eksiklik kendi özümde
-
insanın yalın özüne dokunan deyiştir.
bir nefescik söyleyeyim
dinlemezsen neyleyeyim
ask deryasin boylayayim
ummana dalmaya geldim
ask harmaninda savruldum
hem elendim, hem yogruldum
kazana girdim, kavruldum
meydana yenmeye geldim
ben hakk'la oldum asina
kalmadi gönlümde nesne
pervaneyim atesine
sem'ine yanmaya eldim
ben hakk'in kemter kuluyam
kem damarlardan biriyem
ayn-i cem'in bülbülüyeüm
meyadana ötmeye geldim
sah hatayi'dir özümde
hic hilaf yoktur sözümde
eksiklik kendi özümde
darina durmaya geldim -
''ben hakk'la oldum asina
kalmadi gönlümde nesne''
buradaki nesneyi çıkar yerine hırs, korku, çaresizlik, önyargı, öfke, para, şatafat gibi bin tane ziyan şey koy, eğreti durmaz hiçbiri. ama bu eserin yerine her şeyi koyamazsın -
yunus emre'nin hakk'a yürüdüğü tasavvufi yolun son dönemecini anlatan sen derviş olamazsın adlı eserle benzeşir.
"dövene elsiz gerek
sövene dilsiz gerek
derviş gönülsüz gerek,
sen derviş olamazsın.
derviş yunus gel imdi
ummanlara dal imdi
ummana dalmayınca
sen derviş olamazsın."
egosundan tam anlamıyla sıyrılmış biri yazabilir ancak bu sözleri. her ikisini de. ve böyle bir besteyi günümüzde, ancak erkan oğur gibi egosundan sıyrılmış, hakikate erişmiş bir modern mutasavvıf yapabilir. hürmetle eğiliyorum hepsinin ruhları önünde. -
bir okumadır, lakin düz bir okuma değildir. "erkan oğur" bu şiiri düz bir ezgiyle elinde kopuz'uyla seda olarak icra etmiştir.
defalarca kez okusanız anlayamayacağınız şeyh hatayi dizelerini, hissiyat kelimesinin anlamını çoktan yitirdiği bir hiçlikte söyleyen erkan oğur'u acep şeyh hatayi'nin kendisi dinlese ne derdi acep deyu sorasım var..acep şeyh hatayi bir nefescik söylediğinin eksikliğini yeniden hissedebilir miydi özünde..? cevap değil niyetim, soruyu sorabiliyor olmanın mutlanmışlığı kafi.. -
her kavram ve düşüncenin hunharca manipüle edildiği, rayından çıkarılıp çakma moderniteye kurban edildiği bu çağda, yalandan ayrılma bahaneleri gibi kullanıldığına da şahit oldum ya..
ne desem fayda etmeyecek..
(bkz: sen daha iyilerine layıksın)
(bkz: sorun sende değil bende)
(bkz: sen çok iyi birisin)
hayır..! bu manalara gelmez işbu beytin manası..
bilen bilmeyen bunu böyle bellesin.. -
şah hatayi'nin 'gerçeğe erişmeye çalıştığı deyişidir. deyiş diyorum ama o lafın gelişi. deyişten de, şiirden de fazlasını söylüyor üstad. her şeyi tanımlamasak da olur, ille de bir şeye benzeterek komikleşmenin, klişeye esir olmanın manası yok.
bu deyiş 'hamdım, piştim, yandım'ı da sarıp sarmalar, 'bir ben var ben de bende içeri'yi de.
o kadar düz, o kadar yalın, o kadar derin.
aşk gibi bir şey, anlatmak, deşmek, kurcalamak, üstüne konuşmak abesle iştigal.
gönlü açıp sonuna kadar, huşu içinde görmeli nasıl dolu dolu aktığını...
erkan oğur'a ise ayrı bir 'aşk olsun'.
şad etmiş hatayi'nin ruhunu, var olsun... -
şah ismail bu deyişi erkan oğur'dan dinleseydi, erkan oğur'a tebriz'in anahtarını verirdi. her ikisinin de büyük yüreklerinin eseri...
-
erkan ogur'un yorumundan dinlenildiginde aglatan bisey... *
-
erkan oğurun bugüne kadar yaptığı kayıtlar içinde sesini ve kopuzunu en sade kullandığı eserdir. sözlerdeki manaya uygun olan da sanırım budur.
not: varlığından haberdar eden, uğraşıp bana ulaştıran kanteleme teşekkür boynumun borcudur. -
alır götürür adamı başka da bir tanımı yoktur benim için. uzun zaman olmuş dinlemeyeli, babam yanımdaydı ilk kulağıma çalındığında keşke yine yanımda olsa. yapıp ettiğim tüm saçmalıklar için başımı omzuna yaslayıp ağlasam o da türküye ağlıyorum sanıp soru sormadan kafamı okşasa öylece.. kötü hissediyorum bu gece.
http://www.youtube.com/watch?v=sqdi2uupdkc&nr=1
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap