şükela:  tümü | bugün
  • level cap'in yükseltileceği ve 5 yeni karakteri grubunuza alabileceğiniz dragon age origins expansion paketi.
    16 mart 2010'da çıkacakmış. bizi mutlu edecekmiş. daha önceden olmayan import olayı da eklenecekmiş yani baldur's gate'in ruhani devamı asıl şimdi gelecekmiş.
  • dört gözle beklediğim ve kafalarda acep morriganı görebilcek miyiz sorusu yaratan expansion pack
  • indiriyoruz bakalım muhtelif ortamlara düşmüştür.

    evet, bitti oyun.

    40$'a satılan bir eklenti için gayet kısa bir oyun olmuş, geze toza oynarsanız 10-11 saatte bitirirsiniz.

    hikayede çok boşluk var, tek tek ayrıntılara girmeyeceğim. oyun başlarda sunum olarak başarısız olduğu için canınızı sıkabilir fakat oynadıkça ısınıyorsunuz. ekonomiyi iyice dengesiz hale getirmişler paramın bittiğini hatırlamıyorum ayrıca oyun çok kolaylaştırılmış bir çok kez rogue karakterimle turuncu boss'ları sololadım.

    genel olarak oyunun kısa olması, hikayede ilgi çeken birşey olmaması ve bünyesinde birçok bug bulundurduğu için beğenmediğim bir ek paket olmuştur.
  • yeni başladığım expansion pack. ilk izlenimlerimi paylaşayım. grey warden commander olarak nwn 2'deki gibi bir kale yönetiyoruz. oyunun daha başında seçim yapmanızı gerektiren bir sürü görev var ve bir anda o kadar çok görevle yüklendim ki commander olmak ne zormuş lan dedim. en basitinden;

    --- spoiler ---
    arl howe'un oğlu bizi öldürmeye çalışırken yakalanmış. istersek asabiliyoruz, istersek serbest bırakabiliyoruz, istersek de grey warden yapabiliyoruz elemanı. önce arl howe'a olan nefretimden dolayı asmak istedim ama adamın asılışı gösterilmiyor ben de kıllandım bu ipne daha sonra çıkmasın diye. sonra keep your friends close but your enemies closer sözü aklıma geldi grey warden yaptım adamı ve kattım partiye. gerçi ben zaten rogue olduğum için kendisiyle kısa zamanda yollarımız ayrılacak.

    --- spoiler ---
  • oyunun dortte ucu neverwinter nights 2'den calinti olmakla beraber(sadece keep muhabbeti degil, keepteki sava$, bi' oraya bi' $uraya gitmek, konu$an darkspawn vs ultramegaskilled undeadler vs) oynadigim en kotu expansion packlerden bir tanesiydi(ve pahali).

    oncelikle dlc'lerden aldiginiz itemlari bu oyuna ta$iyamiyorsunuz, oyunun yarisi kolye ve bot olmadan oynadim bir mage olarak. o dlclere para veren insanlar cok aglami$tir.

    oyundan biraz bahsetmek gerekirse, spoiler spoiler spoiler.

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    warriorlar bok gibi oldugu icin sacma sapan skiller ve bufflar gelmi$. 1.5 2k arasi crit vuruyorlar $aka gibi(2h). justice vigilance ile(1h silah) 500 ortalamayla vuruyor. ayrica spirit warrior ve guardian specializationlari cok dengesiz. party dmg almiyor resmen. cok overpowered olmu$ tank warrior.

    oyun nightmare'de 9 10 saatte biter ugra$madan. hatta 3. oynamada falan daha da kisaltirsiniz.

    blackmarsh'taki dragon ve baroness fightlar direk world of warcraft'tan calinti, ki en zevkli fight kanimca o dragondu bence. hem orijinal oyunda hem de bu expansionda. baroness ikinci portali acana kadar oldugu icin pek bir boka benzemiyor.

    vitality ve clarity skilleri overpowered. 500hpli 800manali mage olur mu lan? olmez ki bu adam. high dragon tanklattim mage'e $aka gibi. okuz gibi de regen var.

    craft itemlar ucuza mal oluyor ve cok iyi, ama tabii oyun cok basitle$iyor boyle olunca. oyun zaten genel anlamda basit, nightmare oynadiginizi sanarken ba$ka bi' rpg oyununun normal zorlugunda oynuyorsunuz sanki. ben nwn'yi hard oynasam gotumden ter akarken bu oyunun nightmare'inde powerplay yapiyorum resmen.

    ilk oyunda para sikintisi vardi vendorlardan bir $ey alirken hepsini alamayacagiz bilinciyle hareket ediyorduk. bunda oyun 300gold ile bitti ki vendorlari silip supurdum. ilk oyundaki para sikintisi da bu da kotu olmu$ dengeleyememi$ler onu.

