şükela:  tümü | bugün
  • dragon's dogma oyununun ek paketli halidir. yani hem ana oyunu hem de ek paketi içermektedir. 2013 yılında ps3 ve xbox 360 için çıkmıştır.

    tabi buraya kadarki kısmı bizi bu saatten sonra ilgilendirmiyor. ilgilenebileceğimiz kısmı ise; önümüzdeki sene başında bu dehşet oyun daha gelişmiş grafiklerle pc için de çıkacak. tam pc' lik bi oyundu zaten ve şu ana kadar çıkarmamış olmaları başlıbaşına büyük bi salaklıktı. nihayet döndüler bu yanlıştan.

    açık dünya rpg severler için güzel olacak.
  • pc versiyonunu oynamakta olduğum oyun. özellikle boss dövüşlerinin zor olmasıyla dark souls a benziyor. gruba üç beş yancı alıp dövüşebildiğimiz için dungeon siege ye benziyor. neredeyse bütün npc lerle konuşabildiğimiz ve bir dragonun peşinde koştuğumuz için skyrim e de benziyor.

    grafikler güzel, daha oyunun başında olduğum için hikaye hakkında yorum yapamıyorum.

    trainer buldum. god mode oynuyorum. bir boss için harcayacak yarım saatim yok ben meşgul bir adamım.
  • 2017 sonunda ps4 e geleceği duyurulan efsane oyun. umarım fast travel sistemi de olur bu sefer. xbox 360da rahat bir 300 saatim var.
  • pc'de oynadığım güzel bir oyun. new game + öncesi son questten hemen önce farm amacıyla bırakmıştım en son. orijinalini ps3'te oynamıştım. dark arisen ile birlikte orijinal oyun sahiplerine gelen en iyi şey eternal ferrystone adlı hızlı seyahat eşyası. bu eşya sayesinde oyunda zor bulunan ferrystone'a ihtiyacımız kalmıyor, çünkü eternal ferrystone kullanıldıktan sonra envanterimizden kaybolmuyor. yaptığı iş basitçe sizi daha önceden yerleştirdiğiniz portcrystallere, ya da ana şehire ışınlayabilmesi. yine de ferrystone artık 2.000 gold gibi ucuz fiyata satılıyor. 1.000 golda ise günde 3 tane alabileceğimiz ayrı bir satıcı mevcut.

    bunun dışında gelen yeni skiller vs. haricinde, bitterblack isle adlı büyük yeni bir zindan geliyor. bu zindana özel yeni yaratıklar, silahlar, zırhlar ve setler mevcut.

    oyunda en çok zevk veren şey ise, sorcerer ile high maelstrom cast edip sonuçlarını uzaktan izlemek.
  • türkiye toprakları içinde fiziksel kopyasının satılmayacağını öngörerek shopto.net üzerinden ingiltere'den siparişi verdim ps4 için...

    souls komünitesine aşina olanların tanıyacağı vageta311'ın ortaya koyduğu 'bbi challenge', benim için oyunu baştan tanımlamış ve ilk etapta edindiğim olumsuz izlenimi silip götürmüştü!

    bbi challenge; normalde oyun sonu içeriği olarak tasarlanmış bitter black isle isimli adaya, oyunun başında olabildiğince erken ulaşıp, buradan çıkmadan, çevrimiçi pawn kiralamadan, son boss daimon'ı öldürme üzerine kurulu bir meta game.
    bbi kendi içinde her şeyi barındıran bir ortam olduğu için ilgili challenge'ı bitirmek mümkün olsa da, oyun sonu ekipmanı baz alınarak dengelendiği için yeni bir karakter için hayatta kalması hayli zor bir ortam. bu nedenle challenge'ın ilk saatleri sadece sandıklardan rastgele çıkma ihtimali olan 'cursed' eşyaları bulup, bunların laneti kırdırarak üst baş düzmeyle geçiyor.

    bbi challenge neden bu kadar cazip ya da niye playstation 3'te 70 saatini oyunun hikayesini oynamak yerine burada debelenerek geçirdin diye sorarsanız, cevabım basit: dragon's dogma kötü bir açık dünya rol yapma oyunu fakat dövüş mekanikleri ve hissiyatı eşsiz!

    dd, tonla fetch quest ile dolu... oradan oraya git şunu öldür, bunu öldür, ona eskortluk yap vs. vs. oyun japonların henüz, batılılar gibi açık dünya oyunu formülünü çözemedikleri bir dönemde geliştirildiği için bariz bir bocalama içinde. ki unutmayalım 2017 yılında olmamıza rağmen japon oyun stüdyoları hala batılı rakiplerine bu konuda tam yetişmiş değiller, muhtemelen başka bir capcom oyunu olan monster hunter world ile bu durum değişecek... ancak bu başka bir yazının mevzusu...
    kısaca bir açık dünya oyunu olarak; tonla fetch quest olmasına rağmen doğru düzgün bir seyahat sistemi barındırmaması, doğru yönlendiriciler ile oyuncuyu hedefe yönlendirmemesi ve genel olarak kendini açıklama konusundaki problemleri nedeniyle oyun çok geride.

