şükela:  tümü | bugün
  • çingeneler zamanı'nın ünlü meyhane sahnesinde çalan efsanevi şarkı. bahtsız perhan öfkeyle kendini attığı meyhanede içkileri hızla fondiplerken aslında o kadar mutsuzdur ki, arkada eşlik eden çingene bandosunun çaldığı bu eseri farketmez bile. sahnedeki müzik ve kurgunun uyumu içmeye ve kendini kaybetmeye sevkeder insanı. efsane yakıştırması bu şarkıya hem güzelliğinden, hem de üzerindeki sis perdesinden ötürü gayet uygun gider. filmin soundtrack'inde yoktur. resmi bir albümde de bulunamamıştır. şarkının adı ve söyleyeni üzerine çeşitli rivayetler vardır. bir yerlerde yaşadığı iddia edilen elvis gibi olmuştur.
    doğrulayacak kesin kaynak yok ama, şarkının adının ederlezi avela olduğu ve bregovic'in kiraladığı isimsiz bir çingene orkestrasına çaldırdığı en kuvvetli iddia. resmi bir albümde olmamasının sebebi ise şarkının anayurdunda çok sahiplenilmesi sebepli telif hakları sorunu(ymuş).
  • bjelo dugme'ye ait ederlezi ile karistirilmamasi gerekir. avela'nin ne oldugunu bulamadim ama
    ederlezi = djurdjevdan = hidirellez

    sozleri (cevirisi altindadir):
    pravdiloda daye bre
    jek kalo sabata. x2
    alo mange liloro,
    me ki vojska te dzav. x2

    uke kotar daye bre
    jekh kalo pampuri. x2
    amaneti daye,
    te mishta menaya.

    ederlezi avela,
    me khere na sijom. x2
    ala loko nashti ljam
    me dayatar me dade. x2

    ma rov daye gudlije,
    pale ka avav mange. x2
    ederlezi ka avel,
    meda kere ka avav. x2

    iddiasiz bir cevirisi:
    anam benim,
    kara gun geldi catti.
    simdi benim icin,
    askere gitme zamani.

    anam. kara yuzlu adam,
    alip gitti oglunu.
    benim oglum ise,
    sana emanet.

    ve hidirellez geldiginde,
    ben evde olmayacagim.
  • (bkz: #7464133)bir sarki defalarca dinlenir ve her defasinda ayni seyi mi hissedere ornek bir sarkidir.
  • filmde* bu şarkının geçtiği, izleyiciyi o sıcak meyhaneye yerleştiren meşhur sahne;

    http://www.youtube.com/watch?v=ro58meioonm

    ayrıca sezen aksu bu şarkıya türkçe sözler yazıp düğün ve cenaze albümünde yer vermiştir.

    (bkz: helal ettim hakkımı)
  • alkistis protopsalti'nin mavro xioni olarak söylediği şarkı.
  • çingeneler zamanında bu muzugin caldıgı sahne gordugum en yıkıntı insan sahnesiydi. perhan karakteri bu kadarmı oynanır bu kadarmı işler bunyeye detirtmiştir sahsıma. aslında daha sonra davor dujmovic in intihar etmiş saten boyle oynayabilmek için sorunlu olmak lazım .
  • emir kusturicanın son harikası bana söz verde de kullandığı, akıllara çingeneler zamanını, perhanı getirdiği ve yine duygulandırdığı parça..
  • neden bahsettiğini anlamasanız da, bi yerlerden çok tanıdık gelen bi şarkı. hele filmdeki o muhteşem sahne eşliğinde dinlendiğinde, depresyona girmek için geçerli bir neden olarak karşımıza çıkar. hayatımın şarkısı.
  • düğünde çalmalı bu şarkı evet. ama evlenen sen olmamalısın. sevgilin evlenmeli. sevgili olmasa da olur tabii. bir sevdiğin evvlenmeli ama mutlaka. sevdiğinin evlenmesi hem mutlu etmeli seni, hem de omuzlarını mağmaya kadar eğmeli.. alkolle coşan çiğ bir vücut kalmalı beyaz duvağın arkasında. gece, gelinlik ve kefene bir kadeh daha kaldırmalı inadına.
  • askere alınan oğlun ilk dörtlükteki yakarışı, kusturica'nın 15 küsur sene sonraki zivot je cudo örgüsünü de akla getirebilmektedir.