    oyun en sonuna kadar cok monoton giderken en sonda birden 6'ya 7'ye ayriliyor secenek olarak ne bok yiyeceginizi $a$iriyorsunuz. cok sacma olmu$ o bakimdan. i$in kotusu kisa oldugundan dolayi $ehri yaksak mi keepe mi donsek, architect'i kessek mi kesmesek mi vs vs derken oyun bitiyor bir anda. (justice partiden cikabiliyor architectle i$birligi yaparsaniz, muhtemelen loyalty'ye bagli tabii)

    oyunun son combati, herhangi bir combattan daha kisa ve daha kolay. ilk oyundaki broodmother bile kolay olmasina ragmen bundan zordu/uzun suruyordu.(dlc itemlari olmadan hakkaten zor da, dlc itemlari varsa acayip kolay, 1dakika falan suruyor combat 3 mage ile)

    sigrun denen sunepe igrenc kari cok gerizekali olmu$. zaten eger $ehri koruyup keep'i birakirsaniz(duvarlari falan yenilediginizi varsayiyorum) geberiyor gerizekali. iyi de oluyor. lore'da da ilk bulu$manizda kacip ya$ami$ti ama bu sefer onuruyla olmeyi secti falan tarzi geyikler var fjdlfj.

    yan karakterlerin cogu gerizekali, sirf yeni skilleri tanitmak icin egzantrik olaylara girmi$ler. keeper elf, legion of the dead dorf geyikleri.

    shhhhh diyip sizi uyutabilen architect'i 1 dakikada oldurebiliyorsunuz. noldu o ta$akli adama belli degil. yukarida belirttigim gibi mother da cok kolay oluyor zaten. ayni mallik ilk oyunda mage towerda vardi. abomination sizi uyutuyordu tek harekette fade'e yolluyordu. sonra catir cutur kesiyodunuz adami. evrim gecirip bagi$iklik mi kazaniyoruz uyumaya nedir.

    side questlerin yarisini persuasion ve intimidation ile bitirebiliyoruz sava$madan. oyunun yarisi bitmi$ oluyor zaten. (ki cunning ve strength yuksek degil mage olmam sebebiyle. ona ragmen coersion skilli cok etkili. hani ilk oyunda uzun oldugu icin cok goze carpmiyordu ama bunda oyunun yarisini oyle gecince garip oluyor)

    oyunun sonundaki lore'da ilk oyundaki sava$ oncesi konu$malariniza gore degi$iyor. misal morrigan'a onu rahat birakacaginizi soylediyseniz ve (tahminen) zevhran'la araniz iyiyse sizin icin antiva'ya gidip crow'larin kokunu kaziyor $u an falan diyor. morrigan'i seni takip edicem nereye gidersen git tarzi bir $eyler dediyseniz oyunun sonunda siyah sacli kadinin pe$inden gitti tarzi bir lore geliyor(mu$, ba$ka bir arkada$imdan ogrendigim kadariyla) guzel bir ayrinti olmu$ bu.

    hikayedeki en buyuk sacmalik zaten warden's keepimiz varken taaaa vigil'e gelmemiz. ne gerek var ulan? orayi kursaydik ya i$te yok illa ibne bi arl'in topragina cokucez, entrika ihtiras olacak. resmen $ansa orada bulunup maceraya atiliyoruz. cok geyik.

    ayrica warden's keepte ictiginiz iksirden(diabolic achievement veren) aldiginiz skiller buglaniyor ve kullanamiyorsunuz(isimleri falan da gidiyor) ayni $ekilde entropy agacinda drain life ba$ka bir satir olarak tekrar cikiyor. bu ne lan almami$ miyim diye dalginligima gelip tekrar tikladim, bir save geriye almam gerekti. ve bu buglarin fixleri yok henuz. adamlar 1 sene bekleyip expansion cikardi boyle sacma $eyleri fixlememi$.

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    meeeeeh. çok kısa bir expansion, çok zorlama bir konu, "2. exp yolda canlar" mesajı, yakışmadı dragon age'e. 2 mage 2 warrior gittim, bir tank 2 dps bir healer şeklinde. ama bir yerden sonra oyun öyle bir boyut kazandı ki, mageler dps/healer oldular, imbanın önde gideni oldular resmen. tank götünü kaldırana kadar mageler "tamam canım hallettim ben" diyordu amaranthine ortamında. mother desen, 2 mage ile 2 inferno çaktım, bana mısın demedi. atadan dededen kalma usulle iki mage'i arkaya healer olarak çekip warriorlarla cart curt kestim ablayı 3 dakikada.

    konu felaket, zaten oldum olası "bu işi ancak sen çözebilirsinnn! sinn!! innn! nn!!!!!111!!" gibi konulardan nefret etmişimdir. neymiş, ordu mobilize olamazmış, commander yanına 3 kişilik party alıp şehir savunacakmış. e be yarrağım, ilk oyunda çömez bir gray warden iken neden beni yolladınız orduların üzerine, yok muydu bir aslan commander?

