyor ve bu özellik öldüğünüzde kayboluyor. gem of true sight'ın satın alma cooldown'u olduğunu da hatırlatmak gerekiyor. o yüzden gem of true sight ile dolaşmak dota 2'de baya riskli bir olay.

    shops: dota 2'de base'deki shop dışında, secret shop ve side shop'lar bulunuyor. side shop'lar kenar lane'lerdeki hero'ların kolay alış veriş yapabilmesi için en sık tercih edilen item'ları satışa sunarken. secret shoplar genelde heroların core itemları ya da lüks itemlar için gerekli olan malzemeleri sunuyor. late game'de secret shop'u kontrol altında tutmak, rakibin istediği itemları satın almasını engellediği ve geciktirdiği için önemli olabiliyor.

    replay modu: dota 2'deki replay modu, aşmış bir mod. oyuncuların mouse hareketlerine kadar herşeyi kaydeden, ve replay'i player perspective kamera ile izlediğinizde o oyuncunun ekranındaki neredeyse herşeyi, oyuncunun her mouse hareketini, her mouse tıklamasını ekranınızda görebilmenizi sağlayan bir mod.

    seslendirmeler: dota 2'de seslendirmelerde fazla cömert davranmışlar. hero'lar neredeyse her şeye sesli olarak tepki veriyorlar. bir item alıyorsun, coşkuyla o item'ın ismini haykırıyorlar. başka bir hero ile karşılaştıklarında ilginç cümleler cümleler kuruyorlar. bunlar oyuna bambaşka bir tat katıyor. geçen crystal maiden ile sven'in lane'ine gidip rakibini gank'ledim. maiden: "sven, are you still so blue under that armor?" dedi. insanı gülümseten detaylar bunlar.

    sadece crystal maiden'ın oyunda verdiği tepkiler: http://dota2.gamepedia.com/…rystal_maiden_responses

    100 tane hero için ayrı ayrı uğraşmışlar, respect!

    sonuç: teknoloji olarak ve karakterlere gösterilen özen olarak bence dota 2 çok daha ilerde bir oyun. göze daha güzel geliyor ve oyunu zevkli ve eğlenceli kılan çok daha fazla unsura sahip. lol, dota ile karşılaştırıldığında çok daha basit kaçıyor.
  • a dota player and a lol player were talking in a bar. dota player says:
    "lol sucks"
    lol player couldn't deny.
  • creep'e minyon derler
    herolara şampiyon
    yazık etme gel dotaya
    çoluk çocukla oynuyon
  • adamlara ölünce dota'da paran gidiyor diyorum. lol'de de karşı tarafa para veriyor geriye düşüyorsun aynı hesap diyorlar. (sanki dota'da karşıya öpücük veriliyor)

    dota'da deny yapıyorsun diyorum. lol'de de creep kesen adamı harraslayıp kesmesine engel oluyorsun diyorlar. (sanki dota'da creep kesen adama dokunmak yasak)

    bak hele ward için verdikleri cevaba bak. maksimum 3 tane ward koyabiliyorlarmış. ama başına "kişi başına" kelime öbeğini eklemeyi hep unutuyorlar. bu 3 tanenin 1'i de beleş geliyor. yani oyunda istenirse aynı anda 10'u beleş, toplam 30 tane ward koyulabiliyor. ama onların açısından bakınca en fazla 3 tane konuluyor. kısıtlama var. :(

    dota'nın muhteşem seslerinin çalıntı olmasından yakınılmış.

    1.si çalıntı kelimesinden en uzak durması gereken kişidir lol'ü dota'ya karşı savunan kişi.

    aha bu bizim kırk yıllık spectremiz:
    http://www.youtube.com/watch?v=id6oth4hglk

    bu da onun yandan yemişi: nocturne
    http://www.youtube.com/watch?v=owrwt97ah54

    bunun gibi bin tane şey var da, en çok kıl oldugum bu hero.

    2. si sound konusunda lolcü olarak dota'ya bok atıyorsan taş olursun. sadece kill announcer'ı unreal'dan çalınmış olup, orda kullanıldığından daha meşhur olduğu için değiştirilmemiştir. bunun dışında binlerce (abartı yok, gerçekten binlerce) özgün seslendirme oyunda mevcuttur.

    http://dota2.gamepedia.com/timbersaw_responses

    bu tek bir hero'nun konuşmaları. adı timbersaw. canım benim. kendisi bir ağaç fetişisti. ağaç görünce dayanamıyor. verdiğim linkte aşağıda "meeting an ally" diye bir bölüm var bak. orda treant protector* diye bi heroyla aynı koridora arkadaş olarak giderse yapacağı konuşma var en üstte.

    "there's...a giant...tree-person...next to me. ha ha. stay calm. hi there. stay calm!"

    şu dram'a şu duygusallığa şu çaresizliğe bak arkadaş.*

    tekrar lol'e geçiyoruz. troll ırkına ait bir heronun sürekli tekrarladığı 3-5 cümlesinden biri: "en tehlikeli iki troll; ben ve kolesterol" :(

    onlarda seslendirme - bizde seslendirme diye, inciye malzeme resmen.
  • şu videoda dota 2 vs lol tartışması yapmış oyungezer

    http://www.youtube.com/watch?v=uh0i1foaqo0

    lol'de oyundan çıksan kimse farketmez ama dota'da 2 dakika işemeye gitsen evinden aldırırlar :) bomba olmuş.
  • a dota player and a lol player walked into a bar.

    dota player said "lol sucks". lol player couldn't deny it.
  • dota 2'nin sadece deny olayından bile üstün geleceği karşılaşma.
  • yenişemeyiz erler
    sözlükte tepki çeker
    alın gelin takımı
    beşiktaş adeks bekler
  • ciddi ciddi tartışıyorsak, dota 2'nin biraz daha detaylı, inmeli çıkmalı, sağlı sollu, emmeli gömmeli* bir oyun olduğunu kabul etmek gerekir. dota 2'de bariz bir şekilde lol'den daha fazla kontrol etmeniz gereken unsur olur*. biz dota'cıların yere göre sığdıramadığı deny unsuru, creep pull&stack falan hep bir gıdım daha fazla dikkat gerektirir.

    bunun yanında lol, dota 2'ye göre daha düz, daha arcade bir oyun sunar. şahsen bilmiyorum ama 1 saat lol oyunu oluyor mu emin değilim, arkadaşlarımdan duyduklarıma ve kendi tecrübeme dayanarak oyunun 20-25. dakikadan sonra çok çok büyük ihtimalle koptuğunu biliyorum. ama dota 2'de geri dönüşler vardır, özellikle 6.82'den sonra.

    hiç birbirimize emmeye gömmeye gerek yok; dota 2 ve lol'ün sundukları, dolayısıyla kitlesi farklı insanlardır. cod ile cs'yi karşılaştırmaya benzer bu iş.
hesabın var mı? giriş yap