1. cem karaca'nin dervisan'la yaptigi 1977 tarihli son plagin b yuzunde yer alan, mars havasindaki ajit sarki. plagin a yuzundeki 1 mayis'la ayni frekansta.. sozleri bertolt brecht'ten adapte edilmis. bestesi sarper ozsan'a ait..
    plak yuzunden cem karaca ve sarper ozsan hakkinda dava acildi, ve grup dagildi..
  2. plağın arka kapağında şunlar yazar:

    "bu plak radyolarınızda çalınmaz, televizyonda da izleyemezsiniz. ancak bir yürüyüşte yüzbinler söyler bir ağızdan, yarını nasırlı elleri, pırıltılı beyinleri ve gereğinde balyoz gibi yumruklarıyla kuracak olan işçi, emekçi, köylü ve yiğit halkımız söyler. "
  3. bir insanin gencliginde ne kadar sivri dilli olabileceginin en guzel orneklerinden biri olan sarki.

    daha ince eleyip sik dokudugunuz yaslilik gunleriniz ise hic haketmediginiz halde genclerin hakaret iceren yakistirmalariyla geciyor. sonra oluyorsunuz, hakaretler kesiliyor.
  4. türkiye politik müzik tarihinde- ki bunun içine bilumum işporta/illegal albümleri de dahil edebilirsiniz- yapılmış ve kaydedilmiş en "devrimci" şarkı. "yaşasın halk kahrolsun faşizm" gevelemelerinin tamamen ötesinde, tüm kurum ve kavramlarıyla sistemi külliyen reddeden bu ciddiyette bir şarkıya/marşa daha rastlamak mümkün değildir.
  5. sarper özsan'ın yönettiği aydınlık korosu tarafından seslendirilen devrimci marştır.

    durduramayacaklar halkın coşkun akan selini erkan yücel'in o umut veren sesinin duyulup marşı anons etmesiyle başlar.

    aydınlık korosu seslendirdiği diğer eserlerinde de bu eserde olduğu gibi sadece piyano kullanmıştır.
  6. kendi dönemi için, hele türk solu gibi oldukça geri bir sol için o kadar "sivri" bir şarkı ki, bugün bile çok genç, sanki yeni yazılmış gibi duruyor. bir mor ve ötesi falan bile bütün o "pek radikaliz" pozlarına rağmen böyle bir şarkının kenarından bile geçemez herhalde. zaten dinleyici kitlesi de kaldıramazdı. ilk kez üniversite dinlemiş cidden şok olmuştum; basbayağı anarşist bir şarkıydı bu. kim yönetmelikleri halk düşmanı ilan edecek kadar ileri gidebilmiştir ki? leonard cohen'in yazdıkları falan anca başedebilir heralde bunun sözleriyle. (bkz: everybody knows)
  7. zamanında ankara sanat tiyatrosu'nun sahnelediği ve gorki'nin "ana"sından brecht'in uyarladığı oyun için sarper özsan tarafından bestelenmiştir. meşhur 1 mayıs marşı da aynı oyun için yazılmış bir şarkıdır aslında.
    yıllar sonra (1998-1999 öğretim yılı) anadolu üniversitesi devlet konservatuvarı öğrencileri aynı oyunu metin balay'ın yönetiminde oynayacaklardı. sarper özsan da bizzat gelip şarkıları çalıştırmıştı. fakat rektörlük oyunu ilk sahnelenişine birkaç gün kala yasakladı. sonrasında muhtelif başka gelişmeler oldu, metin balay okuldan atıldı vs. ankara sanat tiyatrosu'nun oyunun ankara'da sahnelenmesi önerisi de rektörlüğün tehditleri sonucu gerçekleştirilemedi.
    ha bir de biz de üniversitenin radyosunda yaptığımız programda bu olayı gündeme getirince radyodan atılmıştık.
  8. sozlerini suana kadar yazilmamis olmasi da sasirtici..

    gardiyanları ve yargıçları ve savcıları
    hepsi halka karşıdır
    kanunları, yönetmelikleri, bütün kararları
    hepsi halka karşıdır
    dergileri, gazeteleri, bütün yayınları
    hepsi halka karşıdır

    bunların hiçbiri onları kurtaramayacak
    durduramayacaklar halkın coşkun akan selini

    panzerleri, kelepçeleri, bütün silahları
    hepsi halka karşıdır
    zindanları, tutukevleri, işkenceevleri
    hepsi halka karşıdır
    borsaları ve şirketleri ve iktidarları
    hepsi halka karşıdır

    bunların hiçbiri onları kurtaramayacak
    durduramayacaklar halkın coşkun akan selini

durduramayacaklar halkın coşkun akan selini hakkında bilgi verin