    --- spoiler ---
  • 5 6 saat süresince oynadığım ve bu muydu diye bitirdiğim oyundur kendileri.

    --- spoiler ---
    oyun içindeki final bossundan tut yan bosslara kadar hepsı yıkılıp devriliyor ve bunun yanı sıra arkadaşım şunun yanına bir morrigan bir leliana falan koyun boyle gecen oyun o kadar aşk yaşadık bu kadar mıydı, yada bir yerden duncan çıksın " aha " " evet!" " işte budur" diye gaza gelelim.oyunun sonuna kadar aldığımız kararlar eskisi kadar ters düz etme etkisi yaratmıyor ancak en sonunda ya kaleyi ya şehri birde ya justice ya da arthitect diye 2 seçenek sunuyor. kanımca daha çok renklendirilebilirdi maalesef bir dikişte biten bir oyundu kendisi.

    --- spoiler ---
  • büyük gazla başlayıp bitirdikten sonra hevesi kursakta bırakan oyundur. nerde o eski lord of destructionlar , frozen thronelar . blizzard bioware'e düzgün expansion yapmayı öğretsin. hiç olmamış böyle çünkü..

    --- spoiler ---

    bi de bi ara bu mother'ı morrigan sanmadım değil, arada sanki bizim adama göndermeler yaptı gibi geldi father falan diye ama iyi ki öyle olmamış yoksa güzelim morrigan'a yazık olurdu.

    --- spoiler ---
  • hakkında aşağıdaki değerlendirmeleri yaptığım expansiondur.

    [spoiler içerir]

    olumsuz tarafları kanımca çok daha fazla olduğu için önce olumsuzluklarını paylaşayım:

