şükela:  tümü | bugün soru sor
  • uzun zamandır sessizliğe gömülen krek tiyatronun yeni oyunu. oyuncu kadrosunda alican yücesoy, defne kayalar, fatih artman, okan yalabık, öner erkan, serkan kesin ve settar tanrıöğen’in bulunduğu oyunu yazan ve yöneten ise berkun oya. heyecanla beklemekteyiz.

    biletler satışa çıkmıştır.
  • bileti için kendimi parçalayacağımdan şimdiden emin olduğum oyun. heyecanla, coşkuyla beklenen.
  • efsanenin sahneye döndüğü oyun. kadrosu, los galacticos’tan evla.
    baksenoyalama’dan hanginize tekrar
    merhabayın...

    --- spoiler ---

    berkun oya, bomba’daki gibi zaman üzerinde oynama konusunda çok başarılı. algıları bir sağa bir sola yatırabiliyor kolaylıkla.

    hikayede “baba” kavramı çok ön planda. fakat bayrak, bomba, güzel şeyler bizim tarafta kadar sıradışı bir hikaye beklememek gerekiyor.

    cembir’in, muhbir’in de hakkını yemeyelim. çok temiz iş.

    krek çığır açmaya devam ediyor.

    --- spoiler ---
  • biletimi aldım, bekliyorum. efsane kadro.

    konusu da öyle olacaktır. buralar editlenecek.

    edit: öncelikle ilk açıklandığında nasıl olacağını berkun oya'nın geçmişte aldığı yorumları ile bir beklentiye girmiştim. biraz daha araştırarak krek tiyatronun tarzının camekan için nasıl bir tiyatro olacağını merak etmiştim. ardından bir soru işareti de nedir bu blok1-2 olayı diyordum ki, prömiyer sonrası okuduklarımdan iki farklı sahnenin aynı anda oynanacak olması merakımı arttırmıştı.

    --- spoiler ---

    şimdi,

    bu sene birçok oyuna gitmiş birisi olarak, yaşadığım sinemamsı tiyatro keyfinin ilk dakikadan itibaren bu oyuna tekrar gelmeliyim ile sonlanması şaşırtıcı olmadı. hikaye net bizden bizi anlatan basit kaçan, ama bir o kadar da akıp giden oyunculuklarla, damakta ilginç bir tat bırakan yapısı vardı.

    her isim mükemmeldi. belki defne kayalar sönük kalmış olabilirdi. pek söz yazılıp çizilmemesinden ötürü de olabilir.

    serkan keskin, fatih artman ve öner erkan, settar tanrıöğen'e apayrı bir yer vermek istedim. bu isimler neden büyük isimler olduğunu her sahnede yer aldıklarında gösterdiler.

    öner erkan afife tiyatro ödüllerini alacağını düşünüyorum. genel olarak bir yazar arkadaşında belirttiği gibi ödülleri toplayacağına eminim.
    müzikleri de bir o kadar güzeldi. türkiye'de böyle ilginç konseptli tiyatrolar giderek artar umarım, sinemaya verilen paralara yazık günah dedim izlerken...

    imkanınız varsa gidin. izleyin, izlettirin.

    --- spoiler ---
  • biletler hazır. berkun oya'nın heyecanla beklediğimiz yeni oyunu.
  • aralık sonuna kadarki tüm gösterimlerin satıldığına hem sevindiğim, hem de bilet bulamadığım için üzüldüğüm oyun
  • kadrosundan dolayı oldukça merak ettiğim oyun.
  • ek kontenjan açılmıştır ama şöyle bir sıkıntı var ki öğrenci bileti satışı yok. gidemeyecek olan 2 öğrenci biletine talibim. unutmadan söyleyeyim defne kayalar sana aşığım, elbet bir gün buluşacağız bu böyle yarım kalmayacak.
  • ‘16-‘17-‘18 sezonlarinda toplamda 30’a yakin oyun seyrettik. cok iyi oyunlar da gorduk (bkz: yutmak), (bkz: istila), (bkz: yuva), (bkz: killology), ama boyle bir oyunu, boyle bir deneyimi kesinlikle yasamadik.

    spoiler vermeden bahsedecek olursak: inanılmaz güzel yazılmış, çok doğru oyuncu tercihleri yapılmış, oyuncular coşmuş; teknik olarak da (belki daha önce yapılmışı vardır emin olamamakla birlikte) kesinlikle fark yaratacak yöntemler kullanılmış bir oyun. karakter derinlikleri, gerçekleşen tiradlar vs vs. inanılmaz.

    henüz beklenen popülariteye ulaşmadı (keza şunu da belirtelim: we were here before it was cool) ama ben türkiye özel tiyatro sahnesine etkisinin çok büyük olacağına, önümüzdeki aylarda çok büyük ses getireceğine inanıyorum. biz hali hazırda ikinci defa gitmek için plan yapmaya başladık. `

    seyredenler anlayacak: oyuna adını veren sahneyi yazmak için ayrı bir zeka, ayrı bir psikopat ruh hali gerekiyor. berkun oya'ya sevgiler.

    okan yalabık: elinin değdiği her şeyi güzelleştiriyor
    settar tanrıöğen: üstad!
    serkan keskin: bir rol bu kadar mı insanın üzerine cuk oturur
    öner erkan: afife, sadri alışık ödülleri falan hep senin olsun inşallah bu performansla
    fatih artman: bayıldık
    alican yucesoy: gülünç karanlık'ı kasım sonunda seyredeceğiz ama methini duymuştuk, hak ediyormuş
    defne kayalar : keşke sahnede biraz daha görebilseydik

    kaçırmayın.
  • --- spoiler ---
    2 perdeden oluşan oyun aynı zaman dilimindeki farklı odaların oyunlarından oluşmakta. birinci perde bir odayı, ikinci perde diğer odayı izliyoruz. (seyirci perde arasında sahne açısı adına yer değiştiriyor) tiyatro'da sinema izlemek gibi denilebilir. 4. duvar camdan. üslubu natural olan piyes, intim duyguyu çok güzel şapıyor cümleten. zaten oyun kulaklıkla dinleniyor. şopar karakter ve finale 1 kala silah sahnesi güzel hakiki idi. doya doya anadolu ve ödül kokusu var buram buram. hikaye çok sıra dışı değildi, ilginç bir gerçekliğe sürüklemiyor ancak; birinci bölümden mi ikinci bölümden mi izlemeye başlayacağınız sizin elinizde değil. (bu çok güzeldi). ancak hangi bölümden başlarsanız başlayın ilk bölümün sonunda hikaye, karşı odada neler olduğunu aşağı yukarı belli ediyor. ancak bu tasarım bu oyun hikayesine bir parça fazla gelmiş metin itibariyle. bu tasarımın elindeki potansiyel çok kuvvetli hikaye yönelimleri açısından.
    not: önden seyretmek önemli bu oyunda.
    --- spoiler ---