    üstelik neredeyse antika sayılabilecek bir rol yapma sisteminin kullanılıyor oluşu da tuzu biberi oluyor kötü durumun... modern rol yapma oyunlarının aksine bu oyunda, oyuncu nitelikleri kendisi isteğince manipüle edemiyor, oyun seviye atladığınızda içinde bulunduğunuz sınıfa göre nitelikleri artırıyor. bu duruma müdehale etmek için oyuncunun sürekli sınıf değiştirmesi, istemediği bir sınıfla saatlerce oyunu oynaması gerekiyor. örneğin mystic archer isimli sınıfta güçlü bir karakter elde etmek isteyen bir oyuncu saatlerce sorcerer olarak oynayarak seviye atlamak zorunda! bu da sabırlı değilseniz bıktıran bir yük!
    oyunda açtığınız skill'lerin hangisinin ne oranda güçlü olduğunu oyunun açıklamaması da oyuncuyu kör bir şekilde dene-yanıl yöntemiyle bir şeyleri çözmeye ya da oyun harici farklı bilgi kaynaklarında sorularına yanıt aramaya itiyor ki bu da oyuncuyu uzaklaştıran başka bir etken.

    oyunun en büyük problemlerinden bir diğeri ise envanter sistemi... klasik tur bazlı rol yapma oyunlarının yapısı gereği sırıtmayacak ama modern aksiyon rol yapma oyunlarına hiç uymayan bir sistem kullanılıyor oyunda; canınızı doldurmak, zehri yok etmek, kendinize güç kazandıracak bir eşyayı tüketmek, bomba atmak vs. gibi tonla eylemi gerçekleştirmek için oyunu durdurmanız, menüye gitmeniz ve kullanmak istediğiniz eşyayı buradan aktif etmeniz gerekiyor. oyunun tüm akışını bozuyor haliyle bu durumda. örneğin önünüzdeki düşmana 5 tane bıçak fırlatmak istediniz, oyunu durdurmanız atacağınız bıçağı bulmanız, bunu kullanmak için gerekli tuşa basmanız ve sonra oyuna geri dönüp bıçağı fırlatmanız gerek, şimdi bunu 5 kere yapın!

    tüm bunlar oyunu zaman zaman çekilmez kılıyor ama ne zaman ki düşmanlarla kapışmaya başlıyorsunuz oyunun parladığı yer kendini gösteriyor hemen... oyundaki vuruş hissiyatı şahane, düşmana vurduğunuzda mikro seviyede bir titreme oluyor düşmanda, bu da vurulan her darbenin gerçekten bir ağırlığı olduğunu, kılıcın düşmanın içinden geçip gitmediğini hissettiriyor! mesela şu an radarımda olan code vein isimli bandai namco'nun yeni 'souls-vari'* oyununda bu hissiyat hiç yok, en azından videolardan izlediğim kadarıyla.
    ayrıca oyunun size sunduğu skill'ler de harika dizayn edilmiş. yeni skill'leri denemek inanılmaz keyifli... kılıçla dövüşmenin yanında hiçbir zaman souls oyunlarının yapamadığı bir şeyi başarmış capcom, büyü kullanmak keyifli ve tatminkar -ama yavaş! ciddi ciddi üç-beş düşmanın arasına bildiğin hortum yaratıp hepsinin havaya uçuşunu izleyebiliryorsunuz ya da elinize yıldırımlardan oluşan bir kırbaç yaratıp düşmanları kızartabiliyorsunuz... saymakla bitmeyecek kadar çok 'keyif' veren büyü var oyunda.
    yetmez gibi bir de okçuluk kısmı şahane... yine souls oyunlarının bir türlü beceremediği bir şey bu! bu oyunda ok atmak keyifli! düşmanı ok yağmuruna tutabiliyor, attığınız okla düşmanı duvara mıhlayabiliyor, malkoçoğlu gibi elinize 5-10 ok alıp hepsini aynı anda fırlatabiliyorsunuz.

    kısaca oyunda dövüşmekten inanılmaz keyif alıyorsunuz! bbi challenge'da her dövüşü inanılmaz zorlayıcı bir hale sokuyor çünkü hızlıca bir-iki vuruşa ölmeniz içten bile değil.

    her neyse... oyunum ptt'deki dostlarımızın elinde dolaşıyor haliyle ben de oyuna dair gazımı alma ihtiyacı hissediyorum bu nedenle yazdıkça yazasım geliyor. yine de fazla uzatmadan bitirsem iyi olacak çünkü bu oyuna dair yazılacak çok şey var; mesela pawn sisteminden hiç bahsetmedim, pawn'ların ne kadar 'zeki' olduğunu sizin oynayış tarzınıza nasıl adapte olduklarını görseniz şaşarsınız... ya da dövüş mekaniğinin temel taşlarından olan düşmanın üstüne tırmanma olayına da hiç değinmedim... bir ejderhanın üstüne tırmandığınızda sizi üstünden atmak için havaya yükselmesi benim herhangi bir oyunda tecrübe etmediğim bir epiklik...

    ne yazık ki bu oyunu insanlara tavsiye edemiyorum! çünkü oyunun içine girip neyin keyif verdiği ayırt etmekte çok zorlanacaklarını biliyorum. o yüzden başıma hiç vebal almıyorum ama yine de, eğer video oyunlarındaki yakın dövüş sistemini kullanarak devasa düşmanlarla dövüşmek, ejderha indirmek, goblin biçmek gibi aksiyonlar hoşunuza gidiyorsa bir deneyin... hatta bbi challange'ı deneyin, olayı bir kere kavrarsanız bağımlısı olacağınızı garanti ediyorum.
  • yukarıdaki arkadaşın dediklerine kocaman bir artı bir. bu oyunun dövüş mekanikler witcher 3 ya da skyrim'de olsa bu oyunlar çağ atlar resmen. sadece şu kadarını söyleyeyim. piyasadaki kılıç ve kalkan ile savaşılan tüm oyunları oynamışımdır. oynamadığım gerçekten yoktur bu konuda iddialıyım. mal gibi kendini açık etmeden, tarihi gerçekçiliğe uygun olarak, kalkanın arkasına saklanarak saldırı yapabilme yeteneğini ben bir tek bu oyunda gördüm .