    *** öncelikle bu güne kadar oynadığım sayısız rpg den birşeyler öğrendiysem, bu bir expansion değil, ancak dlc olur. oynama süresine göre gerçekten pahalı.
    *** ilk oyundaki tolere edilebilir de olsa biçok yerde görülen buglar firma tarafından görülmüş ve bu expansionda düzeltilmiştir derken, bir çok bug karşımıza çıkıyor. bozuk skiller bunların başında geliyor.
    *** gereksiz derecede çok upkeep skill var ve birçoğu overpowered, upkeepleri açıp olduğunuz yerde durarak mob kesmek mümkün.
    *** runecrafting'de paragon runeleri yapmak (özellikle de tüm partinize tüm slotlar için yapıyorsanız) oyunun en uzun süren haritasını bitirmekten daha uzun zaman alıyor, gereksiz hesaplarla uğraşıyorsunuz (hey! develeperlar bu bir mmoo değil!) ayrıca stat değerleri dengesiz. örnek olarak willpower veren en yüksek rune 7 willpower iken, constutition için bu değer 14. level ekranında bunlar aynı değerde statlar olmasına rağmen runelerde bu bozulmuş.
    *** ogren ilk oyunda yüksek bir approwal'da iken birden bire size karşı nedense neutrall olup karşınıza çıkıyor, bozuk bir düşünce. ayrıca approval sistemi kökten fail. buglu itemler 100 approval veriyor. (sigrun ve justice'de görebilirsiniz)
    *** basitçe; oyunun zorluk dengesi kurulamamış.
    *** çok güzel olabilecek bir hikaye baltalanmış. bizden başka birçok grey'den bahsedilirken karşınıza bir tanesi bile çıkmıyor, ki siz büyük commandersiniz. herkesi siz recruit ediyorsunuz. bunun yerine var olan başka ülkelerin greylerini bir araya toplamamız çok daha hoş olurdu. ayrıca ilk oyundaki yerler, kişiler daha fazla kullanılsaydı çok daha büyük bir bütünlük sağlanabilirdi. bunun yanısıra, öc için arl howe'un topraklarını alıyorsunuz ve tüm olaylar, tüm bosslar bu küçücük alanda toplanıveriyor. hiç "thedas" haritasına baktınız mı? ferelden dahi bu haritanın 5'te biri kadardır (ve thedas o dünyanın sadece bir kıtasıdır) ki biz "arl'lık"tan bahsediyoruz. bu bosslar aptal'mı diye sorasınız geliyor, tüm dünya dururken neden bize bu küçücük yere saldırıyorlar, en zayıf yer bizim yerimiz mi, yoksa en önemli yer mi bizim yerimiz? yoksa tüm dünyada en büyük tehdit biz miyiz? hayır, hayır. konuşmalarda vigil's keep alınmalı, ama bu sadece küçük bir adım diyor. kısacası ben otursam daha iyisini yazardım, ki benim gibi düşünen birçok kişi vardır. ilk oyunun olağanüstü güzel hikayesine güzel bir ekleme yapılamamış.
    *** oyunun bitisi tam anlamı ile "hayalkırıklığı". ilk oyunda dahi oyuna yaraşır güzellikle bir bitiş yokken, bu oyunda hiçbirşey yok diyebilirim. ne bir cinemetic, ne son combatınızdadn sonra keep'e dönüş, ne çevrenizdekilerin ve partinizdekilerin konuşma ve yorumları. bos ölüyor ve hemen arkasından yazıların çıktığı ekran geliyor. benim gibi ilk oyunu 4 karakterle bitirmiş kişiler, hele sözlüğe de içlerini dökemiyorlarsa napıyorlardır bilmem artık.
    *** classlara denge gelir derken mageler ilkinden daha da abartılmış durumda, hand of winter, elemental chaos ve gücünüzü kat be kat arttıran upkeepler, spell combinationları ile birlikte sizi unstoppable force haline getiriyor. bunu dengelemek için tank lara getirilen abilityler ile ölümsüz olan yine mageler oluyor. mana clash ile bir mage upkeepleri açıkken 2700 vurabiliyor. 3 elit demonu 1-2 mana clashla öldürebilirsiniz.
    *** oyunun çok büyük bir kısmı seçeneklerinize göre geçip gidiyor, neredeyse hiçbirşey yapmıyorsunuz.
    *** para olayını hiç sormayın, 2.65 e diligence rune yapıp 4,80 e satabilirsiniz. bir seferde 60 tane yapıyorsunuz. 5 dakikada 120 gold. :s nerede "omg! hemen para biriktirip şunu almalıyım dediğiniz zevkli kasmalar...
    *** tam diyorsunuz ki, hah gearımı yaptım, paragon runeleri de taktım, takımı da topladık, başlayalım oyuna! bu andan 2 saat sonra motheri kesiyorsunuz ve oyun bitiyor.
    *** bir morrigan, wynne hatta sten.. ilk oyunla karşılaştırılabilecek kişilikler yok. mhairi, başladıktan 20 dakika sonra ölüyor ve kurtarmanın yolu yok. sigrun, alelade. valenna, morrigan'ın kötü kopyası vs.
    *** bu oyuna tam anlamı ile kusursuz bir rogue import ettim. görünüşü, stat dağılımı, skilleri ve oyunda incık cıncık, ne kadar gizli alan, ne kadar bilmece, ne kadar item varsa hepsini istisnasız bulmuş, queen of ferelden ile. walla değmedi, yazık oldu caanım heroma. ha bi de, valenna yok keepermiş, ogren yok two-handedmiş, sigrun axe rogue'miş geeeç bunlaaarı, anaaam babaaaam geç buunları4%&+ öhm. artık böyle birşey yok, karakterlerin bir aidiyetleri yok. herşeyi sıfırlayan kitaplardan alıyorsunuz. ogreni dual-wield, sigrunu cunning rogue, valennayı spirit-blood-batle"mega" yapıyorsunuz. yok ağaçarı hareket ettiriyomuş falan yoook öle birşey, hepsi ağzımızın suyu aksın diye... keeper de yok öyle bir ability...

    biraz da olumlu taraflarına bakalım.

    *** mekan yaratımları yine oldukça başarılı.
    *** karakteri import etmek olmassa olmaz birşeydi, bunun farkındalar ve yapmışlar. umarım en az 2 eppansionda daha bunu aktarırız.
    *** her sınıfa güzel itemler var.
    *** darkspawn'ın zekileşmesi ve "the architect" düşüncesi oldukça başarılı bir eklenti. (her ne kadar potansiyel güzelliği henüz kinetiğe çevirememiş olsa da)
    *** nerede camp kurarsanız kurun hep aynı camp'a gitmek yerine belli bir yerin camp alanı olması daha başarılı olmuş. ilk oyunda deep roads'ta camp kuruyorsunuz (dikkatinizi çekerim camp alanına gitmiyorsunuz, çünkü haritada bir hareket yok) aynı yer, brecilian forestte aynı yer, bu saçmaydı bence. keep olunca mantık kazanmış kanımca. amaaa, camptaki atraksiyonları aramıyor değilsiniz tabii...
    *** wade, herren, wynne, alistair, gibi karakterleri küçücük bir an da görseniz hoş...

    [spoiler sonu]

    özetle: eklentiye güzeldi dersek, bu ancak dragon age'nin zaten güzel olmasından yani ilk oyunun etkileyiciliğinden ve büyük yeniden oynanabilirlik kapasitesinden kaynaklanıyordur. eklentinin bu güzelliğe getirdiği tek artı, darkspawn'ın "mindless parrasites" olmaması. bu da sadece bir fikir ve eklentiyi güzel yapmaya yetmiyor, vesselam.